• Soullight

Cerclage?

Hej alla tappra människor! Har nu mitt andra lyckade cerclage på plats. Fick en underbar flicka 2011 i v 39+5 efter ett sent akut cerclage som sattes in i v 22. Idag är jag i v 36+1 och kommer klippa upp cerclaget imorgon :) Hoppas att jag kan "hänga" med er här ett tag? Svarar gärna på frågor mm om ngn undar ngt :)

• Soullight

Jo glömde ju skriva.. Har en son som är född 2007 och är en busig grabb idag :)
    och sen efter honom så förlorade vi två barn på raken pga försvagad livmodertapp bl.a. Första dottern miste vi v 19+ och den andra dottern i v 22+0. Sen efter två förluster fick vi första cerclaget som ledde till att dotter nr 3 är i livet idag :)

• Soullight

Tack! :) Nej jag känner inget av cerclaget. Har gått rätt smärtfritt bägge ggr. Att klippa upp det förra ggn var rätt smärtfritt oxå, fick iofs lustgas då men det kändes knappt. Får lustgas även imorgon vid detta klippet, hoppas på samma relativt smärtfria ingrepp :)

• Soullight

Jag har levt rätt normalt här hemma. Allt utom lyft och ansträngning har jag fått göra och det har funkat toppen. De senaste veckorna har jag dock gjort precis allt jag gjorde innan cerclaget. Efter 32 fulla v så både städar jag en hel del och lyfter och kånkar på dottern. Men foglossningen sätter ju dock stopp för mycket annars hade jag gjort ännu mer ;) kanske tur man har foglossning då hehe.
    Lyssnar på kroppen och säger den nej så slutar jag.

• Soullight

Oj vilken otur du haft med cerclageklippet! Då måste tråden ha suttit väldigt illa till ju. Såg de inte det på ul innan de började rota där inne? Mitt sitter bra så jag antar att det inte borde bli problem denna ggn heller. Tig typ 5 min sist att ta bort det och då var jag redan öppen 2 cm.
    Hoppas verkligen att de fixar det snabbt imon och att du slipper ha ont! Låter jättejobbigt. Vilket sjukhus gör du det på?

• Soullight

Giggle: nej de kollade inte med ul samma dag som klippet men alla kontroller innan så gör de ju det och då ser de ju hur det sitter osv. Men det låter som att du har maximal otur med tråden :( De flesta jag vet och de jag läst om som haft cerclage o tagit bort det har aldrig fått operera ut det eller haft speciellt ont. Tyvärr finns det ju alltid undantag. Om det skulle göra svinont imon så får jag suga lustgas tills jag spyr eller nåt för jag hatar att ligga på op bordet ;)

• Soullight

Fick även en stesolid innan sist vid klippet för jag var så nervös så jag skakade. Så är man väldigt orolig för smärtan osv kan man be om lugnande innan klippet. Ni som oroar er menar jag :)

• Soullight

Giggle: nä fy rackarns så trist att behöva ta bort det så :( förstår dig. Men oroa dig inte för bebisen, den ligger så skyddad i sin lilla "påse" där inne så ta det bara lugnt imon. Kommer gå galant.

• Soullight

Cerclaget är nu klipp och jag är öppen ca 1 cm. Allt gick smidigt och bra även denna ggn :)
    Lycka till med ditt idag Giggle!

Svar på tråden Cerclage?