Cerclage?
Hej
Får man vara med här? Jag har försökt läsa igenom hela tråden men kom "bara" till sidan 211 sen gav jag upp. :)
Jag är just nu gravid vecka 20+0 och i måndags sattes ett akut cerklage på min tapp som var 16 mm (4 cm några veckor innan).
Jag förlorade ett barn i våras på grund av att jag öppnat mig tyst och då buktade även fosterhinnan ut. Efter ett par dagar gick vattnet. Efter ytterligare en vecka (ingenting hände efter att vattnet gått) så togs beslut om att avsluta den graviditeten.
Den här graviditeten har jag gått på extrakontroller och allt har sett bra ut fram tills förra veckan alltså... Vilken chock.
Så nu är jag ordinerad sängläge och ligger här och bara undrar om "resan" är över i morgon, nästa vecka... eller om det ändå finns chans att gå mååååånga veckor till och få föda ett levande barn. Ovissheten är stor, vilket jag vet att ni förstår hur jag menar och känner.
Vilka är ni som hänger här i tråden? Någon mer som kanske är kring vecka 20? Har ni fått planerade cerklage eller akutinsatta?
Jag har så mycket frågor som snurrar och jag ska försöka ta mig igenom några fler trådar för att kanske finna en del av svaren.