Kalmar!
Vi ska nog flytta till Kalmar från Ö-vik i augusti p.g.a. att min man ska stunder. Vi har en flicka på 4 år och vi får en pojke i april. Jag ska vara mamma ledig men söker också jobb.
Vi ska nog flytta till Kalmar från Ö-vik i augusti p.g.a. att min man ska stunder. Vi har en flicka på 4 år och vi får en pojke i april. Jag ska vara mamma ledig men söker också jobb.
Vart är det bra att bo i Kalmar?
I juli någon gång. Vi har inte klart med boende än.
Hur är det med Lindsdal, Smedby?
Skulle helst vilja bo i radhus för jag bli så rädd av balkonger.
Jag är föd och uppvuxen i markplan nära naturen och är inte van vid hyreshus och deras höjder. Jag känner mig även instängd i hyreshus. Jag vill också bo nära affär och öppen förskola.
Vi vill hyra något billigt innan vi köper eftersom vi inte är från Kalmar. Så de områden som har radhus är Lindsdal, Smedby och Norrliden. Alla områdena tycks dock ha dåligt rykte. Lindsdal ser ju bra ut på ENIRO.
Jag har dagisbarn så det är viktigt att dagis är bra. Nära centrum är också bra men då blir det dyrt.
Jag har en bekant som bott i Norrliden och han säger att han inte har märkt av det dåliga ryktet så jag vet inte om dåligt ryckte är så mycket att gå på. Bara det finns affär, dagis, öppen förskola, kyrka, lekpark, några svenskar och trevliga granar.
Jag har tidigare bott i ett mycket segregerat område och kände mig mycket utanför så jag uppskattar lite svenskar i området. Men jag uppskattar mångkulturella förskolor som satsar på språk.
Nu vet jag inte varför områdena har dåligt ryckte men jag tror att det är oförtjänat.
Vi har inte klart med boende än. Planerar flytt i augusti.
Ja
Det kan kännas lite ensamt i början innan man lär känna nya grannar. Jag fick en pojke på 4,7 kg 23 april.