Inlägg från: HäxanSurtant3 |Visa alla inlägg
  • HäxanSurtant3

Sänk abortgränsen!

siamusen skrev 2010-03-11 20:38:48 följande:
    Du far gärna svara pa min fraga om varför du säger att du jobbar utomlands nâr du jobbar i skåne?
    vad har detta med abortgränser att göra? helt OT ..undrar du så kan du inboxa mig....inget som har med tråden att göra.
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • HäxanSurtant3
    siamusen skrev 2010-03-11 20:48:31 följande:
    Nej, men det blir lite svårt att tro pa resten du säger om det visar sig att du hittar pa om annat. Det maste du vâl förstå?och det stora problemet med det är att da faller manga av dina argument och det vill du vâl inte?
    Jag bryr mig inte om hur trovärdig jag är i just dina ögon, det rör mig inte i ryggen....en studerande har knappast en fast arbetsplats utan tar arbeten lite där den har lust jobba ett kortare tag...det är dessutom oerhört lätt få jobb inom min bransch och vi är många som åker utomlands på loven och jobbar eller tar en termins uppehåll och studerar i ett annat EU land.

Att vara studerande innebär friheten kunna ta kortare pass/vikariat då man kan jobba...

Något mer du undrar? vill du ha min Cv skickad till dig med vidimerade underskrifter?
  • HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-11 20:52:37 följande:
    Det är kränkande att säga att vi som gjort abort efter vecka 11 inte egentligen ville göra det. Det handlar inte om att man fattat beslutet sent. Det handlar ofta om absurda väntetider. Upp emot fyra veckor kan man få vänta innan ingreppet görs. Som exempel. Om man upptäcker skador via ultraljud så sker detta också relativt sent, man kan nämligen inte se speciellt mycket innan vecka 13. Själv upptäckte jag graviditeterna i vecka 11, fick vänta en vecka på vul, därefter en vecka till innan ingreppet. Men jag väntade säkert med att göra det för att det var så roligt att vara oönskat gravid...
    jag tror inte folk sitter och drar ut på en abort för att de velar ...de flesta bestämmer sig nog relativt snabbt...

att de är långa väntetider är sjukt. Min väninna fick vänta som du i flera veckor och mådde oerhört psykiskt dåligt av det. 

varför det är långa väntetider vet jag inte-kanske prioriteras inte denna verksamhet..?
  • HäxanSurtant3
    siamusen skrev 2010-03-11 20:59:53 följande:
    Nej tack.För mig far du gârna berâtta precis vad du vill och om vad du vill.
    då så..
  • HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-11 21:31:17 följande:
    Jag kan multitaska och köra ett flertal tankespår i huvudet samtidigt, det är ingen försvarsmekanism. Det är en personlig egenhet som jag ser som fördelaktig inom många områden. Jag har inte benämnt fostret parasit. Jag har påpekat att det lever parasitiskt. Lär dig skilja på dessa termer, tack! Klart som fan det gav ångest att bli gravid trots dubbla skydd. Att känna att man inte har någon kontroll trots att man försökt är inte kul. Att må skitdåligt och behöva vänta på vårdens godtycke likaså. Panik hade jag aldrig, hade vården inte hjälpt mig hade jag löst det på egen hand. Det foster jag bär nu är ju önskat. En jäkla skillnad. Det gör dock inte graviditeten speciellt njutbar tyvärr. Varför skulle man sörja? Vad skulle man sörja?
    ja det är det jag undrar? varför sörjer du inte de foster du aborterat? Har du aldrig funderat på hur det varit om de fått leva?

-det är denna fråga jag funderar över ang dina uttalanden.

Jag utgår från mig själv: då jag blev gravid for tanken snabbt "abort? men den slog jag lika fort bort igen efter som det dök upp en LYCKO-känsla och hela jag uppfylldes men sann glädje då jag såg plusset. Tanken kom direkt jag bär på ett blivande barn...Inte på ett embryo eller en parasit.
  • HäxanSurtant3
    mieitte skrev 2010-03-11 21:12:25 följande:
    @Häxan Surtan 13Vet ej vilket yrke skulle vara så attraktivt att bara gå och lägga sig för världen och sedan begära en abort av samhället enligt den fria kvinnans princip. Den principen är myntad av Gudrun Schyman så du vet inte varken ut eller in om kvinnan ska  vara i det här samhället som en kvinna eller inte i förta hand. Sedan är det ännu värre om hon råkad bli med barn.Att veta vad som görs  i sängen borde man kunna veta vad effekterna kan bli och kunna ta ställning därefter. Det  borde varenda kvinna veta.Men Gudrun Schymans samhälle finns inte den kärleken. Bara hat mot män som ställt till att hon behöver ta en abort.
    menar du det är Gudrun schymans fel unga kvinnor ser kallt på aborter och feministiskt kräver abort som sin rätt?

eller vad menar du?
  • HäxanSurtant3

triangeln: tror du din syn på embryon/foster och blivande barn samt aborter kommer ändras då du fött ditt barn?

Hur tro du din nya roll som förälder kommer påverka din inställning?

• HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-11 21:43:11 följande:
    Fanns ingen anledning att sörja. Dom skulle inte vara där till att börja med. Klart jag har funderat i efterhand. Och resultaten av funderingarna är inte muntra. Jag skulle med största sannolikhet ha förstört ett flertal liv om jag hade gått tiden ut. Inklusive mitt eget. Jag hade med största sannolikhet inte varit vid liv idag heller. Jag känner ingen ånger, jag skulle göra det igen om situationen var densamma.
    var dessa två oönskade graviditeter så belastande menar du att du inte kunde sig dig själv som förälder vid de tidpunkterna? Vad har förändrats i ditt liv sedan dess så du nu har en önskan bli mamma?
  • HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-11 21:51:54 följande:
    Jag tror inte på någon förändring när det kommer till min syn på dessa. Mina åsikter är baserade på mycket eftertanke och efterforskningar. Forskningen i fosterutveckling stärker min övertygelse om att min syn är en vettig sådan. Jag lär fortsätta att följa den med stort intresse. Jag har redan haft hand om barn i stor utsträckning, jag ser det som en trevlig utmaning att få ta hand om ett eget. Att föda kommer vara en fascinerande upplevelse. Att ha min livspartner som medansvarig är lika spännande det. Jag har heller inte ändrat mig när det kommer till min planerade sterilisering efter 35.
    ok du har tänkt över detta ser jag. Ju klokt sterilisera dig om du verkligen inte vill ha fler barn då.

Men det där du har i din pres förstår jag inte? "polyamorös?" och "asexuell"?

Mig veterligen krävs det någon form av sex då barn blir till såvida man inte inseminierar.
  • HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-11 21:58:10 följande:
    Det var snarare allmäntillståndet och den sociala situationen som föranledde detta. Att föda barn till svält och utsatthet är inte något jag tänker göra. Jag har "botat" min djupa depression, i kombination med SAD dessutom, som jag haft sen jag var 13 år, orsakad av kronisk brist på d-vitamin, genom att åtgärda den bristen. Jag lever inte längre i utsatthet eller konstant orkeslöshet.
    tack för du delger ..jag misstänkte det var ngt sådant som låg bakom..ett stort grattis till dig som orkat ta dig upp!

Var vaksam efter förlossningen på tecken på ny depression. Det stora omställningen akn ju utlösa det igen. Har du kontakt med ngn bra KBT terapeut?

SAD? hur fick du det? ju väldigt ovanligt med d-vitaminbrist i I-länder.

Hoppas du håller dig frisk och kry framöver...
Svar på tråden Sänk abortgränsen!