Cerclage?
Hejsan
Jag är ny här i tråden, tänkte presentera mig lite.
Jag är gravid med mitt tredje barn i v 23. Jag har ett cerklage nu för att jag födde de andra förtidigt i v28+2 och 27+1.
Hejsan
Jag är ny här i tråden, tänkte presentera mig lite.
Jag är gravid med mitt tredje barn i v 23. Jag har ett cerklage nu för att jag födde de andra förtidigt i v28+2 och 27+1.
Sofie, så otroligt spännande för er, snart har ni er bebis i famnen.
Jag har fått otroligt dålig information från vården. Det enda dom har sagt att jag inte ska lyfta så tungt, men å andra sidsn skulle dom inte ens sjukskriva mig till en början, trots att jag jobbar inom vården på en avd där 90% av vårdtagarna behöver helskötsel. Men jag krigade lite och blev sjukskriven. Jag är inte sängliggande men jag gör inte många knop om dagarna heller.
Nej egentligen har jag inte fått några restriktioner förutom att inte lufta för tungt. Men jag har googlat och kör som "alla andra" blivit tillsagda. Dvs ta det lugnt, inget sex, bad osv.
Det har gått bra för mina tjejer, idag märks inget direkt på dom. Sena i grovmotoriken har dom varit och är fortfarande till viss del (3 och 5 år gamla).
Jag går varannan vecka och efter behov, kommer förmodligen dra ut besöken lite mer efter v 30. Jag har 24,5 mil enkel väg till sjukhuset så jag börjar bli sjukligt less på att köra bil. Jag ska på tappkontroll imorgon.
Jag bor i Norra norrlands djupa skogar ; ) Vi har bara en vårdcentral på orten och mitt "hemsjukhus" ligger 22 mil härifrån. Men dom är mindre rutinerade och har skuickat mig till Sjukhuset utanför Luleå. Ja det är sjukligt långt ca50 mil = 6 timmar i bilen för ett undersökning som tar typ 20 min. Men men det är ju mitt val att bo ute i ödemarken och de övriga fördelarna väger upp den långa sträckan. Det är trots allt en kort period i ens liv man måste hålla på och pendla.
Jag mår väldigt bra faktiskt, får ont i ryggen av att sitta/ligga så mkt. Sista veckan har jag börjat få lite sammandragningar, inga som känns förutom att jag känner att magen ändrar form.
Kram
Åh grattis Sofie!
Saradk, jag har blött 2 av 3 grav och det har ändå gått bra. Håller tummarna för dig.
Jag var på koll igår, tappen hade krymt lite men den var fortfarande lång och fin så inget att oroa sig för.
Linda den är 3,5cm nu, var hela 5(!) cm för 3 veckor sedan :)
Oj hade missat saras inlägg. Fy så trist. Beklagar verkligen.
Linda, jo jag tar det lugnt, imorgon ska vi ut på middag och flickorna ska på disco så då följer jag med. I övrigt är jag typ bara hemma och gör inget.
Jag är faktiskt inte så orolig att den krymt eftersom den fortfarande är så pass lång, jag hoppas bara den inte fortsätter krympa mer.
Nej jag vet inte könet :)
Gårdagens festigheter var inte så påfrestande. Jag satt på en stol och kollade på när dom dansade, sen gick vi till en annan stol och åt, sen tillbaks till första stolen igen ;) Det var kul att se flickorna ha så kul. Man känner sig inte som världens roligaste mamma just nu.
Jag har bf 25/2 :)
Här händer det inte så mycket. Ska till bm imorgon och göra en glukosbelastning. I övrigt rullar livet på i sakta mak. Hur är det själv?
V25+1 idag. Nu börjar mina kritiska veckor. Jag har ju inte jättesvag tapp den har iaf hållit till 26 innan den gett vika innan. Ska på återbesök nästa torsdag.
Mysigt Linda, det är ju lång leveranstid på vagnarna så det är lika bra att beställa :)
Waris, här uppe har vi vinter redan, snön har legat många veckor och skidspåren är uppdragna och barnen åker pulka för brinnande livet :)
Lindaochtomas. Styrkekram på er! Tänker på dig och håller tummarna. Har du läst i början av tråden? Tror jag har läst ca 80 sidor och där finns många solskenshistorier. Om du inte läst dom innan så gör det nu. Det ger hopp.
Skönt att du slutat blöda iaf, hur lång var tappen nu och såg cerklaget ut att sitta? Du ska veta att jag tänker på dig många gånger om dagen.
Lindaoch thomas, här är det förkylningstider. Snorar och hostar så jag får sammandragningar, jag hatar verkligen sammandragningar, jag tycker det är lite läskigt. Jag håller tummarna för dig att allt ser bättre ut på måndag.
LindaochThomas. Du gjorde mig orolig som inte skrivit nåt tidigare. Skönt att du fått komma hem.
Nenan, Välkommen. Egentligen är int ejag heller nån skrivare. Läste länge i tråden innan jag kände att jag också var tvungen skriva, det känns väldigt skönt att man inte är "ensam" om sin situation. Alla vänner i min närhet blir gravida och föder stora friska barn på löpande band och kan därför inte sätta sig in i min situation på samma sätt som jag känner att ni kan. När har du Bf? Vi borde ha rätt så nära varandra du och jag. Jag är i vecka 25+5 idag.
Ring till dr och be om hosmedicin, det gjorde jag för min hosta retade fram sammandragningar så jag fick ligga och oroa mig.
Waris, här får vi inte lyssna på hjärtljuden förrän efter Rul, min BM säger att det är så osäkert att man hittar några i v12 så därför får man inte lyssna på inskrivningen. Men jag vet att det är vissa som får göra det på inskrivningen på andra MVC :)
Vet ej om tappen påverkats, ska på koll på torsdag. 10 sammandragningar om dagen är ungefär vad jag med har, mina gör inte heller ont men jag gillar dom inte alls. Detta är mitt tredje barn och hade inga sammandragningar alls förrän jag skulle föda. Så jag tycker det är otäckt fastän jag vet att det är normalt.