Inlägg från: Lisa87a |Visa alla inlägg
  • Lisa87a

    Bebis i Stockholm november 2010

    http://www.babyland.se/vyssan-lull-rosa_x_37200104.aspx

    Här finns dom, riktigt bra saker.


    Atlet skrev 2011-01-06 09:57:40 följande:
    lisa- celine var sjuk första veckan ,lågt blodsocker och låg på neo en vecka och gick ner i vikt den tiden. så det därför hon inte väger så mycket. det är ingen fara att du frågar.

    Va tråkigt. Skönt att det går framåt nu! Hon kommer troligtvis växa ikapp och förbi de flesta bebisar ändå ;)
    Skönt, ville inte att du skulle känna dig påhoppad :)

    Jag hade "dagis" hemma idag med syrran 2åring och Ludvig. Gick hur bra som helst. Lämnade över Ludde till sambon för att han skulle få känna på hur jobbigt det kan vara på dagarna. Tji fick jag.. han sov HELA dagen förutom amningstillfällena...

  • Lisa87a
    Ting84 skrev 2011-01-12 16:57:12 följande:
    Tjena tjejer! Tänkte bara lämna litet avtryck. Emil växer och gror 11 veckor nu. Fyllde år i måndags 27. Och så fick jag beskedet att min farfar dog i går efter besked om cancer i mellandagarna. Lite tungt. Så är lite off just nu.
    Beklagar sorgen. Vet hur det känns, min farmor valde att gå bort på Lucia.
    Ska flyga upp på begravningen nästa vecka.
    Vilken tur att du har Emil att kramas med.
  • Lisa87a
    mamalolo skrev 2011-01-16 19:59:12 följande:
    Lisa och Ting: Beklagar! Lisa - valde att gå bort...tog hon livet av sig?
    Tack. Kanske var fel ordval, men hon har mått så dåligt och "ville" dö.. så hon dog i transporten på Lucia. Så det var ganska väntat men det blev ändå en chock.
  • Lisa87a
    Ting84 skrev 2011-01-25 10:17:29 följande:
    På tisdag åker jag och barnen en vecka till Egypten. Mmm! Underbart, är det nån som rest med barn och har nå tips på vad man ska tänka på?
    Jag flög med Ludde, dock bara någon timme Luleå-Stockholm.
    Du kommer vara tvungen att sätta fast bebisen i eget bälte med ryggen mot din mage, rekommenderar inte att ha barnet i sele eller sjal när ni går in i flygplanet. Det var krångligt, och sen vaknade Ludvig.

    Annars rekommenderar BVC att använda barnnässpray på barn 30 min innan man lyfter.. jag använde inte det eftersom jag hört att spädbarn inte får lock för öronen som äldre. :)

    Lycka till med flygningen! Ni kommer ha det så härligt. Jag är inte ett dugg avis ;)
  • Lisa87a

    Hej tjejer!
    Nu börjar jag verkligen känna av tristessen att gå hemma. Tror min bubbla börjat spricka nu och vardagen kommer krypande.
    Tänkte ta och besöka någon öppen förskola, men jag hittar ju ingenstans med mitt lokalsinne. Haha.
    Men i veckan tänkte jag leta upp något ställe.

    Vad gör ni alla på dagarna? Har ni alla fullt upp eller har ni också tråkigt..? ;)

  • Lisa87a

    Bor i fagersjö, så ska ta mig ut till farstahållet på förskola.
    Brukar vara ute och promenera med hunden en del också. Längtar tills det blivit varmare, så man kan gå med vagnen ordentligt. :D

    Vad gör ni annars på dagarna? :)

  • Lisa87a

    Fotokurs? Lät kul. Har hört att man kan gå och gjuta av bebis fötter och händer på något ställe, någon som vet vart?

    De flesta kompisar jag har/hade fick jag genom jobbet. Träffar dom någon gång då och då bara, Eftersom jag inte är från sthlm har jag mina barndomsvänner och deras barn hundra mil härifrån.. men jag har börjat jaga mig nya som har samma intressen som mig just nu...bebis. ;)

    Pensionerade far/mor föräldrar är det ont om.. men jag låter dagarna gå. Mår inte dåligt på något sätt, men ibland blir det lite långrandigt... Till hösten/vintern flyttar mina föräldrar ner, men då är inte jag mammaledig längre.

    Vi var och tog sprutorna idag. Det gick jättebra. Tror jag stressade upp mig innan över det i onödan. :D

  • Lisa87a

    Tack för era tips och tankar!
    Jag har kommit mig iväg till öppna förskolan nu en gång och ska absolut ta mig dit igen. Jätteskönt att träffa andra mammor och bebbar. :)
    Ludvig tyckte nog om det också. Var lite trött efteråt, så det var perfekt.
    Det känns som att jag kommit mig ut lite mer nu de senaste dagarna. Har varit tvungen eftersom sambon inte varit hemma på hela veckan.. knappt. Han har i princip kommit hem när Ludde nattats och åkt på morgonen när vi sovit. Till veckan ska jag pumpa en hel del så ska jag och en kompis dricka alkohol för första gången på mycket mycket länge. Jag tror jag behöver få slappna av och ha lite skoj :)
    Hoppas att ni alla har det bra hemma i stugorna :D Trevlig helg på er!

  • Lisa87a

    Men usch vad arg jag blir på hur de betedde sig!!
    Har aldrig hört nåt liknande! På riktigt väldigt fult av männen.. tror faktiskt en kvinna förstår mer där...?
    Man säger inte så.. bara tittar lite medlidande och ler lite.. högst! Usch... jag hade blivit skitledsen.
    Jag tycker du är väldigt duktig och modig som åker långt ofta med tåg. Bli inte rädd för att göra det igen, kolla en extra gång om du har nappen med dig bara ;)
    Sen är det inte hela världen om en bebis skriker.. det gör de flesta och ofta bara för att de är trött.
    Jag tror att Ludde också är i nån period.. han har gråtit både idag och igår. Varken nappen eller bröstet har hjälpt. Det enda som hjälpt har varit att lägga sig nära nära i sängen och till slut somnar han. :)
    Kram på dig!

