Inlägg från: LindaJohansson81 |Visa alla inlägg
  • LindaJohansson81

Alkohol i väntan på abort?

Mariohn skrev 2010-03-08 21:56:35 följande:
    Men å andra sidan är du ju så sjukt duktig och bra på att tala om för allt och alla vilken jävla bra förälder du är och vilka hemska föräldrar alla andra är. Ger mig fan på att du är precis som alla andra med en gnutta mer bekräftelsebehov. 
  • LindaJohansson81
    Mariohn skrev 2010-03-08 22:21:43 följande:
    jaså? 
    Alltså i det läget vad kan det göra för skada?

Hon har det nog jobbigt iaf. So what?

Värre om man söp och skulle behålla barnet, det hade varit en helt annan diskussion.
  • LindaJohansson81
    Strumpläst83 skrev 2010-03-08 22:25:53 följande:
    VET man att foster inte lider utav alkoholen? Kan inte ett foster få baksmälla?
    Vad är värst en bakfylla eller att dö?
  • LindaJohansson81
    Mariohn skrev 2010-03-08 22:26:28 följande:
    Är det inte det jag skriver?
    Jag gjorde ju tummen UPP.
  • LindaJohansson81
    Jagvetmest skrev 2010-03-11 08:05:13 följande:
    Eller hur! Men allt var såklart BM fel? Herregud vilken patetisk människosyn vissa har härinne. Jag vet att denna lilla oansvariga tjej hade betett sig oansvarigt eftersom hon inte hade en aaaaaaning om vem pappan var! :-0 Jag blir iallfall mörkrädd, men det kanske är ett normalt beteende för en 16 åring år 2010. Hon mår säkert jättebra inombords.(?) Hoppas faktiskt att det kändes en hel del att föda fram det där fostret.
    Tror jag inte. OCH? Vad spelar det för roll? Många fler borde göra abort, hon gjorde ett bra val.
  • LindaJohansson81
    Jagvetmest skrev 2010-03-11 08:26:12 följande:
    Visst. Många fler borde göra abort, det är ju så lite med 37000 per år som mååånga skattemiljoner går till istället för att folk skulle kunna ta sitt förbannade ansvar och skydda sig mot oönskade graviditeter! Och kom inte dragandes med att inget preventivmedel är säkert och bla bla bla  37000 aborter är ett resultat av 99% slarv och att man fullständigt skiter i konsekvenserna av sitt handlande. Den enstaka procenten som verkligen skyddat sig och ändå blivit gravid är undantagen! Självklart var det ett bra val av denna tjej efter att hon "screwed up", men tro för f-n inte att hon lärt sig något av sitt misstag med den naiva inställningen. Hon satt säkert där igen efter några månader som en nolla i ansiktet när BM visade ett nytt pos grav-test.
    Om du tittar runt i samhället på ALLA barn som mår dåligt för att föräldrarna är, psykiskt sjuka, missbrukare, frånvarande, elak osv osv. Finns hur många som helst som BORDE göra abort men inte gör det.
  • LindaJohansson81
    Jagvetmest skrev 2010-03-11 08:37:33 följande:
    Förvisso, men även om man är psyksikt sjuk, missbrukare eller elak så finns preventivmedel. Om de gör en medicinsk abort i v. 5-6 så säger jag ingenting. Att göra det lättvindigt i v. 17 tycker jag är ett stort problem och jag skulle gärna se att vi sänker vår abortgräns till 12 veckor. Den gränsen fungerar bra i övriga norden- men i Sverige ska vi ju alltid vara så j-a ömkande och liberala med våra abortsökande.
    Men så du är emot FRI abort eller? Du vill hellre då att det ska födas en massa ovälkomna barn?
    (Mina barn är tillverkade på P-piller, hade jag blivit gravid nu hade jag gjort abort).
Svar på tråden Alkohol i väntan på abort?