Inlägg från: HäxanSurtant3 |Visa alla inlägg
  • HäxanSurtant3

Sänk abortgränsen!

Stinky skrev 2010-03-11 09:04:07 följande:
    Du svänger med ord som du knappt kan stava, men återigen, det är väl ändå en större personlighetsstörning att inte känna empati för sina medmänniskor än att en människa genomgår en abort för att hon känt att det varit det bästa beslutet för tillfället?
    hur tycker du det är med empatin för sitt eget barn om man kallar det parasit i 18 år? Jag kallar min son för min son, inte för min parasit...
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • HäxanSurtant3
    Du svänger med ord som du knappt kan stava, men återigen, det är väl ändå en större personlighetsstörning att inte känna empati för sina medmänniskor än att en människa genomgår en abort för att hon känt att det varit det bästa beslutet för tillfället?
    patologiskt , distanserande och alienation är korrekt stavade och om du har problem förstå kan jag förklara innebörden av dessa ord.
  • HäxanSurtant3
    nej jag tycker inte man behöver känna emoati för folk som utför handlinagr man inte sympatiserar med... tex så har jag ingen empati för folk som super som svin, knarkar eller begår brott..

Jag har inte heller empati för folk som knullar som kaniner utan att tänka på konsekvenserna och sedan gör abort.

Men jag har stor empati för andra handlingar/situationer som inte är lika korkade/destruktiva...
  • HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-11 09:11:43 följande:
    Jag märker att det är jag som är skyldig dig en förklaring: Jag syftade mer på att du har en massa stavfel i de flesta av dina inlägg, men ändå ska svänga med läkartermer för att visa hur duktig du är - att du minsann gjort din hemläxa. Men skitsamma, nu är vi OT.
    det beror på att jag har ett svart tangetbord och samtidigt kollar efter min son...då slinter jag en hel del.Jämför det med läkare som skriver oläsliga recept-det ingår i yrket slarva över orden

läkartermer är inte för att flascha, det är för att förklara...
  • HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-11 09:12:37 följande:
    Så, det är var skon klämmer? Att du tror att man inte har känslor om man gör en abort?
    triangenl burkar med stolhet basunera ut sina icke existenade känslor efter sina aborter i trådar som dessa, ja...vilket jag anser är helt sjukt.
  • HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-11 09:16:35 följande:
    Jag har också ett svart tangentbord. Jag kan hantera den och ha koll på min son samtidigt i alla fall. Nej, det ingår inte i läkaryrket att slarva med skrivandet. Det är bara ett tecken på att man är lat.
    då är väldigt många läkare lata eftersom merparten slarvar med handstilen på sina recept..

What ever-stavfel är ju en petitess- hänger man upp sig på sådant ist för innehållet så har man liksom tappat debatten en hel del.....och kanske saknar bra argument.
  • HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-11 09:20:44 följande:
    Jag tror knappast att "triangeln" firat med skumpa heller efter en abort. Min egen personliga erfarenhet är att en abort är en ganska jobbig process att gå igenom med alla gyn-undersökningar m.m.. Den känslomässiga biten varierar från människa till människa och vad man varit med om under sitt liv. Nån som i princip blivit "tvingad" till att göra abort, har förmodligen större sorgearbete att gå igenom än den som bestämt sig på en gång att inte behålla.
    hon får det att framstå så i sina inlägg "jag var oerhört lättad, glad osv"....och så hävdar hon bestämt hon inga känslor alls hade.
  • HäxanSurtant3
    Stinky skrev 2010-03-11 09:22:51 följande:
    Jag hänger mig på sådant fast jag är intresserad av vad människan skriver. Det ger inga bra signaler till mig.
    jaha då är det ditt problem...jag har inga svårigheter tex lyssna på en dansk som föreläser även om den personen talar urdålig svenska...jag klara av att ta till mig infon ändå..

Men det är ju inte alla som har den förmågan sålla...
  • HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-11 10:29:11 följande:
    Är det din professionella uppfattning? Känner du verkligen att du har underlag nog att fatta beslut om sånt över internet? Jag ifrågasätter nämligen detta med rådande läkaretik. Det är inte förenligt med denna.
    jag svarar utifrån min privatperson och då får jag komma mad vilka uttalanden jag vill ang ev åkommor -det är yttrande frihet i Sverige. hade jag varit anställd av FL som läakre däremot så skulle jag inte uttalat mig alls utan att ha träffat personen först. Men som privatperson anser jag det jag skrev ovan ja..det är fullt tillåtet.
  • HäxanSurtant3
    Triskele skrev 2010-03-11 12:07:49 följande:
    Jag skulle nog gissa på mestadels tur. Men även lite obskyr sexualmoral faktiskt. Det är inte helt rimligt att förvänta sig att könsmogna personer ska avstå från sex fram tills myndighetsåldern. Eller för den delen därefter.
    Jag klarade det...det finns folk som väntar med sex till de igår äktenskap,och det finns de som frivliigt väljer celibat. Att sex är ngt livsnödvändigt är skitsnack. Det är nödvändigt för vår forlevand som art men inte för den enskilda inidvidens egna fortlevand.

Man dör inte om man slutar ha sex eller inte har sex direkt då man blir könsmogen. Däremot riskerar man ta död på foster för att man inte kunde kontrollera sin sexualitet och skydda sig.

Jag anser även fostret har ett stort värde, som översiger värdet av att en omogen tonåring eller en vuxen slarvig individ ska hävad sitt sexbehov. för mig är fostrets liv viktigare än att ngn ska uppleva njutning för stunden.

För mig är inte ett samlag värt en abort. Aldrig någonsin.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!