• Hoppsansa

Cerclage?

Hej tjejer! Såg er tråd och tänkte att ni kanske kan hjälpa mig med er kunskap. Jag är bara i v. 15 så det är tidigt. Men jag har senaste veckan fått konstigt ont i livmodern. Det känns liksom i tappen också (tror jag) och som ilningar. Lugnar sig lite när jag är stilla och blir mer när jag rör mig. Hade inga promblem med förkortad tapp under förra grav. Men kan inte låta bli att undra över vad detta kan vara för ont nu?

Så några frågor: Hur känner man att tappen börjar förkortas/öppnas?   

Kan man se detta på RUL om några veckor eller måste man göra ett vul?

När är det för sent att sätta cerklage? Kan man vara hur öppen som helst?

Dumma frågor och jag oroar mig säkert i onödan men känns så konstigt i livmodern..        

• Hoppsansa

Det dumma är ju att man inte har tid hos BM förns efter ultraljudet som är om ca 4 veckor....men jag får helt enkelt ringa henne och be om en tid om det fortsätter såhär. Det är inte riktigt som sammandragningar....men riktiga sådana är kanske svårt att känna då livmodern inte är så stor än? Men det blir faktiskt lite hårt och ont men det är ju så långt ner så det känns ju inte som sånna samandragningar jag hade i förra grav...då var ju magen så mycket större, då det var senare...

Svar på tråden Cerclage?