Dags for en liten skrev 2012-07-23 13:34:31 följande:
Dallis: Stort grattis till plusset! Vad skoj!Min historia är denna.Är gravid med första barnet. Turligt nog så åkte jag in till gynaktuen i vecka 20+3 för att jag trodde jag hade en urinvägsinfektion (min mvc bad mig åka in dit på grund av att det var kristihimmelfärd). Där visade det sig att jag börjat öppna mig innefrå
n.Två dagar senare opererades jag med ett akut cerclage. Jag har alltså haft turen att inte förlora något barn.Jag tar progesteron som ska vara värkhämmande. Idag är jag i vecka 29+6, känns helt fantastiskt!!Bor i sthlm.Babydoll: Vad ska antibiotikan göra? Det finns säkert olika grader på att ha svag livmoderhals. För min del hade det inte fungerat med endast progesteron. Jag öppnade mig 2cm under tiden jag var på sjukhuset i liggandes läge (huvudstupa - med huvudet ner och benen upp). Min läkare har sagt att jag inte skulle vara gravid idag om de inte opererat mig.Som jag förstått det så kan man öppna sig av två huvudanledningar. 1. Infektion (då ska man få sammandragningar tror jag)2. Svag livmoderhals (då kan man öppna sig tyst som jag gjorde)Jag är dock inte någon expert, dina läkare vet nog mer än vad jag gör =).Bjoork:Härligt att det gick så bra för dig. Vad fick du för progesteron vaggisar? Jag har lutinus tillsammans med ett akut cerclage.Kramizzar:Jag tänker oxå på dig. Hoppas att du mår bra.
Hej! Dom sa att antibiotikan ska ta bort alla baketier som KAN börja växa, på det viset hindra att jag föder för tidigt, men den var bara effektiv om man tog den mellan v. 12-15. Dom konstaterade att jag har svag livmoderhals, för jag har också öppnat mig tyst :/ Vilken vecka opererades du? Gick du på spec.mödravård då dom såg att du börjat öppna dig, eller hur märkte du det?
www.mybabydolls.blogg.se