• Becka81

Cerclage?

LillZ: håller tummarna för att det lugnar ner sig och håller sig så många veckor framöver. Viola: är det bestämt nu att det blir snitt?

• Becka81

Var likadant för mig när jag fick mitt snitt att det var den största och enda operation jag genomgått. Som tur är så är det iaf en vanlig operation

• Becka81
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4 Baby
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10 Baby
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11 Baby
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11 Baby
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:21/12 (igångsättning) Baby
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 22 dec Baby
    Silverklar BF 24 jan 2012  Klipp 5/1   född:???
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2Baby
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp 19/1  född: 29/1Baby
    Jomanjano BF 11/1-12 klipp 19/12 född: 12/12-11 i v:35+4Baby
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???  född:???
    Becka81: BF 20/3-12 klipp 21/2   född???
    Casiopeia: BF 23/3-12 klipp??? född???
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april 
  • Becka81

Någon som hört något från SIlverklar? Hon borde ju ha fått vid det här laget.

• Becka81

Viola: har du fått några datum att förhålla dig till?

• Becka81

Viola: vad härligt att ha ett datum. Inte långt kvar till 5 mars ju. :) /// trassel: kul att höra att ni har det bra. Ja det var en bra present de där.

• Becka81

Varit på besök hos BM. Hjärtfrekvensen var alldeles för hög, 175, så fick vila en halvtimme innan den kollades igen och då var den nere på 150 någonting. Hon sa att hade den varit hög även efter vila hade jag fått åka till sjukhus för bedömning. Hoppas verkligen att det inte är någon fara med barnet. Dessutom fick jag veta att jag hade en sammandragning som jag inte ens kände. Känns lite läskigt. Tänk om jag märker av förlossningsverkarna så sent när de kommer att jag inte hinner få epidural eller ens hinner in till sjukhuset. Ska berätta allt det här när de klipper cerclaget imorgon och hoppas att de kanske kan ta en ctg-kurva eller något eftesom jag uppenbarligen inte märker alla verkar och hjärtfrekvensen varit hög idag. Någon som känner igen sig?

• Becka81

Tar kanske 20-25 minuter till sjukhuset. Hoppas också det år snabbt med klippet. Kommer bli inskriven och få ett rum imorgon och vara kvar för övervakning under dagen ifall det sätter igång. Annars kommer jag få åka hem på kvällen. Vad bra att blodtrycket ändå är normalt. Håller tummarna för att odlingen inte visar något. Usch vad jag längtar till imorgon så jag kan få klippet överstökat och förhoppningsvis lite extra koll på bebisen.

• Becka81

Varför måste ni beställa taxi? Om jag behöver åka in när min man jobbar måste iofs jag också beställa taxi och kan de inte komma loss i samhället där vi bor måste de först åka 20 min för att ta sig hit först.

• Becka81

Börjar känna mig lite smått förväntansfull.. Två timmar kvar innan jag ska åka till sjukhuset för klipp. Känns iofs som om oddsen är rätt låga för att förlossningen sätter igång med detsamma, men mannen har ändå fått ta med BB-väska och babyskydd till jobbet utifall att. Önskar ändå lite att bebisen ville komma det närmaste dygnet även om det bara är 36+0 idag och vanliga MVC vill se mig igen om en vecka. jag har iaf kommit 11 veckor längre än i förra graviditeten. Funderar på om jag ska vara busig på sjukhuset och försöka röra mig en hel del för att få igång lite värkar.

Svar på tråden Cerclage?