Inlägg från: Förlossningspedagogen |Visa alla inlägg
  • Förlossningspedagogen

    hjälp!!! :-s

    Hej!

    Vilken situation! Jag kan verkligen begripa att det känns oroligt. I de här frågorna finns det sällan några rätt eller fel. Det enda som finns är du, din historia och din aktuella situation. Barn kommer när de kommer och de frågar sällan om lov eller om det är praktiskt att de kommer just nu...

    Mitt enda råd jag kan ge är att sätta dig och meditera. Sitt stilla och känn efter i ditt inre hur det känns. Känn efter hur det känns i kroppen om du tänker dig att du har gjort en abort. Känns det som en lättnad eller tvärtom? Tänk dig sedan att du föder fram barnet. Att du sitter med barnet i famnen - hur känns det i din kropp? Glädje eller sorg eller kanske dubbla känslor?

    När jag inte vet försöker jag lyssna till min kropp - vad säger den? Jag har lärt mig att om den säger "nej" så känns det "skorrigt", oroligt, stressigt i kroppen. Om den säger "ja" brukar det kännas lent och skönt. Kanske kan det hjälpa dig?

    Om du skulle bestämma dig för att föda (givet att du faktiskt ÄR gravid:)) så skulle jag rekommendera dig att ta tag i dina rädslor och minnen från förra förlossningen och träna tillsammans med din partner. Det finns mycket du kan göra och revanschen kan bli din!

    Lycka till!

    Kram
    Anna

Svar på tråden hjälp!!! :-s