Cerclage?
Hej! En fråga till alla kunniga kvinnor :)
Min förra graviditet var för jävlig och nu är jag gravid igen och hur orolig som helst. Förra graviditeten började med en vanlig mensblödning, lite mer sparsam. Fick två tidiga vul där man misstänkte att det var vanishing twin och allt var bra till v 12. Få fick jag första riktiga blödningen, på vul kunde man inte se varifrån, men man såg hematom, allt övrigt såg bra ut. Fortsatte med en blödning i veckan med samma svar fram till v 16. Hade då samma sorts blödning, men hade börjat öppna mig inifrån och tappen var förkortad! Låg inne med sängläge, blodstoppande medicin och diverse olika tolkningar på ul. Huvudteorierna var biplacenta som blödde, tvilling som inte kommit ut som den skulle eller en flik av moderkakan lossat. Tappen hoppade upp och ner i längd och jag blödde till och från fram till v 22 då vattnet gick och han föddes :( obduktionen ledde inte till något mer svar.. Till saken hör också att jag är koniserad 2 ggr..
Vad tror ni? Sjuk otur den gången eller kommer det hända igen? (har värdelös dr som vägrar prata med mig..)