• vixan

Cerclage?

Lanie skrev 2011-06-22 18:27:18 följande:
    fast när jag blev inlagd så blev jag sjukskriven två månader på en gång.. men det kanske är annorlunda när man väl är inlagd...för innan jag blev inlagd så fick jag ju också sjukskrivning en månad i taget...
    Jag blir sjukskriven två månader åt gången.
  • vixan
    snalmums skrev 2011-06-23 08:15:01 följande:
    tycker det är lite roligt, alla ändrar mitt namn till allt möjligt! Flört
    fick mig ett gott skratt såhär på morgon kvisten...

börjar få mer och mer sammandragningar nu, inget som gör ont dock men kommer fler nu än vad det gjort tidigare.
    antgligen så tränar väl livmodern sig nu inför förlossningen är snart i v 30, hur underbart är inte det? trodde ALDRIG jag skulle komma såhär långt. jag har bricanyl tabletter som jag kan ta för att minska sammandragningarna eller lugna livmodern lite så det inte triggar igång något. hoppas på att kunna gå till v 32 nu!

trevlig midsommar på er tjejer!
    Vet du snabelmus jag tror du kommer gå längre än så jag hoppas du går till 35 så slipper du neo. 
    Jag har också haft en del sammandragningar men de varar bara någo sekund. De gör inte ont utan bara spänner till oftast när liten rör på sig. Jag tycker det är väldigt obehagligt och blir stel varje gång. De kommer även på natten eller så inbillar jag mig. Jag försöker tänka positivt. Detta är ju min 3dje gravidtet så de påstår ju att det ska bli fler och komma tidigare ju fler graviditeter. Hade nog inte brytt mig om jag gått igenom det jag har gått igenom.

Trevlig midsommar!
  • vixan

Sover så dåligt på nätterna. Kan varken ligga på högersida eller vänstersida eller på någon annan sida. Så idag har jag investerat i en gravidkudde dreamgenii. Hoppas den hjälper mig!!

• vixan

Hade svårt för att somna men när jag väl somnade sov jag väldigt hårt. Vågar inte säga för mycket utan måste prova inatt igen. Jag provad med vanliga kuddar och kom inte till ro med dem utan magen var fortfaranden ivägen.

Kolla in kudden här:    
    " target="_blank">

• vixan
    MiScHoOo skrev 2011-06-27 22:43:33 följande:
    Det ser ut väldigt svårt att byta sida, specielt med en stor mage. Men kanske blir det automatiskt när man är van.

Tänkte lite på mig i videon. Jag sover väldigt bra och när jag ska vända mig glömmer jag min slang i halsen och måste vakna och fixa till den och sedan sova igen, men värst är när min man vill krama mig och lägger sig på min slang så knuffa jag iväg honom för att det gjorde ont,,, nu vågar stackaren inte komma nära mig utan jag får krama honom i sängen
    So far so good! Än så länge gillar jag min kudde men vet inte om det bara är en tillfällighet att jag sover så gott. Absolut inte svårt att vända sig. 
  • vixan
    ISSEN skrev 2011-06-30 00:03:47 följande:
    Jag är här inne och läser nästan varje dag men orkar sällan skriva, Tycker det är jobbigt att skriva på mobilen och datorn är nästan aldrig på så jag är i bakgrunden och kikar ;)) Bebis är kvar i magen trots att jag numer gör ALLT som jag gjort innan cerklaget! Jag tom bär kassar, sonen mm men igår var jag på koll av cerklaget och det sjukaste är att det sitter där det satt sist, alltså fint på sin plats! Är i v 33+4 nu så känns inte läskigt på något vis att leva igen utan skulle snarare vara skönt på sätt och vis om bebis kunde komma nu! Har idag haft en aning mer sm så vi ffår väl se om det sätter igång snart! ÄVi är såå grymt redo för att träffa våran lilla bebeis här hemma nu!
    Oh vad skönt att man kommer känna så eller jag hoppas jag också kommer känna som dig. Jag tycker du inte du ska hoppas på att bebis ska komma utan stå ut 2-3 veckor till. Skönt att slippa neo. Min dotter kom i vecka 35 och mådde bra men hon var så trött att hon inte orkade äta. Vi fick väcka henne var tredje timme och mata henne med en kopp. Detta var väldigt jobbigt och vi var helt förtvivlade över att hon inte fick tillräckligt med mat. Fast hon gick upp som hon skulle så det var ju skönt. Hon behövde ingen neovård utan vi låg på bb i fem dagar. Så jag håller på att du din bebis kommer v 36. =)
  • vixan

Hej Silverklar!

