Inlägg från: Hej och Hopp |Visa alla inlägg
  • Hej och Hopp

Glada sidan 7

Härligt Qermit.
    Dagen då jag fick veta att jag skulle få börja samla papper är en av de lyckligaste i mitt liv. Sedan fortsätter det bara med lyckliga dagar - bb-dagen, rb-dagen och sedan alla dagar med min underbara unge!

• Hej och Hopp

Grattis till medgivande och resebesked och annat stort som händer i era liv!
    Själv är jag glad över att det har slumpat sig så att ett helt gäng av mina närmaste vänner är föräldralediga nu samtidigt med mig.

Så inte nog med att jag har förmånen att tillbringa dagarna med den mest underbara ungen i världen (ja, det var jag som fick den ) utan jag kan också leva det glada mammaledighetslivet med mina bästa vänner - och lillan får någorlunda jämnåriga kompisar hos mina kompisar...

• Hej och Hopp
    Zabka skrev 2010-08-25 12:12:57 följande:
    idag är jag jätteglad eftersom vi har fått vårt medgivande!!!!
    Grattis!
    En av de dagar man aldrig glömmer!
  • Hej och Hopp

Idag för ett och ett halvt år sedan (ja man måste väl få fira halvårsdagar också ) höll jag mitt älskade barn i famnen för första gången!
    Vilken känsla!!!

Och även om jag älskade henne redan då så kunde jag inte föreställa mig hur mycket jag älskar henne nu, hur vansinnigt lycklig jag är över att ha henne i mitt liv och hur makalöst tacksam jag är varje dag över att få vara hennes mamma!

• Hej och Hopp
    Mula69 skrev 2011-08-25 20:41:20 följande:
    Lycka! Vi har fått en dotter. Ett 17 månaders underverk som vi bara vill åka och hämta på en gång.

Tänk om vi kan få vara 4 till jul... jag ryser lite av tanken...Skrattande
    Ett stort grattis!
  • Hej och Hopp

Grattis!

Jag bjöd hem mina vänner på en stor medgivandefest när jag fick mitt medgivande.
    Jag visste ju att det var långt kvar till barn men från medgivandet valde jag att vara öppen - och det var super för mig
    Jag köpte också den första saken till mitt blivande barn när medgivandet var i hamn - det gäller att fira stegen i den här processen tycker jag.  

(fick mitt barn i famnen två och ett halvt år efter första medgivandet )    

Men ni är ju nära nästa jättestora steg så jag förstår att det blir annorlunda!  

• Hej och Hopp
    Hjärtat längtar skrev 2011-12-06 00:27:17 följande:
    Vilken roligt idé!
    Alla våra vänner och familj vet om det, och några på jobbet. Vi har inte firat så mycket. Fast vi gjorde en tripp tillsammans i helgen! Vi får se om jag kan vänta med att köpa första klädesplagget till vi får BB! Men nån grej vore ju roligt att köpa för att fira! 

Jag väntade också med första klädesplagget till barnbesked - det kändes speciellt att köpa det till mitt eget barn!

Som första sak efter medgivandet köpte jag ett flygplan från fischer-price.
    Passar både små och stora barn och symboliskt med ett flygplan

• Hej och Hopp

Äsch, jag är ju så fantastiskt glad och varför ska jag hålla på det?

Jag har i alla fall ett nytt medgivande nu - fick det i februari och drömmer om ett syskon till min dotter. 

Hon är född i Vietnam och nu har AC fått auktorisation från MIA att återuppta adoptionerna. Skrattande

Jag hoppas verkligen att det kommer att funka för även om jag längtar barn i första hand - inte barn från ett visst land, så har Vietnam för alltid en alldeles speciell plats i mitt hjärta och det skulle vara underbart att få åka tillbaka och få barn därifrån igen!

• Hej och Hopp
    Hjärtat längtar skrev 2012-03-10 11:57:08 följande:
    Hej och Hopp: Grattis till medgivandet! Hoppas att AC kommer igång med Vietnam snart så ni får skicka!

V I  V Ä N T A R  B A R N  F R Å N  T A I W AN !!!!! Skrattande Baby

Ansökan skickades till Taiwan igår! Det kommer ta lite tid att fatta detta! Jag är såå GLAD! Skrattande

Tack!

I slutet av året trodde man på AC att det kanske skulle gå att skicka - jag törs inte tro på det heller men det vore fantastiskt!

Och ett stort grattis till er!
    Nu börjar en otroligt spännande tid!!!     
  • Hej och Hopp
    Zabka skrev 2012-03-11 11:23:39 följande:
    Grattis Hjärtat längtar! Det är underbart att äntligen få iväg sin ansökan!!

Grattis Hej och Hopp! Hoppas att du kommer att kunna ansöka från Vietnam! 

Tack!

Nican - ett stort grattis till er!!!   
Svar på tråden Glada sidan 7