Inlägg från: Jagvetmest |Visa alla inlägg
  • Jagvetmest

Alkohol i väntan på abort?

Minns en brud från ungdomsmott. som upptäckte att hon var gravid i v. 16 och det första hon sa var: "Men, shit allså, jag ska typ till Åre nästa vecka. Vad ska jag gö nu rå? Kan jag inte åka till Åre nu rå eller???" Alltså fy fan vilka spån det finns. Noll respekt för det hon råkat ut för eller skulle behöva genomgå. 2-stegsabort.

• Jagvetmest

Ett spån är ett spån och kan inte förstå varför hon är ett spån. Det är väl den sorgliga sanningen. Att göra abort är en sak. Att inte bry sig ett skit i att man knullat runt och nu har en 16 veckors foster i livmodern är en helt annan. Spån som sagt.

• Jagvetmest
    BlommyNess12 skrev 2010-03-10 23:24:22 följande:
    I detta fallet tyckte fröken spån att det var viktigare med festveckan i Åre än hur hon skulle bli av med den oönskade graviditeten. Hon undrade tom om hon kunde vänta med att boka tiden för abort tills hon kom hem??? "Nehej du fröken, har man ställt till problem som en vuxen så tar man ansvar som en vuxen" svarade BM.
    Blir så jäkla lack på den inställningen. "-Vaddå, jag e bara en liten bimbo som inte fattade varför min mens var 4 månader sen. Jag vill inte ta nåt ansvar- det får ni göra. Jag e liten. Men ha sex- det kan jag....." Grrrr
  • Jagvetmest
    giftgrodan skrev 2010-03-11 00:14:38 följande:
    Jo, fast det är ju bara fri abort fram till vecka 18 och är man då i vecka 16 börjar det bli ganska bråttom.
    Eller hur! Men allt var såklart BM fel? Herregud vilken patetisk människosyn vissa har härinne. Jag vet att denna lilla oansvariga tjej hade betett sig oansvarigt eftersom hon inte hade en aaaaaaning om vem pappan var! :-0 Jag blir iallfall mörkrädd, men det kanske är ett normalt beteende för en 16 åring år 2010. Hon mår säkert jättebra inombords.(?) Hoppas faktiskt att det kändes en hel del att föda fram det där fostret.
  • Jagvetmest
    LindaJohansson81 skrev 2010-03-11 08:17:45 följande:
    Tror jag inte. OCH? Vad spelar det för roll? Många fler borde göra abort, hon gjorde ett bra val.
    Visst. Många fler borde göra abort, det är ju så lite med 37000 per år som mååånga skattemiljoner går till istället för att folk skulle kunna ta sitt förbannade ansvar och skydda sig mot oönskade graviditeter!
    Och kom inte dragandes med att inget preventivmedel är säkert och bla bla bla  37000 aborter är ett resultat av 99% slarv och att man fullständigt skiter i konsekvenserna av sitt handlande. Den enstaka procenten som verkligen skyddat sig och ändå blivit gravid är undantagen!
    Självklart var det ett bra val av denna tjej efter att hon "screwed up", men tro för f-n inte att hon lärt sig något av sitt misstag med den naiva inställningen. Hon satt säkert där igen efter några månader som en nolla i ansiktet när BM visade ett nytt pos grav-test.
  • Jagvetmest
    LindaJohansson81 skrev 2010-03-11 08:28:09 följande:
    Om du tittar runt i samhället på ALLA barn som mår dåligt för att föräldrarna är, psykiskt sjuka, missbrukare, frånvarande, elak osv osv. Finns hur många som helst som BORDE göra abort men inte gör det.
    Förvisso, men även om man är psyksikt sjuk, missbrukare eller elak så finns preventivmedel. Om de gör en medicinsk abort i v. 5-6 så säger jag ingenting. Att göra det lättvindigt i v. 17 tycker jag är ett stort problem och jag skulle gärna se att vi sänker vår abortgräns till 12 veckor. Den gränsen fungerar bra i övriga norden- men i Sverige ska vi ju alltid vara så j-a ömkande och liberala med våra abortsökande.
  • Jagvetmest
    LindaJohansson81 skrev 2010-03-11 09:20:19 följande:
    Men så du är emot FRI abort eller? Du vill hellre då att det ska födas en massa ovälkomna barn?(Mina barn är tillverkade på P-piller, hade jag blivit gravid nu hade jag gjort abort).
    Nej jag vill att folk ska undvika att bli gravida i första hand. Och jag är emot fri abort efter v. 12. pga att någonstans måste man ju sätta gränsen för när ett foster får ett värde. Min personliga åsikt är att ett foster får ett ökat värde för varje dag som det lever inom kvinnan. Abort utan anledning (inte- jag ångrar mig... typ) i v.17 på ett friskt foster ligger väldigt nära mord enl mig...
    Det är ingen större skillnad på ett foster i v.17 jmf med v.23 då det enl lag är ett barn. Ingen skillnad förutom mognaden och förmågan att leva utanför livmodern.
Svar på tråden Alkohol i väntan på abort?