Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

MiScHoOo skrev 2011-08-22 22:29:48 följande:
    vad menar du?
    jag har sån foglossning Varje steg gör ont, vaknar av smärta när jag vänder mig i sängen, bältet hjälper inte så mkt, tens hjälper inte heller. bad hade funkat bra, men det får jag ju inte... nä de kan söva mig tills det är dags tkr jag, humöret blir ju inte bättre heller...stackars min sambo... :/
  • FruHellström
    Thalis skrev 2011-08-22 22:49:45 följande:
    Usch sådan hade jag också!! Fy vad ont man hade
    det är för jävligt faktiskt, hade med sonen med, men det hade man ju förträngt...Obestämd
  • FruHellström
    Pupp skrev 2011-08-23 21:29:32 följande:
    Här har blödningarna kommit tillbaka och mycket mer än innan det forsade när jag var på toa plus att det kom ut två klumpar med koagulerat blod.
    Vet inte vad jag ska känna eller tro såg ju bebisen imorses och tappen var stängd men var kommer allt detta blod ifrån? Orkar inte ens vara ledsen just nu.
    Ringde till gyn avdelningen som jag hade varit inlagd på men dom hade ingen läkare där utan hänvisade mig till akuten.. Jag ringde min läkare på Östra och nu ska vi dit imorn kl11 och få vår dom. Jag har inte ont vilket nog är bra men vad kan vara fel tänk om bebisen dött? Orkar inte mer!
    Kram 
    Kramar om !!
  • FruHellström
    MiScHoOo skrev 2011-08-24 13:57:22 följande:
    måste fråga om någon känner som mig eller har känt? det känns som stickningar ifrån slidan eller någon kniper mig, vet inte om det är vanligt, men annars har jag inte ont. kan det vara så att barnet ligger och trycker på mitt band?
    Tror det, kände lite så tidigare, nu tappar man nästan andan när bebis får in en fullträff neråt, gör skitont o jag måste lägga mig ner för att försöka få den o vända sig lite.
  • FruHellström

Satt o funderade på det här med klippningen av cerklaget... Dom gör det ju på FL o man får lustgas, just för att det KAN ev sätta fart, men hur vanligt är det? 
    Har ngn av er "veteraner" varit med om att FL startat efter/i samband med klippningen? 

• FruHellström
    Lanie skrev 2011-08-24 19:48:00 följande:
    fru hellström: precis som vixan säger så kan man få lustgas för smärtan för det är ju rätt obehagligt, tror inte man får den för eventuellt startande av fl...
    Nej nej, men alltså, OM det sätter fart just för att de är där o pillar o grejar o släpper på cerklaget. Sen förstår jag att det är för ev smärta.... Jag ska dra några stadiga andetag innan de kör på iaf, hua!
    Jag menar alltså om det börjar öppna sig och vattnet går typ. Det sa de till mig att en av anledningarna att man gör det på FL är att det kan sätta igång då de klipper. och om det är vanligt?  E ni med på hur jag menar? 
  • FruHellström

Lanie: så kan det va

Ja, bbväskan ska med, ska packa den i tid denna gång, (hade tre trunkar med sonen...onödigt!!) blev lite hetsigt på morgonen när vattnet gick :P
    På Nyköping är det oxå nära, specmvc bb o fl ligger på 2plan
    Jag hoppas faktisk det sätter igång, klipper de första veckan i oktober så är jag ju i v 36-37,  

• FruHellström

Mamma mys; vilka resor du gjort... Förstår att det gör ont som satan(ursäkta språket) om det sätter fart innan klippet.

Jag tycker bara det vore himla smidigt OM det satte fart då, o slippa gå o vänta sas, det är nog min största rädsla faktiskt, att gå över tiden. Konstig tanke, men nä, hellre lite innan så man bara blir förvånad, ist för att gå o hetsa upp sig att det kommer ske när som helst.

Trassel; skönt att ändå gå så länge utan cerklaget, men förstår om det va tungt, ska göra mitt yttersta att inte bräcka ditt rekord

Igår va jag förresten hos BM, o allt va bra, lilltrollet låg med huvudet ner o hjärtat slog på så fint först 125 o sedan uppåt 160, hon surrade om att det va ngn acceleration som bara va jättebra att hon fick höra...??
    SF mått va 30 o jag låg närmre taket än mittenkurvan, blir till o leka michelingubbe igen tror jag...
    O alla värden va bra o urin o ja, tiptop mao. Skööönt!!
    Mannen far på grabbresa idag o jag kidnappar min son av sin pappa så nu ska vi ha några dar o bara mysa, äta massor av fisk och nötter!! Sambon är allergisk så nu ska vi festa till ordentligt, har varit gööörsugen på chokladdoppade paranötter o cashew o ja, alla nötter!! Tungan ute 

• FruHellström
    Thalis skrev 2011-08-25 12:34:03 följande:
    Tro mig för mig gjorde det tusen gånger mer ont än att föda vaginalt utan smärtlindring!

Jag hann öppna mig 7 cm med cerklaget på innan de tog ut Adrian......MEN man uthärdar allt för ens barn!!
    Oroa dig inte när du har ditt barn i famnen så bryr du dig inte om något annat!
    Såklart, kom man ihåg hur det kändes så skaffade man nog inte fler, en kompis sa: "När det satte igång ordentligt med andra, då kom allt ikapp mig, det va så här jävla ont det gjorde..." Man förtränger.

Jag ska på koll om några veckor, jag hoppas det ser bra ut o att jag inte börjat öppna mig för då får de ta bort det per omgående... Verkar dock som det är olika för alla, o sen är ju läkarna olika försiktiga/skickliga...
  • FruHellström
    Schäfer skrev 2011-08-25 12:12:49 följande:
    Hej, båda mina förlossningar har startat när de klippt cerklaget. Visserligen hade vattnet gått dagen innan första gången men andra gången satte det igång när de klippte cerklaget i v.36+1. Cerklaget klipptes på eftermiddagen och sedan föddes sonen på kvällen!

Hej alla andra, är inte inne här så mycket. Hinner inte med 3-åring och 6-månaders. Vi mår alla bra och sonen är en liten tungviktare som gärna äter dygnet runt!
    Lycka till ni som kämpar!!!
    Okej, då finns det hopp alltså Jag hoppas lillfisen kommer då, just pga min %¤%& foglossning...
Svar på tråden Cerclage?