• Schäfer

Cerclage?

DevilsDaughter: jag trodde inte man kunde ta cellprov när man ammar? Det sa dom i alla fall till mig så jag fick vänta tills jag hade ammat klart...
    Jag tycker det är helt förskräckligt hur du blir behandlad!
    Kan du inte beställa en tid hos en privat gynekolog för cellprov? Kostar en slant, men det kan det ju vara värt!
  • Schäfer

Niinis: de råd jag har hört är först att barnet ska sova med pappan och du i ett annat rum. Sen får du inte glömma bort att prata med henne. Berätta för henne vad som gäller, berätta för henne hur det kommer vara framöver. Erbjud flaska med vatten och en varm god famn - men inte amning och FÖRKLARA för henne att mjölken är slut att ni inte kommer att amma mer.

Det är inte helt lätt att sluta amma mot barnets vilja - man måste vara bestämd och inte vela och ge med sig.

Men som sagt, glöm inte att prata med henne också!

• Schäfer

Usch, nu nojar jag...blöder igen... Kan det inte bara få vara lugnt...

• Schäfer
    DevilsDaughter skrev 2010-10-10 20:29:14 följande:
    Hur långt gången är du schäfer?
    Jag är i v.18 (17+2 för att vara exakt).
  • Schäfer

Niinis: har återbesökstid för cerklaget idag så tar det då... Men det lugnar föga just nu, eller i natt

Lycka till idag på kollen! Håller tummarna för att allt ser bra ut och spännande att få veta hur långt du är gången Har du någon gissning?

• Schäfer

Hej på Er, det var vid cerklaget det blöder. Det skaver antagligen vid knutarna och så är jag dessutom "lätt-blödd". Men det var ingen pågående blödning just nu, men mycket gammalt blod runt om cerklaget...
    Cervix var hög och såg ut att vara lång... Jag fick en tid på onsdag för vul-mätning, då kan vi även se hur det ser ut innanför, men min läkare verkade inte orolig!

TikTok skrev 2010-10-08 19:25:18 följande:
    Nån härinne som äter Omega-3? Isf vilken.
    Jag åt Pharbio Omega3 Forte innan jag blev gravid, men nu när jag är gravid vågar jag inte eftersom det kan verka blodtunnande och jag har lätt för att blöda.
  • Schäfer

Tack alla, om allt ser bra ut på onsdag också så kommer jag verkligen att andas ut - för nu

Lycka till i morgon på mätningen TikTok! Jag hade tänkt svara dig tidigare, men ibland så kommer man av sig...

Dallis: hur är det med smärtan, bättre?

Niinis: hoppas det gick bra idag!

• Schäfer
    Niinis: skönt att allt såg bra ut och att du gillade BM, det är ju så viktigt!

Dallis: hur känns det idag? Målet närmar sig

Thalis: länge sen vi hörde från dig, allt bra?

Ego: var på mätning idag och cervix var lång och fin, men jag hade lite funelling (stavas?). Min livmodermun är inte speciellt stark Men cervix var som sagt lång och fin, 56 mm, så alltid nått!
    Men sen, läkaren - som dessutom var överläkare, kunde inte hitta cerklaget på vul!? Han letade och letade och var mycket nogrann, men det gick inte att hitta...
    Troligen så har jag så mycket ärrvävnad som gör att det är svårt att hitta. Han gjorde "inspelningar" så han skulle sätta sig senare och leta igen...
    Men just nu så får vi nöja oss med att vi såg det på gyn.undersökningen i förrgår - så vi vet ju att det finns där i alla fall!
    Ny undersökning om 2 veckor.
  • Schäfer

Jag igen, slog upp det och det stavas funneling - så vet ni!

• Schäfer
    Magda: tack för ditt svar - det känns skönt eftersom jag vet att det gick bra för dig Jag kollade mina gamla anteckningar och i förra graviditeten hade jag inte funneling förrens i v.32 så att ha det nu redan i v.18 känns som ett dråpslag... Men då finns det hopp

Vad bra att du får träffa din läkare en gång till och att allt såg bra ut! Vad gulligt att Alex redan gett h*n ett namn Blir det Kalle i så fall?

Måste fråga alla - är det någon som varit med om att de inte kunnat se cerklaget på vul?
    Har blivit lite rädd här hemma så idag har jag inte vågat duscha... Går bara på toa...
Svar på tråden Cerclage?