• Ohana 84

agnus castus, munkpeppar

aaaa skrev 2010-06-09 22:02:36 följande:
    Sorry för dubbelposten. Har googlat en del på agnus castus på engelska sidor och upptäckt att många där undrar om AC kan starta spottings och göra mensen längre (två-tre veckor läste jag att nån hade). Någon som har negativa erfarenheter av AC? Eller är det ändå värt att prova för att se hur det funkar på just mig? Nån gång måste det väl går ut ur blodet om det inte skulle passa mig? Det kan väl inte ändra hela systemet för alltid?
    Jag tar dropparna o där står det med att det ska vara i samband med måltid.. men jag tar det inte alltid när ja ätit.. eftersom jag äter frukost o sen tar dropparna vid tandborstningen så blir det ju vid måltid.. men tex den omgång droppar ja tar på kvällen tar ja när jag går o lägger mej och då har jag oftast inte ätit nånting på några timmar..

Och du frågade hur snabbt resultat av AC.. Min anledning till att jag började med AC var att jag har PCO och väldigt sällan äl och cyklar på oftast över 50 dagar.. förra månaden va min första månad med AC och jag hade äl på dag 21 och cykeln blev på 34 dagar!!! Mensvärken var betydligt mindre än vanlig, men mensen höll i sej ett par dagar extra (vilket iofs kan bero på att jag hade äl denna månad).. så jag fick effekt på en gång=).. men det beror nog på varför man tar det..

Och ja, ja tror ac går ur blodet snabbt när man slutat med det!!
  • Ohana 84
    Hallonet80 skrev 2010-06-14 08:30:55 följande:

Hallå, hallå!

Plussade imorse ! Har käkat ac i 2 månader. Vi har försökt aktivt varje äl i 10 mån och sen mindre aktivt ett helt år innan dess utan att det tagit sig så visst kan ac haft ett finger med i spelet !

Grattis!!! =)
    Kul att höra! Va på tiden att nån här inne plussade så vi får lite "bevis" o hopp om att AC verkligen kan påverka!!
    Här är det äl till helgen, oxå min 2a månad med ac, så det blir att "ligga i" denna veckan ;)
    O hoppas ja har samma lycka som du att det tar sej på andra försöket med AC =)
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-06-17 06:06:13 följande:
    Himla tråkigt! Jag är på cykeldag 23 och ingn ägglossning än. Så nu tvivlar jag på att det blir någonRynkar på näsan Man vill ju ha en chans ju!
    Jag börjar med tvivla på om det verkligen blir någon äl denna månad Obestämd
    Är visserligen bara på dag 19 och förra månaden fick jag utslag dag 21.. men testen har varit så himmla svaga denna veckan.. mitt test streck brukar vara typ hälften så ljust som kontrollstrecket hela tiden och när det är äl blir det dubbelt så starkt som kontrollstrecket, men denna veckan har test stecket vara så ljust att det är precis synligt..

Men testar iofs på morronen och kanske min LH nivå är för låg då? Ska testa efter jobbet idag med o se hur det blir då..
    Fast förra månaden testade jag oxå på morronen och det gick ju jättebra!

När på dagen testar ni andra med äl-stickor?
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-06-17 16:19:36 följande:
    PRECIS samma för mig! Mitt teststreck brukar vara dubbelt så starkt i vanliga fall mot för hur det är nu! Frustrerande. Jag vill inte bli utan äl, men verkar som det blir så nu då. Är på dag 23. Jävla helvetes-skit missfall i höstas som ställt till det såhär. Innan hade jag inga ÄL-problem och jag trodde det skulle lösa sig med AC eftersom jag fick ÄL förra månaden men det verkar ju inte så. Känns inte så troligt att jag kommer få ÄL senare än såhär heller. Är väl bara att vänta in mensen men jag blir så himla ledsen. Gråter
    Vet precis hur du känner.. visserligen är det ett par dagar tills ja är på dag 21 (då äl inföll förra månaden) men eftersom testen är så svaga verkar det INTE som äl är på väg alls!!
    Och förra månaden blev ja överlycklig att ja fick äl med hjälp av AC så det känns lite som ett bakslag om det inte händer något denna månaden.. och eftersom min cykel vara på upp till 55 dagar tidigare när jag inte haft äl så lär det väl bli så igen, skulle inte förvåna mej Skrikandes

