Inlägg från: HäxanSurtant3 |Visa alla inlägg
  • HäxanSurtant3

Sänk abortgränsen!

Stinky skrev 2010-03-11 00:09:38 följande:
    Jag struntar väl i om du skulle arbeta på gyn eller som allmänläkare på VC. Det är ändå skrämmande att någon som är så fördömande om folk, ska arbeta med människor som söker hjälp för sina besvär och är i beroendeställning.
    folk på FL har genomgående svårt se skillanden på en yrkespersons privata åsikter och dess yrkesroll...

så även du.
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-11 00:13:22 följande:
    Javisst, du har rätt till din åsikt. Men glöm inte att du faktiskt inte har rätten att bestämma över andra individers kroppar i den här frågan.
    Då ber jag dig läsa mina inlägg igen. Ingenstans står det jag vill bestämma över andras kroppar. Jag skriver lagen skall följas men att man kan ha olika åsikter för det.
  • HäxanSurtant3

jaha nu skall jag sova..godnatt med er.

• HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-11 00:18:58 följande:
    Tråkigt att du låter det begränsa dig istället för att välja att arbeta igenom saken. Man måste inte hålla fast sina åsikter om dessa leder till begränsningar i livet, man kan omvärdera och hitta nya sätt att betrakta saker på.
    Jag har inget behov av att ändra min uppfattning ang synen på liv/foster/mänskligt värde till en mer ett cynsikt synsätt.

Det har funkar utmärkt i snart 40 år och i alla år jag arbetat med människor så har min uppfattning snarare varit mig tillgodo...

Jag tycker omvänt det är skrämmande med en så kall,distanserad syn på livet...om det så rör sig om "en parasit" som är det foster du bär inom dig.

Godnatt.
  • HäxanSurtant3

och alla läkare behöver inte bli gynläkare...det obehagliga arbetet får ngn annan göra, bara jag slipper..

• HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-11 00:18:06 följande:
    Nä, ingenstans står det att du vill bestämma över andras kroppar. Men du har en jävla bestämd åsikt om hur de bör göra med dem, utan att faktiskt veta att skit om dem.
    korrekt uppfattat. Take it or leave it. Du kan inte omvända folk är, du får lära dig acceptera olika synsätt utan att gå till personangrepp.

natti
  • HäxanSurtant3
    Jagvetmest skrev 2010-03-11 08:19:18 följande:
    De allra flest läkare och BM vill inte befatta sig med abortvården heller eftersom de har svurit att rädda liv, inte att ta kål på så många som möjligt. De kanske upprätthåller en fasad inför patienten men i fikarummet skakar de på huvudet åt kvinnor som tar en abort som andra tar en fredagsöl.
    PRECIS!! så är det men folk tror ssk/läkare är helt förstående och empatiska i alla sammanhang då de i själva verket kan tycka patienten är helt krokad/dumi huvudet.. så klart visar de inte det.. som du säger, de avhandlar puckona över en fredagsöl eller i fikarummet...

Instämmer helt...tror knappast det finns en enda läakre på gyn som brinner för att utföra aborter. de gör det för att de måste.
  • HäxanSurtant3
    Jagvetmest skrev 2010-03-11 08:31:37 följande:
    Det är väl en typisk förtängningsmekanism och svårighet att knyta an till barnet i magen du beskriver...
    skönt du delar min klarsynta uppfattning

Självklart förtränger dessa kvinnor detta. Men det kommer de aldrig erkänna.
  • HäxanSurtant3
    Jagvetmest skrev 2010-03-11 08:33:56 följande:
    Om du menar mig så tar du fel. Jag är för fri abort, om det görs tidigt. Folk som kallar sina 17veckorsfoster för parasiter utan har jag dock en egen diagnos på.
    tex kan man alla den personlighetstörda med inslag av patologiskt distanserande /alienation...
  • HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-11 08:58:09 följande:
    Jag kör inte med mer personangrepp än du, vännen. För övrigt så är jag inte ute efter att "omvända" folk, däremot skulle det bästa för hela jordklotet vara om folk skulle kunna börja tänka mer nyanserat och faktiskt kunna tänka längre än vad deras näsor räcker. Och DET är vad jag är ute efter!
    nej jag accepterar din och triangelns konstiga åsikter MEN jag kommer aldrig att dela dem....man behöver inte alls var onyanserad för att tycka som jag. Jag har min uppfattning och den kommer inte påverkas av att det finns folk som tycker deras foster /graviditeter är parasiter och att de med lätthet kan abortera utan känslor.

Ser inte poängen i att försöka tänka som ni..jag är tacksam och glad jag har mitt synsätt och aldrig har tänkt som ni gör då jag tycker det är en rätt sjuk inställning.

Men jag accepterar ni tänker så-försöker heller inte omvända er.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!