• Kramizzar

Cerclage?

Hej tjejer och grattis till era små. Är själv gravid i v 9+1 i dag och väntar på mitt cerklage 26/4. Har några frågor att ställa om det är ok för er.

* Hur känns det efteråt, drar det och sliter i livmodershalsen, smärta?

* Blir sjukskriven en vecka på heltid och ska sedan jobba halvtid men får ej lyfta eller stressa. (jobbar som sjuksköterska i äldreomsorgen) Vad bör jag mer tänka på gällande jobb och cerklage.

* Är som många andra gravida hård i magen utimellan åt, kan krystningar spräcka cerklaget Skäms. Bör man ta lösande för magen?

Tacksam för alla tips och råd jag kan få om cerklage och hur livet blir efteråt.

Varma vårkramar till er alla.              

Son-11 Ängladotter-11
  • Kramizzar

Hej tjejr. Fick mitt planerade cerklage i v13. Är nu i v 20+4 i dag. Vid ul gjordes en kontroll av cerklaget och tappen som var oförändrad. Ska på ny koll om ca två veckor.

I dag efter att ha varit på toaletten så kom lite färskt blod från slidan. Är lite hård i magen och tog i. Ringde förlossningen som sa att det är ingen fara då det inte blödde så mycket. Men orolig är jag i alla fall. Har inte kommit nått mer blod men kan jag ha spräckt cerklaget. Hur märker man om det lossnar? Hur vanligt är det att tappen krymper?

Min ängla dotter födde i v 19+6 så just nu är jag inne i en jobbig tid i graviditeten, men tar en dag i taget.

Tacksam för svar.       

• Kramizzar

Hej i gen. Har bara inte hunnit uppdatera.  Var på kontroll, allt såg bra ut. Cerklaget har inte skurit in eller tappen har krympt. Så nu fortsätter vi att ta en dag i taget.

MA- 09, Johan -11. Ängel -11, Bf nov -12.
  • Kramizzar