Inlägg från: Helle68 |Visa alla inlägg
  • Helle68

Glada sidan 7

Grattis Nimbus! Åh, så underbart! Själv tyckte jag nästan att resebeskedet var större än själva barnbeskedet. Kanske mest för att det var då jag verkligen förstod att det faktiskt var "på riktigt".

Och grattis Simba för medgivandet! Nu är ni på gång!

Och även för er andra här i tråden som firar lite av varje! Härligt att fira så mycket man bara kan i den här processen, tycker jag! Såg just kort tidigare idag på när vi firade att vi gjort våra läkarbesök för hemutredningen. Nu efteråt känns kanske det lite märkligt att vi firade det, men just då kändes det som ett stort steg på väg mot att få bli föräldrar...

• Helle68

Hej och Hopp: vad härligt med föräldralediga kompisar! Tyvärr börjar min egen mammaledighet att lida mot sitt slut och just nu jag fattar inte riktigt hur det ska gå till att börja jobba igen...

Men däremot är jag själv så glad över att äntligen få börja planera vår familjs första barnkalas!!!

Det ska bli så underbart roligt och jag ser verkligen fram emot det. Barnen fyller 4 här i slutet av månaden så nu tränar vi på att hålla upp fyra fingrar i stället för tre när någon frågar dem hur gamla de är. Svårt det där med fyra fingrar i luften, så det blir oftast fem i stället!

De har inte helt förstått det här med födelsedagar än så vi får nog träna lite på det också, hur man nu gör för att förklara det. När jag fyllde år för någon månad sedan trodde de att det var julafton. I och för sig trodde de det samma nu under påsk, de kallade påskriset för julgran och varje gång det knackade på dörren rusade ut i hallen och skrek "tomten kommer!".

• Helle68

Ja, det är ganska svårt att hålla sig för skratt... Vi har förklarat tusen gånger att det är låååångt kvar till jul men de tycker nog att de väntat mer än tillräckligt.

• Helle68

Har inte läst denna tråd på jättelänge så nu var det mycket att läsa och mycket som har hänt sedan sist... Vill bara säga grattis till alla som firar!

• Helle68

Grattis till er alla tre! Det gäller verkligen att fira både stora och små steg i den här långa och osäkra processen.

Svar på tråden Glada sidan 7