Cerclage?
Tog min examen för fem år sedan men det är först i år som politikerna bestämt sig för att det ska finnas en lärarlegitimation.
Tog min examen för fem år sedan men det är först i år som politikerna bestämt sig för att det ska finnas en lärarlegitimation.
Hoppas besöket hos bm går bra.
Vad härligt att dagen artade sig för dig. Klipp på tisdag? Ja då ska ni verkligen fira! :) hur gamla är dina barn? Jag har en tvååring som är mitt uppe i trotsåldern. Undrar också hur det gått för dig hos BM Mischoo.
Mischoo: jag har en dotter och enligt BM har jag även en liten tjej i magen. :)
Mamma mys: kul med en lillasyster till sönerna. Mischoo: vill du ha fler barn, eller tycker du det räcker med ett? Jo visst finns det mycket söta kläder till tjejer, nu kan vi dessutom använda mycket av de barnkläder vi redan har.
Mischoo: vad härligt att du ändå funderar på ett barn till trots allt du gått igenom. Själv funderar jag på om jag orkar med en graviditet till med cerclage. Men vill nog gärna ha tre barn så hoppas att jag om nått år orkar med hela processen en gång till.
Hur har ni haft det med viktuppgång nu när ni inte rör er lika mycket som innan pga cerclaget? Jag är normalviktig och har haft en väldigt blygsam viktuppgång till en början. Men huxflux har jag gått upp ett kilo i veckan under tre veckors tid. Har nu gått upp totalt 4 kg och är 23+4. Inte så mycket i det stora hela, men har ju gått så oerhört fort. Hur har ni det?
Trassel: oroar mig inte för att jag gått upp för lite utan för mycket alldeles för snabbt. 3 kg på 3 veckor är ju en del. Hoppas bara att det inte är graviditetsdiabetes.
Trassel: ska be dem kolla blodsockret nästa gång. Skrivs en hel del om tarmarna. Är ju väldigt individuellt vad man gillar och vad som funkar. Jag har normalt sett en lite strulig mage så för mig fungerar flytande lactulos riktigt bra, tar det dessutom i ett glas med juice. Man måste ju så klart anpassa dosen. Dessutom så kan det ta någon dag innan det flyter på bra, lätt att få lite ont i mahgen i början särskilt om man tar för mycket. Står att man ska ta en hög dos i början, men tycker därför artt det är bättre att ta lite mindre så att tarmarna vänjer sig och inte får en shock. Fick parafinemulsion på sjukhuset i förra graviditeten och det var lite för svagt för mig. Dessutom kändes det dom att dricka bodylotion för det var ungefär så det luktade för mig iaf. Hoppas ni alla har och har haft en skön första advent. Jag ska njuta av en lugn kväll med min man eftersom vår dotter lyckligtvis somnat i god tid. Troligen helt slut efter dagens alla intryck med julbord, släktingar och adventspynt.
Hmmm varje gång jag gör blanksteg i min iPad och trycker på posta inlägg så försvinner blankstegen. Sorry för att det blir lite kompakta inlägg.