De två föregående talarna har också gått igenom en konisering och har en förkortadtapp. Jag har en långtapp men förmodligen försvagad.

Jag var inlagd v 35 pga njurbäcksinfektion och fick antibiotika. Jag kände en viss oro på morgonen och ringde min man och bad honom komma till sjukan. När han kom fick jag min första värk. Hade inga pauser i värkarna och 3 timmar senare anlände min dotter. Tur att jag var på sjukhuset annars hade det varit svårt att ta sig dit.

Ett och ett halvt år senare väntade jag tvillingar. Ena tvillingen kom ut i vecka 19. Hade inte merän mensvärkar och när jag gick på toa kände jag att bebisen var på väg ut. Tvilling 2 stannade kvar och man satt cerklage i vecka 20 för att hindra att han också skull komma ut. Jag hade ända sen v 12 haft UVI. Tvilling 2 kommer ut i v24. Denna gången hade jag värkar var 4 minut som avtog när jag kom in men då vattnet hade gått satte de igång mig.

Nu har jag cerklage igen. Man kan ju aldrig veta om man behöver cerklage eller inte men i mitt fall sa läkaren att han inte vågade chansa. Jag hade ju en massa bakterier som kunde var orsaken till att förlossningen startade men man vet inte om det var så att bakterierna klättrat in medans jag öppnat mig i smyg eller om de retade livmodertappen som tillslut öppnade sig. ELler så kunde det vara så att det var tvillingar vilket innebär en stor risk.

Jag har varit sjukskriven sen jag fick cerklaget insatt någon gång i v 13. 

• vixan
    FruHellström skrev 2011-07-12 14:35:27 följande:
    Skönt att det går bra O vara två den första tiden, inte bara de 10 pappadagarna, är nog ett stort plus för er alla. Sambon har lite sparade dagar han med, så jag hoppas ju han blir hemma i stort sett hela nov. Om nu lillskrutt stannar så länge...

O hitta tillbaka gör de flesta, folk brukar göra mer barn ju

I Söndags va jag inne på FL, hade stort tryck neråt o kunde inte göra ngt alls (missade kanske o lyssna på kroppen :/) 
    De lyssnade iaf på bebis o kollade sen cerklage o tapp, o det såg ju bra ut o satt som det skulle. Fick lämna urinprov så får se om det kan va ngn uvi då det gjorde galet ont när hon kände uppåt, fy!!

Läkaren sa oxå att det kunde vara att det växer så mkt nu, samtidigt har jag en väldigt aktiv bebis i magen. Klart det känns mer kan man tycka...

Well, nu ska jag o sonen rensa lite jordgubbar o äta med mjölk o socker, kan behövas lite smask en blåsig dag som denna ;)

Kram på er alla! 
    Jag har också haft ont men det har suttit i svanken och bäcknet kanske är foglossningar. Jag har också en välidgt aktiv flicka i magen och jag tycker det är obehagligt när hon sätter i gång. Har ganska mycket ångest just nu och mår inte alls bra psykiskt. Har passerat v24 då minstingen tittade ut. Trodde oron skulle ge med sig ju längre man kom i graviditeten men verkar inte så med mig. Har en del sammandragningar några om dagen det ska man tydligen ha. De kommer i samband med att bebis rör sig så det är kanske inte sammandragningar.

Vad bra att allt stod bra till med bebis och tappen. Jag är så mesig och drar mig för att åka in och kolla när jag är orolig. 

Jo men visst växer det mycket nu men hur länge gör det det. Jag har inget minne av att jag hade problem med min dotter. Jag red tills jag vari v30 och var med mina elever på skånesdjurpark och gick hur långt som helst i v34 och visst fick jag sätta mig ner imellanåt. Nu kan jag inte ens gå 100m förrän jag känner av det och inte av sammandragningar utan mer som att det blir tungt neråt och så har det varit flera veckor.
  • vixan

Inte så lätt det här med att  undvika orgasmer. Vaknade inatt och tror att jag fick en orgasm som jag försökte stoppa i sömnen. Kan ha varit en dröm också...

• vixan
    ISSEN skrev 2011-07-16 10:27:18 följande:
    Inatt kl 05.02 föddes våran lilla Emilia, hon vägde 2880g och är 48 lång :) förlossningen gick kanon och vi alla mår bra!
    Grattis!! Vilken vecka kom hon i?

Svar på tråden Cerclage?