Inlägg från: Medina 281 |Visa alla inlägg
  • Medina 281

Cerclage?

Hej, jag har haft fått två små i vecka 20 den första i 16 mars förra året. detta var min första graviditet. Blev snabbt gravid igen, och fick en till missfall 18 september 2012. Nu har dom gjort tester på mig dessa visade ingenting. Jag har kvar ett undersökning av livmodern för att se att den ser normal ut. Dom har sagt att jag ska få cerclage vid nästa graviditet. Min fråga är: är det någon här som har fått cerclaget isatt på östra i Göteborg? Hur tyckte ni att bemötandet var? Min andra fråga är: Fick ni en infektion vid tiden av förlossningen? Jag hade det nämlingen, sist så kom jag in med ett CRP på 20, som sedan rusade upp till 150. Är vi som har svaga livmodertappar mer känsliga för infektioner pga av att slemmproppen lossnar och bakterier kan ta sig in lättare, eller är det att vi får lättare infektion vilket leder till för tidiga födslar?? Jätte tacksam för svar

• Medina 281

Lindathomas dom kan inte blankt säga nej. läkare och sjuksköterskor vill gärna ge den intrycket men i slutändan är det din kropp och det handlar om din hälsa. Det gälelr bara att kunna argumentera med dom. Säg saker att det har knappt några bieffekter, och att det kommer itne skada dig eller bebisen i vilket fall som helst så varför itne testa? Säg också att du vill ha det nerskrivet i din journal om att dom har vägrat ge dig det och att beslutet inte låg upp till dig. Det är jäättteviktigt att vara en uberfitta i vissa fall för att få den vården DU har rätt till. Detta gjorde dom med mina första sena missfall vecka, dom har sagt att när jag blev gravid nästa gg så skulle jag få cerclage och jag tjatade mig till progesteron. Jag sa också att detta skulle skrivas ner för att många gg kan man få en helt annan läkare som gör en egen bedöming. Så VIKTIGT Var itne rädd för dom!!! Läs på om progesteron och dess biverkningar, och att det i vissa studier har visats fungera. Argumentara är nyckeln!!

• Medina 281

Jag försöker bli gravid nu, men inget än så länge. Och det är ok, det får ta den tiden det tar. Jag har haft samma problem med progesteron frågan, lyckades tjata till mig det från vecka 20. Men nu när jag var på semester i Montenegro så köpte jag ett antal pkt där. Dom är receptfria i jugeländerna och varför inte skaffa sig den extra försäkringen? Jag har både såna man tar oralt och vagitorier. Nu har det gått lite mer än ett år sen vi förlorade vårt andra bebis, september månad var svår, känns skönt att den är över. Kommer ofta hit och läser era inlägg, ge mig hopp när jag tvivlar. Hoppas ni får hålla era bebisar friska och krya snart. Kram på er alla och ta hand om er :)

• Medina 281

Ja, jag har haft två sena missfall. Båda i vecka 20. Den sista var i septemeber förra året. Nej ingen cerclage, med nån av dom. Ska få det vid en framtida graviditet. Men som sagt inget som händer ännu. Men är väldigt orolig för hur det kommer att gå. Försöker att hålla modet uppe, men ibland känns det som att jag har en förbannelse på mig. Försöker att tänka positivt, men det går bättre vissa dagar än andra.

Svar på tråden Cerclage?