Knip 9
helg-kniper så här mitt i veckan. Man kan lätt bli lite daga-vill de här veckorna.
helg-kniper så här mitt i veckan. Man kan lätt bli lite daga-vill de här veckorna.
"Satt en ny sorts saft"? VAD betyder det? *känner mig helt lost*
I helgen har jag tänkt bygga odlingslådor, börjar med en 5 meter lång upphöjd "rabatt". Det låter som du är en odlingsmänniska - har du några åsikter eller tips? Antar att impregnerat går bort, eftersom vi ska äta det som odlas, så vad bygger jag av? Murknar vanliga plank för snabbt?
och knip förstås
Ursäkta - förstår fortfarande inte var "sätta saft" betyder? Blandar du något med socker och vatten och låter det dra, eller?
Det är väldigt tillfredsställande att bygga, upptäcker jag. Det tar sin lilla tid förstås, men jag tror och hoppas det ska bli bra. Ska nog köpa ett flak bra jord, bara vi flyttat ett förråd först... måste få tag på någon med traktor, känns lite knepigt. Och dagarna rinner iväg.
knip
Hoppsan, hektisk helg?
knip, 6 skoldagar kvar till sommarlov!
Imorgon är sista skoldagen här - skööönt!
Helgen har varit full av inflyttningsfest och kalas. Och en del plantering också, och massor av sol!
knip
SOMMARLOV!
Heja Lavendelbris, snart i mål!
Kniper nöjd efter en härlig första sommarlovsdag. Äldsta dottern fyllde 12, dagen började därför med våffelfrukost. Sedan tillbringade vi resten av dagen på 4H-gård, mycket avslappnande. På kvällen hade hon ridning, veckans höjdpunkt. Bästa födelsedagen ever!
kniper lugnt ikväll också.
Dagen började med bio-frukost i soffan, barnen hade ordnat fram allt som fanns i frukostväg. Vi såg "Frost", den var riktigt bra! Vi äter typ aldrig vid tv:n, så det här var verkligen speciellt...
Sedan har det varit städning, lek och småpyssel här hemma hela dagen. Älskar sommarlov!
Bäst knipa lite för imorgon också, då är det jobb som gäller hela dagen och jobbfest direkt på det. Sedan helg igen!
Helg-knip
SEMESTER-KNIIIIIIP!