• Blondie86

Alkohol i väntan på abort?

Frågan uppstod i diskussion på krogen med tjej som var gravid, skulle göra abort, och festade.
    Vill veta vad ni tycker är rätt och fel. Och hur ni själva har gjort/skulle ha gjort.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Alkohol i väntan på abort?
  • LyckligtSlut

Fattar inte hur det ska spela någon roll om man definitivt tänkt ta bort barnet?

• Blondie86

Jag förstår ju på ett intellektuellt plan att det inte spelar någon roll vad man gör men jag har ändå nån känslomäsig förståelse för dem som tycker det är fel.
    Någon som tänkt på det här när man varit i den situationen?

• malush

Jag gjorde en abort då jag var 17. Tänkte aldrig tanken på att behålla, abort var givet. Under just den perioden var det mycket studentfester med mera och jag festade i vanliga fall ganska frekvent. Dock var det någonting som sade "stopp" inom mig under perioden innan aborten. Vet inte vad eller varför, men jag drack/rökte inte då. Kunde inte. Men - har inga som helst åsikter om hur andra gör eller känner. Fel att festa innan en abort kan det ju ej vara om man är säker på sin sak.

Bf ♥100723♥
  • krompa

Känns fel, speciellt med tanke på att alla aborter inte fungerar och vissa upptäcker för sent att aborten misslyckats.

Dessutom finns alltid risken/chansen att man ändrar sig i sista stund.

• HäxanSurtant3

sjuk frågeställning-usch vad jag hade haft svårt för en person som både ska göra abort och super på det..omogen är ordet isåfall. Jag hade gett den personen ett paket kondomer samt erbjudit ett besök på alkohoistvårdavd och en sväng till anatomiundervisning där man kan se foster i glasburkar.

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • ViceGuy

Om man ändå ska göra abort så finns det väl inga praktiska problem med det.

Däremot kan man ju tycka att det är ganska konstigt att man väljer att springa runt på krogen om en mycket stor, tragisk och sorglig händelse i ens liv inträffat/ska inträffa.

Jag festar inte om jag precis begravt min mamma. Och jag skulle inte springa runt och festa om jag och min sambo bestämt oss för att göra abort. Det är trots allt vårt framtida barn som aldrig kommer få se dagsljuset, så LITE ledsen borde man ju vara tycker jag :)

• Reglementet

Inget problem med det. Om man mår bra, så kvittar det.

• siamusen

Är personen säker pa att hon ska göra abort ser jag inte alls hur det skulle vara fel om hon drack.

• Helene OSV

Kan bara inte förstå hur man kan VILJA fara ut och supa när man vet att man har en abort framför sig.
    Jag skulle vara rätt knäckt och inte vilja gå utanför dörren öht.

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
Svar på tråden Alkohol i väntan på abort?