• Anonym (nervös)

Gör det ont att ta cellprov från livmodern?

Huvva, ska dit imorgon och jag bävar verkligen....höll på att svimma när jag satte i spiralen, detta känns inte kul! Hur har det varit för er andra? Gjorde det ont? Eller bara obehagligt?
    Föda barn klarar jag av, men detta... ? ;)

• Svar på tråden Gör det ont att ta cellprov från livmodern?
  • Alvi

Det känns verkligen verkligen knappt något alls öfr mig...! Jag har gjort det 2 elller 3 gånger, och det har bara varit som ett vanligt gynbesök , dvs, upp i stolen "Kan du kana ner lite mer rumpan? Lite till. Lite till." In med ditten och datten och så ut igen. Piece of cake!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Fungus

Lite obehag bara, inget att oroa sig för =) Har gjort det tre gånger och måste nog säga att det inte kommer i närheten av barnafödande ;-D

• Sefyria

Det gjorde inte ont för mig. Kände bara ett litet nyp och sen så var det färdigt. Slappna bara av, det går faktiskt över på ett kick.

♥ Sebastian 060409 ♥ Sabina 080103 ♥
  • Anonym (ojoj...)

För min del så kändes det rejält...huga...även andra gången då det var återbesök pga att de hittat cellförändringar,så jag hade fått tipset om att ta två alvedon 30 minuter innan besöket.

• NinnieToki

Jag kände ingenting...inget som gjorde ont iaf.
    Obehagligt, njooo...Men det är gynstolen med att nån stirrar på mitt underliv som gjorde det hela obehagligt.

Det kommer gå bra.

• Anonym (ej ont)

du klarar detta,känns knappt

• Anonym

Jag kände i stort sett ingenting och det hela var över på mindre än 30 sekunder!

• Love74

Nej, jag kände nästan inget.

(¯`°?.¸ ღ♥ Felix 051105 ♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ BF 100321 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Love74

Haha om du klarar av att föda barn så klarar du detta, tro mig {#lang_emotions_wink} Jag byter förlossning mot cellprov anytime!

(¯`°?.¸ ღ♥ Felix 051105 ♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ BF 100321 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Gör det ont att ta cellprov från livmodern?