Inlägg från: Nånting |Visa alla inlägg
  • Nånting

Glada sidan 7

Nu vill jag skriva i den här tråden som jag läst så mycket i tidigare.

Jag är glad för att vi börjat vår utredning. Det känns på riktigt nu, vi ska adoptera!

• Nånting

Jag är glad för att vi har fått vårt medgivande och nu är inne i välja-land-processen. Jösses vad det snurrar av tankar.

• Nånting

Tack för alla grattis, så gulliga ni är. Vi känner nog att vi vill välja det land som går fortast för oss. Just nu är vi glada för att ena organisationen (BFA) redan har hört av sig och hjälpt oss med förslag på land. Bara väntan på den andra (AC) med för att se om de har ett alternativ som känns ännu bättre.

• Nånting

Visst är det väl så att den här tråden startade nån gång för längesedan för att försöka se de små ljusglimtarna i den annars rätt snåriga och ibland tunga adoptionsprocessen? Nu tycker jag det behövs lite positiva tillrop här. Bidra med det lilla eller stora. Vi behöver mer solsken.

Mitt bidrag blir att de flesta rättningar i första delen av papperssamlandet blir klar i morgon. Ett litet positivt steg på vägen mot barn.

• Nånting
    gottelina skrev 2011-11-30 17:43:20 följande:
    Jag kan bidra! Vi har precis fått besked på att bekräfta vår resa. Nästa helg åker vi till Kina för att möta vår son!
    Wow! Det var stor glädje det!
  • Nånting
    dubbelmamma0310 skrev 2011-11-30 19:04:45 följande:
    Idag går sista medgivandet, fotoalbumet och snuttefiltsnallen med kurirpost till Indien! Allt enligt planerna än så länge!
    Skönt med varje litet steg närmare. Har ni ett utsett barn som väntar? Som ni väntar på att få hämta? Tänkte på snuttefiltsnallen.

VI fick nyss tag på boken -När du kom till oss. Dagens glada för vår del.
  • Nånting

Elsa77, jag har haft koll på tradera lite då och då och till slut dök den upp. Ingen annan budade heller som tur var.

• Nånting
    Hjärtat längtar skrev 2011-12-05 14:12:00 följande:
    Idag har vi fått vårt medgivande!!! Skrattande Äntligen!!!
    Grattis!
  • Nånting
    annika11 skrev 2011-12-07 16:17:55 följande:
    idag är jag glad för vi har fått vårt medgivande
    Grattis! Ett viktigt steg på vägen.
  • Nånting
    ekke skrev 2012-03-03 10:17:03 följande:
    I dag skickar vi in ansökan om medgivandeutredning! 
    Spännande! Då är ni på väg.
  • Nånting

Grattis Nican, vilken rolig nyhet att få läsa om.

Hoppas det kommer fler barnbesked snart att glädjas åt.

Svar på tråden Glada sidan 7