Inlägg från: Smyckis |Visa alla inlägg
  • Smyckis

Aletråden nr 20

HEJ Å HÅÅÅ å en ny tråd!!! herrugud vad tiden går fort!!!

HÄR LEVER MAN MEN KNAPPT MER. här är det förkylning och tillväxtperiod och ev tänder på samma gång! Lite mkt på en gång och inget kul alls!!! {#lang_emotions_frown} A e inte nöjd med nåt utom att bli buren HELA TIDEN!!! Har träningsvärk i armarna!!!

på fredag är det dags för vacciantion för Alexander och vikt och längd. Gissar på 9 kg och 64 cm lång!!!

Skall på namngivningskalas i helgen hos våra kompisar i Alingsås. Ska bli kul...har aldrig varit på nåt sånt...bara dop!

Fenurila: synd!! huset ser annars lite mysigt ut!!

Malle: jag kommer gärna för en fika och visar upp klumpen som ni inte sett än... ja några men inte alla!!!

Jospehine: gott med lite egentid!!

• Smyckis

Finns det någon bra kinamat ställe här i ale eller närmaste som inte är inne i stan??

• Smyckis

Modesty: ja nu liknar han ju en pirat ,,,,det kanske inte är så dåligt i deras värld!!! Fast det kanske inte är så kul för mamma men det kunde ju gått värre!

Ja fy bubblan för E45!!!

• Smyckis

gomorgon allihopa!

här är allt bra.. ja  nästan... Andreas är lite småsnorig och Alexander sover än!!! Något mamma tycker om att han sover då han vaknat kl. 5 både lödagr å söndag<!
     I fredags fick Alexander sin 2:a vaccination vilket gick bra... ingen feber eller så. han väger 8660 gr och är 65 cm lång.Man ser en tydlig nedgång på hans  egna viktkurva!!!

79Maria: skönt att det gick bra med Gabriel och tack å lov för dunderkurer!!!

Nån som vet någpt bra solarie..... behöver lite färg innn vi åker iväg... är ju 2 månader dit bara. just nu bländar jag alla jag möter!!!{#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_cool}

• Smyckis

Leidilnaan: men det är väl gott att de är tjocka å goa... bara mer att älska!!!

MK: kan glädja dig med en lilten incident jag gjorde utanför dagis... tur att alexander satt i babyskyddet. Skulle vända mig och och stänga grinden... råkade då fastna i låset och hängde som en trasa fast i låset. När jag väl fick loss mig så halkade jag på gruset och gjorde en fasligt fin split...   var nog många år sedan den satt så perfekt...spliten alltså!!!! {#lang_emotions_laughing} Är glad att ingen såg mig!!!!

Fast det e lite tomt här på FL överlag tycker jag.

• Smyckis

Ledilnaan: vi har åkt både all inclusisve och vanligt. det är som malle säger man har på hur mkt det  går på om man väjer all inclusive.

Har man barn tycker jag det är en fördel att åka all inclusive särkilt om man har mindre barn. Det finns allt man kan tänka sig. oftast ingår vin och lokalt öl, cola, fanta, sprite, bubbelvatten, juice. Det ingår drinkar som är fjorda på inhemsk alkohol. dvs biligare spritsorter men med sämre namn. Effekten är dock den samma!!!

Vi har fått på vårt all inclusive ställe: fruktostbuffe utan dess like... med färsk juice , frärsk frukt, yoggi, kaffe, the,nybakat bröd, äggröra, bacon sstekt potatis, bruna bönor, inhemsk frukost, ost, salami, skinka, färska grönsaker  mm. I dag/vecka så serverar de champagne till frukosten. glass å div bakelser mm .serveras Mellan kl.8-10.30,

Middag: div rätter av fisk, kött, fågel å grönsaker, salladsbuffe (jättemkt gott att botanisera i), färsk frukt, pommes, ris, potatis, grösnakstuvningar mm. till det finns det jucie, vin, läsk öl mineralvatten. mellan 13-15.00

Kvällsmat:

Div rätter av allt sorts kött, fågel å fisk, har alltid nåt speciellt som helgrillad gris eller fiskspecial med skaldjur mm. pommes ris potatis pizza salladsbuffen igen..... som är att döda för. glass, bakelser mm frukt. mellan 18.30-22... 2 sittningar (tidig eller sen)

Sedan finns alltid, glass, pizza, hamburgare, korv med bröd å nån till enklare rätt att äta vid poolbaren, drick kan du hämta när du vill.

flaskvatten ingår i hotellet...iallfall på vårt hotell på gran canaria. vi åker ju dit 12 maj och stannar 1 vecka... svärmor fyller 60 och bjuder familjen dit. Clubhotel Riu vistamar i Playa del amadores på gran canaria bra om man har barn. enda minuset är att barnpoolen är liten... inte större än ett bubbelbad på simhallen. sedan är poolerna 1,2 djupa som min.

Dock kostar vi på oss att äta ute någon gång för att få äta på en annan restaurang.

• Smyckis

ledilnaan: vi betalade 18000 kr till kanarieöarna första gången men det är det värt men det är för 2 vuxna och 2 barn men det är på Kanarieöarnas högssäsong..dvs okt-april. sist hamnade vi på 21000 kr men då ingår allt och vi är supernöjda med mat och hotell.

och JA....det är en massa mat. första dagen åt jag bara sallad.... föråt mig med andra ord sedan lärdej ag mig att ta måttligt av allt.

• Smyckis

JAG E SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GLAD IDAG!!{#lang_emotions_sunny}

idag ringde de från byggfirman och de kommer redan den 19 april och kör igång med syllbytet. De fick ett jobb avbokat så de flyttade fram oss!!!!{#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Aletråden nr 20