Inlägg från: Fru U |Visa alla inlägg
  • Fru U

Sänk abortgränsen!

HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:37:06 följande:
    jodå-man kan visst styra sig om man vet det är en risl bli gravid. Om man är medveten.Människan har ett intellekt och ett konsekvenstänkande. Frågan är om hon använder det eller inte.
    Du föreslog att man itne skulle ligga med någon när man var fertil. Så enda alternativet är då att avstå sex helt.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:38:33 följande:
    är du osäker på om dit p-medel fungerar föreslår jag ett nytt möte med en barnmorska alt gynekolog så kan du reda ut det där. Det finns fungerande p-medel för i princip alla.
    Och återigen, hur ska man veta det utan att ligga med någon och riskera att bli gravid?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 23:40:11 följande:
    Var inte du själv med i en tråd om barnlöshet förresten? Bara undrar? Jag är fullt medveten om att en del har väldigt lätt för att bli gravid. (Jag själv tex, men jag har kunnat skydda mig tills jag ville ha barn) Men jag kan lova dig att ingen blir det av att se en erigerad penis
    Jag hoppar runt.

Att du har kunnat skydda dig säger inget om andras fertilitet. Nej, man blir inte gravid av att se en erigerad penis men en del människor är så pass fertila att de flesta p-medel inte fungerar.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:41:53 följande:
    allatså jag är sååå trött dalta med alla "suuuuuperfertila " kvinnor som "minsann använder trippel-skydd men ända blev gravida" när sanningen är att de :1) supit och knulla utan att tänka2) varit nyktra och knullat utan att tänka3) inte ser sanningen- de har slarvatJag tror nälmigen inte på alla dessa bortförkalringar efetrsom jag läst anatomi/fysiologi och vet det inte är så sannolikt alla storys verkligen stämmer till 100%.Skäms inte för den åsikten alls. Inte ett dugg.
    Och då borde du veta att vi alla är olika. Under mina sex år på familjeliv har jag sett två personer som hävdat att de haft adekvat p-medel men ändå blivit gravida. Med det vill jag ha sagt att det inte är många som påstår att p-medlet falerat.

IRL har jag aldrig stött på det ens. Inte i tidningar eller bland vänner o bekanta
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:45:21 följande:
    desto större anledning vara förutseende och skydda sig mer effektivt då..
    Varför då? Vi har fri abort
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:47:32 följande:
    se där-då bekräftar du ju mitt påstående...en bekant åt minsann p-piller sade hon tillsin kille-yeah right...ut kom en dotter...Sedan inget barn hos samma par på 15 år...sedan kom en till, denna gång planerad. Vad händer i mellantiden ? kvinnan åt p-piller
    Ditt resonemang är totalt ologiskt.

Du påstår att det är många, jag säger att det är få och du får det till att jag håller med dig.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 23:50:50 följande:
    Att fostret får ett mänskligt värde om än sekundärt till kvinnans värde skulle göra att folk började tänka till lite mer.
    Tänka till på vad?

Jag ser ingen mening med att mänskligfiera en parasit
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:51:34 följande:
    man rådgör med en barnmorska.
    Och hur vet bm det? Hur kan hon till 100% säkerställa att det fungerar.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:56:13 följande:
    även den frågan tar man upp med sin Bm..
    Alltså inser du att det inte går
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:55:41 följande:
    det synsättet tolkar jag liksom det ovan som hon med det där triangelavantaren har som ett patologiskt distanserade tydande på en form av förträngning som en försvarsmekanism i psykiatriska termer.
    Nämen så gulligt av dig. Det känns som att du behöver en uppfräshningskurs i anatomi. Alternativt slå upp vad en parasit är i en ordbok
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Sänk abortgränsen!