• 82an

Syskon med likadana kläder

Vad tänker du när du ser syskon  som har likadana kläder (alltså samtidigt)?

Mina tjejer tycker det är jättekul att ha likadana kläder på sig. Har fått höra flera åsikter om detta, både positivt och negativt. Jag har ingen direkt åsikt själv men det är enklare att få på dem kläder på morgonen om de får ha likadana kläder=))

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Syskon med likadana kläder
  • lokisse

käns lite jobbigt och överpretansiöst...

Difficile est saturam non scribere
  • sofie3

Jättesött tycker jag och speciellt om det är en av varje kön
    Hade själv mycket till mina killar som var likadant men olika färger.
    Smaken är som baken..

• Boothwalker

Kul kanske nån gång ibland. Men inte jämt.

♪♫♪ Goretex mot regnet och fleece mot kall snö ♫♪♫
  • Matillin

Sött tycker jag om det är någon enstaka gång och inte varje dag
    Ibland köper jag matchande grejer till mina tjejer, men då kanske samma hatt eller skor.
    Inte matchande outfits

• lövet2

Gulligt. Två av mina flickor hade en period när de alltid ville ha likadana kläder. Sedan blev de större och utvecklade helt skilda smaker.

• Hercule

Annat:
    Praktiskt antar jag, iallafall om de är små.
    Om de blivit äldre lider jag lite med dem (egen erfarenhet)

Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • Boothwalker
    Hercule skrev 2010-03-10 19:06:29 följande:
    Annat: Praktiskt antar jag, iallafall om de är små. Om de blivit äldre lider jag lite med dem (egen erfarenhet)
    Ha. Ser framför mig två små Poirots...
    ♪♫♪ Goretex mot regnet och fleece mot kall snö ♫♪♫
  • Manchester

Annat: Om barnen vill ha det så är det väl inget fel. Dock håller jag med dem som säger att det verka lite fånigt om barnen har precis likadana kläder varje dag. Bättre kanske med lika, eller nästan lika, exempelvis på kalas och så lite mer olika till vardags. De kan ju ha likadana tröjor, fast i olika färger? Likadana jeans, men resten olika? Likadana mössor, men olika jackor?

• CeeJay

Annat: Det beror lite på vad det är för kläder, hur de själva vill klä sig osv. Ser jag andra barn som är klädda likadant tänker jag ingenting speciellt om just likheten, däremot om de har fina kläder tänker jag att det är sött och om det är fula kläder tänker jag att det är fult Typ!

• Tant Green

Fånigt om det är föräldrarnas val. Helt ok om barnen bett om det själva.

• Blå Flygare

Gulligt någon gång ibland. Hade gärna klätt upp mina barn så emellanåt. Men då hade jag fått köpa 5 likadana outfits till dem var för de är enna riktiga kladdmonsters båda!

• BF 2008 02 23

Gulligt.

Ännu gulligare när förälder och barn har lika kläder =P
  • CCA

Annat.
    Helt lika är jag inte så glad i. Däremot kan jag ibalnd ha liknande dvs kanske olika färger eller av samma typ. Brukar dock ofta färgmatcha dem dvs. en färg som finns i de ena barnets kläder går igen i den andras.

Svar på tråden Syskon med likadana kläder