Inlägg från: Mei |Visa alla inlägg
  • Mei

Sänk abortgränsen!

mieitte skrev 2010-03-11 19:08:38 följande:
    Man blir så in i trött på feminazisternas önskan om frihet så behäftar även det att man råkad bli gravid och det till och med mannens fel  det med.
    ? Kan du förklara din tankegång lite mer ingående?
  • Mei
    siamusen skrev 2010-03-11 19:25:12 följande:
    Nu har jag missat nagot kânner jag
    Jag tyckte logiken var glasklar...lika glasklar som i det citerade inlägget...
  • Mei
    mieitte skrev 2010-03-11 19:28:45 följande:
    Om Ni har läst vad Gudrun Schyman vill så vet Ni nog vad jag menar med allt med kärlek och så för den är ju en marknadsvara för Maxistisk (Das Kapitale som ska krossas)ideologi och ingenting annat. Sedan ska man föda barn i det samhälle som Gudrun Schyman vill att vi ska ha men hur ska vi ha det med hennes samhälle? 
    Förstår fortfarande inte hur det hänger ihop med vare sig abortgränser eller det första inlägget du skrev.
  • Mei

Somnade med barnen...vaknade... läste ikapp... och förlorade mig helt i trådens nya inriktning...

• Mei
    mieitte skrev 2010-03-11 22:24:57 följande:
    @ StinkyÄr det inte bättre att börja se vad samhället igentligen är?Inte bara flyta i det feminazistiska åsikten att alla kvinnor är underställda män.Sedan om kvinnorna råkar bli gravida så skyll på  att du har blivit våldtagen!!!!
    Du har skrivit det här ett par gånger... men du har fortfarande inte lyckats förklara din tankegång. Upprepa inte. Redovisa hellre hur själva resonemanget går till mellan de gigantiska hoppen abort - Gudrun - kvinnans ställning i förhållande till mannen - våldtäkt...
    Jag ser fram emot att ta del av hur en sådan omvärldstolkning går till.

Känner på mig att jag behöver mer sömn för att kunna avnjuta ditt svar.

Godnatt alla tråddeltagare.
  • Mei
    mieitte skrev 2010-03-11 23:59:02 följande:
    @PlutteliDet är ju endå kommunismens ideologi att hävda kvinnans rätt till abort och nu när det är medicinskst möjligt att använda t o m som preventivmedel så kan man förstå vad samhället får syssla med (frihet åt kommunism).All kärlek är medicinsk botbar tycker kommunismen som inte vill  acceptera det som komplement till livets upp och nedgångar.Tyvärr Gudrun Schyman med sin feminism har orsakat att det blivit ännu värre nämligen feminazism som följd!Den tar inte hänsyn om man är svensk eller invandrare bara man erkänner sig till den feminazistiska åsikten och medger att den är den enda rätta åsikten.Sådana som jag har fått känna på sig redan hur feminzaismen kan bestraffa alla som inte håller med.
    Nej.
  • Mei
    Stinky skrev 2010-03-11 23:59:49 följande:
    Hör du, medeltiden ringde och ville ha tillbaka sin kvinnosyn.
    *dör en smula*
  • Mei

Men nu måste jag då säga att jag är emot att sänka abortgränsen men jag är också emot aktiv dödshjälp. Så det är inte där skiljelinjen nödvändigtvis går.

Passiv dödshjälp är däremot helt rimlig.

TS Vad gäller din fråga när det blir ett barn så räknas det medicinskt som ett barn från v 34 dvs när man räknar med att barnet kan överleva själv utanför kvinnan. Först embryo, sedan foster och från v 34 har man ett barn i magen.

Inte heller ska man tro att de som föds i v23 som regel överlever utan men. Det är undantagsfall. Och det finns mig veterligen ingen konsensus inom sjukvården att det är försvarbart att satsa fullt på så små foster just pga riskerna att man inte hjälper utan kanske faktiskt stjälper.

• Mei
    Zusannah skrev 2010-03-13 09:19:46 följande:
    Läs gärna på lite innan du skriver, tack!Den gränsen har ändrats 2008, numera räknas det som barn redan från vecka 22. För att de som föds för tidigt och dör ska kunna begravas. (Läs mer här: www.smer.se/Bazment/54.aspx)Man satsar alla resurser på för tidigt födda i vecka 23 om man bedömer att de har en chans att överleva (om de visar livstecken/rör sig, eller försöker andas t.ex). Det är inte undantagsfall att de överlever utan men. Ca 1/3 klarar sig helt utan men, de andra får skador eller infektioner men många av de skadorna/infektionerna kan åtgärdas under den första tiden.
    Den text du hänvisar till är såvitt jag kan se ett förslag till ändring. Det står många intressanta och tänkvärda saker där förstås. Och jag tänker inte hävda att jag har rätt. Det vore dumt. Jag kan bara konstatera att det de senaste 11 åren sedan jag gick min utbildning har hänt mycket. Men praxis när det gäller när man satsar på en prematur sklijer sig från sjukhus till sjukhus. Också bedömningen när man anser att "de har en chans att överleva". 

Om nu 1/3 klarar sig utan men så är det 1/3 av dem man satsar på och man satsar inte på hundra procent av de födda i v 23. Är du säker på att 1/3 är en siffra som handlar om just de födda i v 23?
  • Mei
    Zusannah skrev 2010-03-13 09:29:38 följande:
    *Tipsar*www.smer.se/Bazment/361.aspxRiksdagens socialutskott och Statens medicinsk-etiska råd (SMER) anordnar ett offentligt seminarium om en ny fosterdiagnostisk metod. "En ny metod för att diagnostisera genetiska sjukdomar hos foster är under utveckling. Metoden förväntas kunna introduceras inom klinisk verksamhet inom en snar framtid, och innebär att man genom ett enkelt blodprov på den gravida kvinnan redan i vecka 6-8 kan ställa diagnos på fostret samt avgöra dess kön. Denna möjlighet kommer att förändra fosterdiagnostiken."Om man så tidigt kan hitta alla sjukdomar skulle man kanske kunna sänka abortgränsen, eftersom man inte måste vänta till fvp innan man kan få besked. Om nån vill kan ni följa det i webb-TV.
    Många (vågar inte skriva de flesta även om jag tror att det är så) är inte genetiska. Dvs de är inte åtkomliga med gentester.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!