  • Lisa87a
    NoahLeah skrev 2011-03-12 20:14:35 följande:
    Är så trött, Leah bara skriker och gnäller hela tiden, spelar ingen roll vad vi gör
    Jag vet hur det känns. Ludde har varit såhär i några dagar nu.. mest kvällar, men också morgon och dag.
    Han är 3,5 månader, hur gammal är Leah?

    Jag har blivit duktig på att stänga av. Kan dela med mig av några tips som brukar fungera för mig:
    *När han ligger ner brukar jag ställa honom upp. Brukar hjälpa...
    *Tittar på oss i spegeln och ler.
    *När han skrikit ett tag brukar jag sätta mig i lugn och ro och ge honom lite vatten på en sked.
    *När han skriker brukar jag göra "indianljud" på hans mun. Då brukar han lugna sig efter ett tag när det låter roligt.. så blir han glad.
    Hehe.. man får prova sig fram vad som fungerar på sitt barn, men kanske någonting fungerar för er? :)
  • Lisa87a
    NoahLeah skrev 2011-03-13 20:53:22 följande:
    Leah blir 4 månader på torsdag.
    Det enda som fuinkar än så länge är att ha henne i famnen men det blir ju lite drygt att gå så hela dagarna, kan inte göra något med sonen eller hemmet.
    Då är de nog i samma period.. ;)
    Jag har upptäckt att så länge jag håller honom och tittar på honom är det okej. Sen skriker han rakt ut när han inte får uppmärksamhet. Jag satte en spegel på golvet ikväll, då fick jag vila lite.
    Annars är det också att gå med honom som fungerar... men ibland fungerar inte ens det. Då testar jag alla andra konstigheter.
  • Lisa87a
    Plly skrev 2011-03-29 21:33:18 följande:
    Hej tjejer! Är tillbaka nu från semestern...phuh. Flygresan hem var längre och inte lika rolig som ditresan, trött som man var! Inge kul att sitta med bebis i famn
    en flera timmar, uttråkad vart hon oxå haha...
    och hem igen kom jag med ett litet tillägg: Jag är GRAVID!!!

    Haha, det gick fortare än med Judith alltså (3 års försök..) Så nu blir det bebis November 2011 för mig oxå...helt sjukt...är fortfarande chockad men glad! Hoppas bara allt går bra nu med lillbebben..

    Kram på er! 
    Grattis!! Blev lite smått tårögd när jag läste att du var gravid. Helmysigt med bebis! (en till) :D
    Jag vill också få bebis snart igen men får gott vänta tills jag har ett fast jobb.

    Jag tittar också på en unge i minuten. Är sjukt kul att se.  Jag sitter hela tiden och frågar sambon -gjorde jag så? -sa jag så? osv.. hehe
  • Lisa87a

    Jag helammar och fick tillbaka min mens efter 3 månader.. var rädd att jag väntade en till där ett tag, men det var inte så i alla fall. Får jag välja väntar jag gärna en stund. :)
    Men ibland vill jag gärna ha en till! :D

  • Lisa87a

    Jag kan förstå att ni är massor med glad :) Skönt att det gick så snabbt! Det värsta är ju att vänta på att det ska bli ngt. För oss tog det ett halvår och jag höll på att bli galen, så jag kan bara föreställa mig när det tar år. Men vem vet.. jag kanske bara kan få en bebis..

    Hur mår du nu? Börjat må illa eller så? Någon skillnad från förra grav`?

  • Lisa87a

    Japp det fick jag. Efter att jag börjat med minipiller. Helmysko när alla säger att det inte går.
    Tydligen fick min syster också tillbaka sin då utan att ha börjat äta några piller. Antar att det är rätt individuellt/ genetiskt det här... :)

  • Lisa87a

    Ludde har vaknat i flera flera veckor nu samma tid varje natt. Han får då komma till sängen och amma och sen somnar han om, men jag tror inte han är hungrig för ibland äter han 1,5 portion gröt kring 20-21 på kvällen. Men men.. det kommer väl en dag då han sover längre snart hoppas jag. Kanske när han slutar amma.

    Hur gör ni som ammar när ni trappar ner och ska sluta?
    Ludde vägrar flaskan med ersättning men äter mer och mer.. så jag kommer få sluta amma när han äter ;)
    Skit.. inte vad jag hade hoppats på, men vad ska man göra.. han vill ha sin mamma så länge som möjligt :D

  • Lisa87a
    mamalolo skrev 2011-04-20 04:56:13 följande:
    Lisa87: Försöker trappa ner men det är svårt. Dyker alltid upp något tillfälle då det passar extra bra att amma. Men jag kör måltidsvis. Först byta ut lunchamningen. Sen eftermiddagsamningen. Sedan kvällsamningen. Sparar natt- och morgonamningen till sist. Vill sluta amma nu men det är svårt på ett känslomässigt plan också. En mysig era som är över...
    Ja, jag känner också att det är enkelt.. och vissa dagar vägrar han bara äta. Då måste jag amma och ser det lite som ett bakslag.. men det är kanske helt fel. Vi får ta det i den takten Ludde behöver antar jag :)
    Smart att ta lite i taget. Jag började pang bom för att JAG bestämde att vi skulle sluta. Det gick bra några dagar, men sen ville han amma igen och då har jag ju mindre mjölk.. typiskt ;)
Svar på tråden Bebis i Stockholm november 2010