• Ålen

Glada sidan 7

Kusin Knase skrev 2010-03-08 15:14:42 följande:
    Gulligt! Jag är bara allmänt skitlycklig: över den fantastiska dottern som är så himla GLAD, över att vi har så många fina vänner (nu i helgen träffade vi tre familjer på två dagar, underbart), över att det finns så mycket roligt att göra tillsammans med sin familj och sitt ljuvliga barn, över att det nu faktiskt här är VÅR (!), över att vi snart ska få flytta till ett jättefint hus, men mest av allt förstås över att vi dessutom har fått en sån världsasöt  lillebror  som vi snart ska få åka och hämta!
    Vad härligt det låter, det verkligen sprudlar om dig!!  
  • Ålen
    Nimbus skrev 2010-03-09 19:15:30 följande:
    Nu kan jag äntligen skriva här igen... Idag fick vi 4 nya bilder på lill-killen! Åh så lycklig man blir, kan inte fatta att vi snart ska få träffa varandra .
    Vad mysigt!!!

Jag är glad för att vårt pappersamlande till Colombia går så bra  och framåt. Vi är snart klara och kommer nog kunna skicka in vår omgång till AC nästa vecka.
  • Ålen
    Linnis skrev 2010-03-10 13:20:20 följande:
    Åh vad härligt Ålen. Vad duktiga och snabba ni har varit
    Ja, vi har nog varit rätt snabba men är inte i mål riktigt än. Man vet ju inte heller vad AC's feedback blir efter granskningen...
    Kusin Knase skrev 2010-03-10 22:07:16 följande:
    Heja Ålen!
    Ja, heja heja!!! Hoppas allt går bra för er med flytt och förberedelser.
  • Ålen
    Marie IE B skrev 2010-03-13 18:42:21 följande:
    Jag är så otroligt glad i dag för att vi haft en fantastisk dopdag. Dopet var vackert, prästen helt underbar och lilla Alice skötte sig exemplariskt :)Efteråt var det mingel, smörgåstårta och kaffe & tårta med nära och kära och Alice gick omkring och bara njöt av att vara festens mittpunkt.
    Vad härligt det låter!

Idag är jag lite extra glad för att vi kommer få in våra papper till AC för granskning under denna veckan. Jag är också glad för att vi ska till alperna nästa vecka....bästa veckan på året!

Jag är generellt sätt glad hela tiden för att just jag kommer bli mamma till ett barn från Colombia
  • Ålen
    Simba79 skrev 2010-04-01 14:08:33 följande:
    Jag är glad för att vi har fått vårt medgivande idag!!! 
    Grattis här också!!
    Nimbus skrev 2010-04-01 20:50:10 följande:
    Simba: Grattis!!!Jag är väldigt glad idag för vi har fått resebesked ! Vi får träffa våran son om ca. 1½ månad!
    Vad härligt, stort grattis till er!
  • Ålen
    Helle68 skrev 2010-04-07 08:15:05 följande:
    När jag fyllde år för någon månad sedan trodde de att det var julafton. I och för sig trodde de det samma nu under påsk, de kallade påskriset för julgran och varje gång det knackade på dörren rusade ut i hallen och skrek "tomten kommer!".
    Jag ler när jag läser detta !
  • Ålen

Idag är jag JÄTTEGLAD för att våra papper åkte med DHL till Colombia igår!!!

Nu väntar vi barn

• Ålen
    Maisie skrev 2010-05-10 17:11:24 följande:
    Idag har vi fått översättningsbesked från AC!!!
    Vet inte exakt vad det innebär men misstänker att det betyder att BB är nära. Vilken härlig känsla!!
  • Ålen
    Längtande mamma skrev 2010-05-11 18:29:00 följande:
    Nu har våra papper äntligen landat i Colombia efter 3 månaders samlande! Om några veckor är de översatta och legaliserade och därefter godkända av barnhemmet. Sen väntar vi barn på riktigt! 
    Vad härligt!!!

Simba79 skrev 2010-05-11 18:38:05 följande:
    Jag är glad över att vi äntligen köar "på riktigt"  
    Äntligen, jag såg att även ni passar in på Colombia!
  • Ålen
    Maisie skrev 2010-05-20 13:56:40 följande:
    Vi har fått en flicka från Guangdong. Bara 7 månader gammal och pytteliten. Nu längtar vi till imorgon då papperna kommer och vi får se henne. *lycklig*
    Grattis grattis grattis!!!!
  • Ålen
    Kusin Knase skrev 2010-05-21 02:44:29 följande:
    STORT grattis Maisie, vad underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!Själv är jag lycklig över att vår process har gått mycket över förväntan fort och smidigt, att barnen älskar varandra och leker och busar hela tiden och blir jätteglada när de ser varann och att vi bor så himla bra och äter så gott hela tiden och bara, bara njuter av tillvaron och varandra och det alldeles fantastiskt gästfria och trevliga landet vi befinner oss i. Att det har gått så smidigt har bara en nackdel: att vi snart måste åka hem, jag vill inte för jag trivs så bra!!!!!!!!!!!
    Knase, vad härligt att ni har det så  bra. Ditt inlägg sprudlar av energi!
  • Ålen
    Qermit skrev 2010-06-02 23:36:18 följande:
    Jag är gladast av de gladaste idag för att vår ansökan flyger ner till Sydafrika imorgon. Vi fixade vår mentala deadline att få ner den innan fotbolls VM Glad.
    Härligt Qermit, vilken glädje! Hoppas flytet håller i sig och att ni får ett syskonpar snart

Jag är glad idag för det är 5 veckor sedan vår ansökan skickades och än så länge är det inte allt för jobbigt att vänta. 4 veckors gränsen firade jag med att köpa en skötväska . Undra vad jag ska fira med idag?????

*drömmer mig bort tills när vi ses på AC's ÖF*
  • Ålen
    morgonsolan skrev 2010-06-18 11:31:51 följande:
    I dag är jag glad för att vi, efter en massa strul och fel, äntligen har  fått iväg våra papper till ac. Känns sååå skönt, även om det säkert är en del saker att rätta osv i efterhand. Nu är "grovgörat" avklarat iallafall.. och vi firar genom att boka en weekend till solen bara jag och maken! CoolSoligSkål
    Härligt Morgonsolan, nu är det bara resten kvar!!!! Grattis och bra till att ni bokat en kärleksweekend.
  • Ålen
    Luscinia skrev 2010-06-22 22:23:58 följande:
    Känns otroligt skönt att vår adoptionsakt äntligen har lämnat Sverige med destination Kenya!  Nu är det bara ca 3-4 månader kvar... Baby

Och, så är jag jätteglad för att en ny väninna igår fick BB från just Kenya och att det borde ramla in BB därifrån under de närmsta veckorna! Skrattande 
    Vad spännande, verkligen något för den glada sidan!! 
Svar på tråden Glada sidan 7