Inlägg från: Double Jeu |Visa alla inlägg
  • Double Jeu

Hyregäst-bstämmelser för byte av vitvaror?

Finns det bestämmelser för hur ofta hyresvärden måste byta vitvaror i en hyresbostad, och i så fall, hur ser de intervallerna ut?

Nån som vet?

• Svar på tråden Hyregäst-bstämmelser för byte av vitvaror?
  • Double Jeu

Agaton sa
    Haha, ja men då lagar de ju bara upp det!

I vår kommunala allmännytta, som vi hyr av, gör de så i alla fall. Här är husen byggda 1982 och varken kyl, frys eller spis är bytta sen dess.

Jag känner faktiskt inte för att stå och betala svindyra elräkningar för att bostadsbolaget är för snåla för att byta vitvaror, vilket ju verkligen är på tiden...

• Double Jeu

Ladyhawk

Har varit där och tittat men hittar ingenting

• Double Jeu

Agaton

Och jag vet ju var kompressorn sitter och hur jag ska "fixa" den? Har du nåt matnyttigt råd om spisen då. Den är urläcker...

• Double Jeu

Ladyhawk.. Min sambo är medlem, men mig veterligt har han aldrig loggat in, vet inte hur man gör då.

• Double Jeu

Agaton sa

Vet du om en frys tar skada av att stå i ett kallförråd? Igång också, alltså? De i vår lägenhet som vi ska flytta till har haft frysen så.

• Double Jeu

Ladyhawk, tack ska du ha!

• Double Jeu

Nu har jag loggat in... Var finns uppgifterna?

• Double Jeu

Ok, hittade någon som frågat om kylskåp, och tydligen ska det inte behövs bytas om det fungerar.. Bara att kånka kylskåp då med andra ord...

• Double Jeu

Agaton sa

Är det så med både kyl och frys, men kompressorn, alltså?

Och angående kallförrådet, kan frysen stå där fast det är minusgrader?

• Double Jeu

Haha, ja så fort jag ringt om spisen så är de här och byter plattor... Kanske ska skruva isär fanskapet och klippa av några trådar...

Svar på tråden Hyregäst-bstämmelser för byte av vitvaror?