O man blir så jävla besviken hela tiden.. Har bara velat skita i alltihop.. som äl-test, AC mm så får det gå som det går, för man orkar inte!! Men samtidigt vill ja ju inte det för då känns det som det kan dra ut på det ännu mer för då kanske man inte ens prickar in äl om man skulle få det!!

up and downs.. just nu e ja så jäkla trött på allt detta!!
  • Ohana 84
    JaneDoe10 skrev 2010-06-17 22:42:15 följande:
    Ja, det är skitjobbigt. Och sambon försöker trösta för att jag bara gråter. Men jag har verkligen tappat hoppet totalt och jag orkar inte! Jag gör verkligen inte det. Och jag tycker att allt är så förbannat orättvist. Ser både här och runt omkring mig vilka dårar som får barn, och så ska en annan behöva drabbas av missfall och en massa skit efter det. Så himla tröttsamt!

Förlåt att jag låter bitter, men idag är ingen toppendag. Bara vänta ett par veckor och se om någon mens kommer, och sedan vänta tre veckor på eventuell ägglossning. Vet man ju vad man har att fundera och älta i sommar iallafall
    Äl testet va lika svagt idag, har det inte hänt något i helgen ger ja upp hoppet för denna månad =/

O ja orkar inte med allt funderandet räknandet och testandet... blir bara förbannad på allt, på min kropp, att när ja väl har äl så tar det sej inte, på alla andra som man hör lyckas på 1-2 försöket!! Vill inte höra mer,  o nästa person som frågar när vi ska skaffa barn vill ja bara slå.. den frågan kommer allt oftare, eller känns det bara så för att det är den frågan man minst vill ha?! Konstigt att man känner sej middlyckad?!!

Jo ja vet, bitter är mitt mellan namn just nu =( Det är verkligen en svacka nu.. men om man bara kunde få något posetivt att hämta kraft från!!

Mwen blir att fortsätta testa någon vecka till.. äl kan ju blivit sen?
  • Ohana 84
    Night sky skrev 2010-06-17 22:58:12 följande:
    JaneDoe10 skrev 2010-06-17 22:42:15 följande:
    Ja, det är skitjobbigt. Och sambon försöker trösta för att jag bara gråter. Men jag har verkligen tappat hoppet totalt och jag orkar inte! Jag gör verkligen inte det. Och jag tycker att allt är så förbannat orättvist. Ser både här och runt omkring mig vilka dårar som får barn, och så ska en annan behöva drabbas av missfall och en massa skit efter det. Så himla tröttsamt!

Förlåt att jag låter bitter, men idag är ingen toppendag. Bara vänta ett par veckor och se om någon mens kommer, och sedan vänta tre veckor på eventuell ägglossning. Vet man ju vad man har att fundera och älta i sommar iallafall
    Vill bara skicka en kram till er tjejer... GE INTE UPP!!!! {#emotions_dlg.flower}
    Tack !! Ne man kommer väl inte ge upp.. men ibland känns det bara som det hade varit skönt att ge upp en stund =/

