Pimpinellan skrev 2010-06-18 14:41:21 följande:
Det står ju att det kan ta 3-6 månader att få ordning på en trilskande menscykel så man får väl ha tålamod. Kanske det blir bra en månad för att kajka ur nästa månad och efter ett tag är allt bra? Bara spånar lite som ev. tröst. Själv äl-testar jag inte alls numer. De gånger jag gjort det eller kollat med blodprov eller VUL har jag alltid haft äl och med tanke på att mensen alltid kommer när jag tror den ska komma så verkar jag ha äl. Testen var hysteriskt stressande! Som den gången jag fick ta 5 stycken innan det blev glada gubben. Usch... Och tänk på att negativa tester inte är bevis på att ni inte har äl! Äl-tester är ingen exakt vetenskap,de funkar inte alls på alla. Testa på e.m och 2 ggr per dag ifall de inte ger utslag. Vissa har så kort stegring att det behövs.
Ger inte vi upp etfer 4 år behöver inte ni heller göra det!

Jo visst är det så.. tålamod, tålamod, ja försöker =)
Ne men ja är nog bara nere i en depp period, massa annat som håller på o bråkar med mej med,, och då blir tålamodet kort tyvärr.. men sånt går ju över!!
Och även att både jag och min sambo hela tiden säger att "vi har inte brottom" så blir man ändå av alla magar o bebisar överallt.. Vart va alla magar och bebisar innan vi började försöka? ;)
Men ja ger inte upp fortsätter med AC o förhoppningsvis kommer äl nästa månad.. har dock inte helt gett upp denna månad då ja är på dag 20 idag, så den kan ju fortfarande dyka upp, om än något sent!
Jo äl-test kan vara stressande.. jag använder det mest eftersom jag har så oregelbunden cykel och jag vet att jag inte alltid har äl..
Strongt av dej att ha kämparglöden upp efter 4år.. det borde ju ge belöning snart tycker man