• Mia29

    Avstannade värkar, omföderska.

    Hej på er!

    Idag är jag på BF + 7 (andra barnet) och inatt hade jag för första gången någonting som liknande värkar. De kom igång kl 01 och höll i sig till 04.30 då jag äntligen fick sova lite. Då hade jag haft värkar med 6 - 8 minuters mellanrum.

    Efter en dusch nu på morgonen känner jag ingenting, hade dock slempropp med blodstrimmor på papperet då jag klev upp...

    Inatt var det nära att vi ringde in svärföräldrarna då de har ca 9 mil att åka hit, tur att vi inte gjorde det.

    Hur katten vet man att det är på G på "riktigt" och att det är dags att ringa in "barnvakten"? Har ju hört om så otroligt snabba förlopp hos omföderskor.

    Ni som haft långa värkperioder som stannat av, när tog det fart igen? Vill ogärna ha en till natt med bara någon ynka timmes sömn.

    Berätta...

  • Svar på tråden Avstannade värkar, omföderska.
  • Wavva

    suck, samma dilemma här nästan... enligt bm har man inte latensfas som omföderska bara förvärkar som kan vara i veckovis sen sätter det igång på allvar typ.

  • Hjortis

    Samma sak här.. Värkarna startade i natt kl 12 och höll på (dock väldigt oregelbundet) fram till kl 10 i morse. Nu är de helt borta och jag känner mig lite besviken. Trodde jag skulle få en bebis i dag.

  • em76

    Å, har samma dilemma här...
    Väntar barn nr.3 och har gått över 9 dagar!!!!
    Hade värkar igår kväll, men de stannade av vid midnatt. Inatt kom de igång igen ordentligt (en liten stund...)
    Nu är de bara molande igen. 

  • Shmone

    jag hade nåt liknande med tvåan o trean.. bara det att jag skulle kalla det för starka regelbundna förvärkar.. alltså dom gjorde inte riktigt lika ont som de riktiga.

    Med tvåan hade jag såna i typ 7 timmar - o sen stannade det av.. o sen tog det knappt ett dygn så kom det igång på riktigt. då tog förlossningen ca 8 timmar.

    Med trean hade jag också såna i 7 timmar - som sen stannade av helt. Det tog sen fyra dar innan det kom igång igen. Och då flög lillan ut hemma i badrummet som en projektil för det gick så snabbt att vi inte hann fatta.

  • Mia29

    Hej tjejer

    Värkarna kom igång igen 15.30 dagen efter den sömnlösa natten beskriven ovan.... Sedan hade jag värkar hela kvällen (vi ringde in farmor och farfar) och under påföljande natt var de regelbundna var femte minut i över en timme... innan de blev glesare IGEN!

    Efter två sömnlösa nätter och ett bad tog det ordentligt fart vid 08 igen.... Kl. 09 var på BB och 13.00 i torsdags är hon född.

    Jag som hade planerat att ladda med sömn denna gång, så blev det inte, latensfasen var ungefär densamma.....

    Lycka till nu!

  • Wavva

    Grattis Mia 29!

    För egen del hade jag regelbundna sammandragningar var 6-10 minut från 16 i fredags till 22.30 då jag la mig, sov hyffsat så jag vet inte hur det var under natten men på morgonen var de regelbundna iallafall. Åkte in till förlossningen och kollade läget- då började de avstanna. Skitledsen för detta... Första förlossningen var en utdragen variant med mega latensfas och massa hjälp för att öppnas lite snabbare. T.ot tog den 52h, känner att det kanske blir utdraget denna gången oxå...

  • SaraSofia

    Jag har BF 25 mars men var inlagd förra helgen på förlossningen med värkar med 3 minuters mellanrum.. men de avstannade och vi fick åka hem på söndagen utan bebis... Har värkar då och då nu men utan regelbundenhet
    Väntan är så tråkig och lång..

  • Makane

    Såhär har jag det också. Hade ingen aning om att man kunde gå med värkar så länge som omföderska. Var inne på förlossningen i lördags eftersom jag hade värkar som var mycket starkare än de förvärkar jag haft i några veckor och de kom ca var 4 minut. Var öppen 2 cm, konstaterades på CTG att jag hade starka regelbundna värkar var tredje minut. Fick välja själv om jag ville åka hem eller stanna kvar, men valde såklart att åka hem. vill ju inte ligga inne i onödan. Sedan dess har värkarna kommit och gått. Eller ja, de har aldrig avstannat helt, men blivit mildare och mer oregelbundna. För att sedan i några timmar vara jätteonda och regelbundna och sedan lugna ner sig igen. Fattar ingenting. Och jag vill ju inte åka in igen eftersom det inte var igång "på riktigt" sist.

    Väntan blir ju ännu längre när det håller på såhär. Med min första kände jag ingenting. Och plötsligt gick vattnet 10 dagar innan BF. Var mycket skönare än det här plågandet. Alvedon och dusch funkar ju inte alls så det är ju bara att stå ut med smärtorna.

    Grattis Mia29! {#lang_emotions_laughing}

  • Wavva

    Mina värkar kom igång ordentligt igår vid 11.00, 14.00 åkte vi in- inte öppen mer än ca 2cm, ville inte åka hem iaf. Sedan gick det segt några timmar men mkt jobbiga värkar. Öppnades från 4cm till fullt mkt snabbt, när EDA lades kom krystvärkarna och 20.00 föddes vår lilla grabb.
    Färdknäppen tror jag på nu iaf...

  • SaraSofia

    Åkte in till förlossningen natten mot fredagen med värkar med 3 minuters mellanrum och tryck nedåt.. men några timmar senare fick vi återigen åka hem. Vi blev även denna gång inlagda och till och med lavemang men det avstannade och nu väntar jag återigen på att förlossnignen ska starta på "riktigt"... :(

    Grattis ni andra som har fått!!!!

Svar på tråden Avstannade värkar, omföderska.