Cerclage?
Hej på er! Har också en kort tapp, 13 mm var den igår, min tapp har varierat från 13-22 mm i sedan det upptäcktes i v.23. Svårt att mäta säger en del. Låg på KS mellan v.25-26 på antenatalen pga av att tappen ändrat hållbarhet och funnelering, Fick två sprutor kortison och efter en vecka hade läget "stabiliserat" sig. Vilar mkt i hemmet nu och försöker att få dagarna att gå. Jag låg på rum 29, vilket har du Duckie? Personalen var underbara och gav oss lugn och trygghet i all ovisshet. Jag är sjukskriven sedan v. 23 och går på koll på DS varje vecka, har en fast läkare där som följer oss. Jag har tagit progestron sedan v.24 och ska göra det så länge som möjligt. Om vi blir inlagda igen så bir det på DS eftersom vi passerat v.28 nu. Ovissheten är värst men annars mår vi bra! De tyckte att ceklage aldrig var aktuellt för mig då min tapp var så kort och att de ka innebära infektioner. Flera läkare och BM som jag träffat berättade även att vi som har detta problem lika gärna kan gå över tiden och bli igångsatta, det är så olika från fall till fall. Hur mår ni andra? Trevlig helg er och håll ihop där nere!