Hyregäst-bstämmelser för byte av vitvaror?
Finns det bestämmelser för hur ofta hyresvärden måste byta vitvaror i en hyresbostad, och i så fall, hur ser de intervallerna ut?
Nån som vet?
Finns det bestämmelser för hur ofta hyresvärden måste byta vitvaror i en hyresbostad, och i så fall, hur ser de intervallerna ut?
Nån som vet?
tror det ska vara 10-12 år... sen kollar dom på skicket...
De byter när det går sönder finns det regler så skiter de it, har du nått du tycker borde bli utbytt så se till att det går sönder
Agaton sa
Haha, ja men då lagar de ju bara upp det!
I vår kommunala allmännytta, som vi hyr av, gör de så i alla fall. Här är husen byggda 1982 och varken kyl, frys eller spis är bytta sen dess.
Jag känner faktiskt inte för att stå och betala svindyra elräkningar för att bostadsbolaget är för snåla för att byta vitvaror, vilket ju verkligen är på tiden...
Det står nog på Hyresgästföreningens hemsida
www.hyresgastforeningen.se/eprise/main/hgf/index.html
Lagliga rättigheter
I underrubrikerna till vänster hittar du det mesta om rättigheter och skyldigheter inom det hyresjuridiska området. Är du medlem och har loggat in dig på webbplatsen får du tillgång till mer, exempelvis ''Elektronisk medlemsservice'' med en utökad faktabas av frågor och svar samt möjlighet att skicka in en fråga direkt till våra jurister. Du får också tillgång till faktablad samt blanketter som underlättar när du ska skriva avtal och kontrakt.
Ladyhawk
Har varit där och tittat men hittar ingenting
Man måste vara medlem, då är det bara att logga in. Men du kanske har loggat in?
fixa kompressorn på kyl å frys de är för dyra för å laga är dessutom fulla i freon så det ska bytas ut är gammal vitvaruhandlare
Agaton: hur fixar man den?
Jag hade en kyl som pep... lyckades få den bytt, men inte förrän jag blandat in Hyregästföreningan. Blä... : -(
Agaton
Och jag vet ju var kompressorn sitter och hur jag ska "fixa" den? Har du nåt matnyttigt råd om spisen då. Den är urläcker...
Ladyhawk.. Min sambo är medlem, men mig veterligt har han aldrig loggat in, vet inte hur man gör då.