Inlägg från: HäxanSurtant3 |Visa alla inlägg
  • HäxanSurtant3

Sänk abortgränsen!

Fru U skrev 2010-03-11 17:34:30 följande:
    Att kalla embryot eller fostret för parasit är en korrekt term som inte har något som helst med känslorna inför embryot och fostret att göra.Jag älskade mitt lilla embryo innan det ens fanns i min kropp (ivf) men det var fortfarande en parasit på mig när den satte sig fast.
    kallar du ditt barn parasit då det blir 17 år? det var en i tråden som tyckte det avr samma sak...

Sedan var det en som mådde dåligt av att ha en parasit i sin kropp och inte alls såg fostret som en blivande avkomma el blivande barn utan bara just ett ångestframkallaande inkräktande parasit.

det var det jag reagerade emot.
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • HäxanSurtant3

men jag ser det är en absolut silland på att framföra sina personliga åsikter annymt på ett forum mot att prata med sina patienter om dem.

Sannolikheten någon här kommer vara en patient till just mig är mikroskopisk eftersom jag inte ens arbetar i Sverige.

Jag tycker fortfarande det är Ok vara privat på sin fritid och på FL finns jurister, och andra yrken men det har samma rätt vara privata här. Man axlar inte sitt yrke 24 tim/dygn såvida man inte är stadsminister.

• HäxanSurtant3
    BlommyNess12 skrev 2010-03-11 18:23:54 följande:
    Kan du häxan, förklara varför du anser det så fel att må dåligt, vara ledsen och panikslagen av en oönskad graviditet?
    det är inte alls fel. Det jag reagerar emot vad det triangeln skrev om att hon inte alls överhuvudtaget ahr några känslor inför sitt embryo/foster och heller inte ahr några som helst känslor inblandade om en abort skulle utföras i v 22....

Den känsloskylan och distansen plus att hon gärna ville se sitt aborterade foster fick mig att rysa...

Det är sunt vara ledsen panikslagen osv-det var just frånvaron av dessa ksänlor jag tycker var mkt konstig!! Sedan kommer ju folk till en acceptasn och går vidare utan at må dåligt över sin abort-fine! Men att initialt eller aldrig ens reagera kan omöjligt vara sunt...Då har man ju förträngt precis allt.

Ingen kan vara helt oberörd av att behöva genomgå en abort.
  • HäxanSurtant3
    siamusen skrev 2010-03-11 18:24:22 följande:
    Trodde du jobbade pa akuten i skåneregionen?
    Du kan ju roa dig med att ringa runt till samtliga sjukhus och fråga om de har en läkarstudernade där som du vill nita   det finns läkarstudernade överallt på alla sjukhus-så lycka till.
  • HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-11 18:34:53 följande:
    Grovt förtal om hel yrkeskår
    men anmäl då! sitt inte och peka med dina pekpinnar om du har sådan problem med mina inlägg...
  • HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-11 18:36:43 följande:
    Ärligt talat, Häxan, så känner jag inte igen riktigt det du påstår om snacket i fikarummet. Jag är själv inom vården, men har aldrig hört så grova saker som du uppenbarligen får höra. Det är ledsamt om det verkligen är så i ALLA fikarum, som du påstår.
    nähä-då jobbar du på ngt unikt ställe då...självlart pratar alla yrkeskategorier av sig med varandra ...inte alls konstigt. Mänskligt tycker jag...

en kirurg sade häromdagen " jaha nu har jag tjockis mottagning" "jaha nu ska jag in och operara lite tjockisar"-skall han anmälas då tycker du? för att han säger så till sin personal? det tycker inte jag...
  • HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-11 18:50:08 följande:
    Varför ska jag anmäla? Vad får jag utav det?
    du verka ju mist sagt distanlös i dina inlägg och ser rött...för gansk mpnga inlägg sedan skrev du följande " de är nästan så att man ösnakr du och dina gelikar tvinga genomgå en abort"

"det är bästa vore att din skola får reda på din instäning" osv osv...du förhåller dig inte direkt saklig och verkar rätt aggressiv utan att kunna acceptera ndras åsikter ..det tycker jag verkar väldigt goda anledningar att anmäla så du får utlopp för ditt gigantiska missnöje.

Du skiljer inte direkt på sakfråga och person.
  • HäxanSurtant3
    Lindreas skrev 2010-03-11 18:54:49 följande:
    Ursäkta inlägget, det är fullständigt skitsamma för mig vad läkarna och ssk pratar om i personalrummet, så länge de bemöter MIG med respekt. Dock blir det förbaskat tråkig stämning om ett helt arbetslag ägnar sig åt skitsnack på rasterna, då undrar man vad de har inom yrket att göra.Häxan, jag är övertygad om att det är många som pratar nedsättnade om patienter, men det betyder inte att det är meningen att patienterna ska få veta det.
    nej precis..och jag sitter inte hller här och säger något negativt om ngn patient jag haft heller.
  • HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-11 18:59:08 följande:
    Aggressiviteten får stå för dig, då du väljer att tolka mina inlägg så. Däremot uttrycker du dig väldigt illa i mina ögon om människor som valt en annan riktning i sitt liv än du, genom att ex. göra en abort.Jag tycker ärligt talat inte att du ska orera om saklighet, då du själv har väldigt svårt att hålla dig till sakfrågan. Sitter du och anmäler alla inlägg som du anser vara opassande, Häxan?
    Då är det ju ypperligt anmäla då om du tycker så
  • HäxanSurtant3
    mieitte skrev 2010-03-11 19:08:38 följande:
    Man blir så in i trött på feminazisternas önskan om frihet så behäftar även det att man råkad bli gravid och det till och med mannens fel  det med.
    exakt
Svar på tråden Sänk abortgränsen!