Cerclage?
Hejsan! Ny här på FL och undrar om det är några kvar i denna tråd ? Hittade hit för ett par dagar sedan och har lyckats ta mig igenom att läsa alla 578? Sidor :) så kul att läsa att det gått bra för dom flesta och att dom flesta även fått sina bebisar. Min historia börja som så att jag i vecka 22+0 sökte för misstänkt vatten sippring , vilket visade sig vara vanliga flytningar men på undersökningen såg dom att tappen hade minskat från 4 cm i vecka 12 till 1,8 mm , fick en akut tid dagen efter då dom såg att den minskat ytterliggare till endast 1,3 CM. Fick då tid för att sätta i akut cerclage 22+1 , valet var svårt eftersom jag själv inte tyckte mig kännt några sammandragningar eller liknande så dom visste ju ej till 100 att det är försvagad livmodertapp, men vi chansade iaf och insättningen gick bra.. Är idag i v 24+1 så det har alltså gått 2 veckor sen insättningen .. Undrar som sagt om det finns några kvar i tråden så kanske vi kan försöka peppa varandra så kanske man ser något ljus på denna Mörka tunnel.. Efter op så vart hela tappen sluten igen på ca 3-4 CM men på senaste kollen i förrgår hade det åter öppnat sig inifrån och det är nu bara cerclaget som håller ihop det hela.. Ligger ned ca 23 timmar om dygnet trots att min läkare sagt att jag får gå lite smått, var uppe lite i lägenheten för ett par dagar Sedan och anar att öppningen i förrgår kanske beror på det. Så försöker ligga så mycket det bara går nu..