Inlägg från: BlommyNess12 |Visa alla inlägg
  • BlommyNess12

Alkohol i väntan på abort?

Jag har druckit när jag har väntat på abort. Big deal, jag skulle ju ändå ta bort det. Gör ju ingen skillnad direkt.

• BlommyNess12
    kaosmaskinen skrev 2010-03-09 17:55:25 följande:
    Problemet verkar enligt många vara att du istället borde ha varit hemma och mått dåligt över ditt fruktansvärda beslut. Det passar sig nämligen inte att INTE må dåligt när man ska till att genomgå en abort. 
    Haha, okej då fattar jag. Har aldrig mått dåligt över mina två aborter. Jag ville inte ha de barnen. Från att jag visste att jag var gravid så hade jag panik över det fram tills jag hade gjort aborten, då jag kände mig så enormt lättad och glad över att jag slapp.
  • BlommyNess12
    Cloud Berry skrev 2010-03-09 17:59:47 följande:
    Man kan väl aldrig någonsin vara riktigt säker på att man inte kommer att ångra sig? Det är ju inte över förrän det är över.
    Jo det kan man. När man som jag inte vill ha några fler barn, men tyvärr är för ung för att sterilisera sig. Jag vet med mig att alla framtida graviditeter jag ev. råkar ut för kommer sluta i abort.
  • BlommyNess12
    Cloud Berry skrev 2010-03-09 18:05:17 följande:
    Ja okej då.Men hur vet du att du inte ändrat dig om 15 år?
    Det vet man inte, men med det resonemanget borde ingen få sterilisera sig heller.
  • BlommyNess12
    kaosmaskinen skrev 2010-03-09 18:09:36 följande:
    jaaa....fast du borde sörja än i dag. Minst gått i terapi något år, barnamördare där. Och om du inte mår dåligt över dina aborter så borde du åtminstone må dåligt över att du inte mår dåligt.
    Haha, ja såklart.. Vad dum jag är *ringer och bokar tid för terapi omgående*
  • BlommyNess12
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 22:56:02 följande:
    Minns en brud från ungdomsmott. som upptäckte att hon var gravid i v. 16 och det första hon sa var: "Men, shit allså, jag ska typ till Åre nästa vecka. Vad ska jag gö nu rå? Kan jag inte åka till Åre nu rå eller???" Alltså fy fan vilka spån det finns. Noll respekt för det hon råkat ut för eller skulle behöva genomgå. 2-stegsabort.
    Men snälla nån, om man inte bryr sig så bryr man sig inte. Man är inte ett spån för det. Du verkar ju inte riktigt klok.
  • BlommyNess12
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 23:22:30 följande:
    Ett spån är ett spån och kan inte förstå varför hon är ett spån. Det är väl den sorgliga sanningen. Att göra abort är en sak. Att inte bry sig ett skit i att man knullat runt och nu har en 16 veckors foster i livmodern är en helt annan. Spån som sagt.

Man lär ju bry sig om det faktum att man måste göra en abort/föda barnet, det är ju något man MÅSTE bry sig i. Så jag förstår inte vad du menar.
  • BlommyNess12
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 23:30:45 följande:
    I detta fallet tyckte fröken spån att det var viktigare med festveckan i Åre än hur hon skulle bli av med den oönskade graviditeten. Hon undrade tom om hon kunde vänta med att boka tiden för abort tills hon kom hem??? "Nehej du fröken, har man ställt till problem som en vuxen så tar man ansvar som en vuxen" svarade BM.Blir så jäkla lack på den inställningen. "-Vaddå, jag e bara en liten bimbo som inte fattade varför min mens var 4 månader sen. Jag vill inte ta nåt ansvar- det får ni göra. Jag e liten. Men ha sex- det kan jag....." Grrrr
    Vilken jävla bm. Hon borde inte arbeta som BM, Det är upp till patienten när hon känner sig redo att boka tid för abort. Bm ska inte lägga någon värdering i det utan vara helt neutral. Synd att tjejen inte anmälde henne.
  • BlommyNess12
    giftgrodan skrev 2010-03-11 00:14:38 följande:
    Jo, fast det är ju bara fri abort fram till vecka 18 och är man då i vecka 16 börjar det bli ganska bråttom.
    Jo det hade bm kunnat säga "du har bara två veckor på dig att bestämma dig och boka en tid innan det är försent". Men det uttalande som bm gjorde där var INTE ok.
  • BlommyNess12
    Suzy QX skrev 2010-03-11 11:27:26 följande:
    Inte helt sant, de flesta aborter görs av kvinnor 30+ som redan har barn sedan tidigare. Läste någon statistik på det i nån sån här tråd för ett par månader sedan, ska se om jag lyckas gräva upp det igen..
  • BlommyNess12
    Suzy QX skrev 2010-03-11 13:07:26 följande:
    Fast då skrev jag inte de flesta utan många.. Men även kvinnor 30+ som har barn sedan tidigare behöver inte ha råd (eller tid) med ytterligare barn de heller.Ytterligare en mun att mätta som det heter.
    Jo jag håller vhelt med.
Svar på tråden Alkohol i väntan på abort?