Cerclage?
Hej på er!
Jag orkar inte läsa igenom alla 270 sidor så jag ställer några frågor som ni säkert redan har diskuterats.
Jag miste mina tvillingar i vecka 22. Man vet inte exakt vad som har hänt. En eventuell orsak är början på moderkaksavlossning. Men man vet som sagt var inte.
Jag har läst lite om försvagad livmodertapp och sett att man öppnar sig i det tysta och det var väl det jag gjorde. Under hela dagen gick slemproppen (fick jag förklarat för mig) och jag hade ytterst minimala "värkar". När jag kom upp till sjukhuset varr jag öppen och ena fosterhinnan buktade ut. Hur mycket jag var öppen vet jag däremot inte eftersom dom inte vågade undersöka.
Är nu gravid igen i vecka 5+5 och ska på UL (för att förhoppningsvis se ett hjärta slå och för att förhoppningsvis bara se en bebis) och träffa min läkare på spec om en vecka. Vad bör jag ta upp angående cerklage om det är aktuellt? Kommer jag göra ett magUL eller VUL?
Vad är statistiken för cerklage? Det medför ju vissa risker har jag läst om. Hur ofta går det bra och hur ofta går det åt skogen? Orkar nämligen inte förlora fler barn...