Men nu ska ja sluta beklaga mej, det finns många många som väntat längre än jag!! Är bara nere i en svacka nu o behöver antagligen något annat att tänka på!!
    Men tack för tanken =)
  • Ohana 84
    Vårflickan84 skrev 2010-06-18 09:48:44 följande:
    Ohana 84:

jag vet hur du känner dig. vi har försökt 1,5år nu med ett missfall i bagaget. det känns väldigt frustrerande emellanåt. alla som frågar om när vi ska ha barn vill jag skjuta i pannan typ. men sen tänker jag: "vänta ni bara. vänta och se hur många barn jag kommer få. och de kommer vara finast i världen." haha typ så. vår tid kommer också, då vi får visa upp våra magar. men det tar lite tid. de finaste barnen tar lite tid på sig innan de är redo för den här världen. man får tänka så helt enkelt =)
    för övrigt har jag fått kämpa med allt i livet ett tag innan jag fått det jag vill ha och resultatet har alltid varit det bästa. så det här med en bebis kommer också, men inte så snabbt =)
    Ja så är det nog=) Att så fina och underbara bran tar lite tid!!
    Men man blir frustrerad.. och det går väldigt mkt upp och ner, ibland känner jag att det gör inte så mkt om det inte händer något nu när det ändå är sommar o man har en massa annat att göra, och kan unna sej en kall öl en varm sommarkväll!! Men sen va tusan ja skulle byta alla kalla ölar i världen mot en liten i magen ju!!
    O jag känner lite som du, jag har fått kämpa för mkt men det har blivit bra resultat hittills! Men det kan kännas lite orättvist, för kunde iaf inte detta gå lätt.. bara denna enda gången, när man fått kämpa så för så mkt annat..

Men som sagt en dag ÄR det vår tur!!! =)
  • Ohana 84
    Pimpinellan skrev 2010-06-18 14:41:21 följande:
    Det står ju att det kan ta 3-6 månader att få ordning på en trilskande menscykel så man får väl ha tålamod. Kanske det blir bra en månad för att kajka ur nästa månad och efter ett tag är allt bra? Bara spånar lite som ev. tröst. Själv äl-testar jag inte alls numer. De gånger jag gjort det eller kollat med blodprov eller VUL har jag alltid haft äl och med tanke på att mensen alltid kommer när jag tror den ska komma så verkar jag ha äl. Testen var hysteriskt stressande! Som den gången jag fick ta 5 stycken innan det blev glada gubben. Usch... Och tänk på att negativa tester inte är bevis på att ni inte har äl! Äl-tester är ingen exakt vetenskap,de funkar inte alls på alla. Testa på e.m och 2 ggr per dag ifall de inte ger utslag. Vissa har så kort stegring att det behövs.

Ger inte vi upp etfer 4 år behöver inte ni heller göra det! Glad
    Jo visst är det så.. tålamod, tålamod, ja försöker =) 
    Ne men ja är nog bara nere i en depp period, massa annat  som håller på o bråkar med mej med,, och då blir tålamodet kort tyvärr.. men sånt går ju över!!
    Och även att både jag och min sambo hela tiden säger att  "vi har inte brottom" så blir man ändå av alla magar o bebisar överallt.. Vart va alla magar och bebisar innan vi började försöka? ;)

Men ja ger inte upp fortsätter med AC o förhoppningsvis kommer äl nästa månad.. har dock inte helt gett upp denna månad då ja är på dag 20 idag, så den kan ju fortfarande dyka upp, om än något sent!

Jo äl-test kan vara stressande.. jag använder det mest eftersom jag har så oregelbunden cykel och jag vet att jag inte alltid har äl..

Strongt av dej att ha kämparglöden upp efter 4år.. det borde ju ge belöning snart tycker man
  • Ohana 84
    helena29 skrev 2010-06-18 15:31:20 följande:

Ohana och JaneDoe10: Har ni inte märkt av några förändringar till det bättre med AC?
    Har ni oregelbunden cykel eller bara utebliven ÄL? Fast det är klart, har man ingen Äl, brukar väl mensen krångla och vara oregelbunden?

NightSky: Några positiva förändringar med AC?

Jag önskar er lycka till!!!

jodå.. fick äl förra månaden (första månaden med AC) och det har ja bara haft två ggr sen nov.. och jag kände av äl.. och hade mindre mensvärk än ja brukar.. och såklart kortare cykel, men det beror ju på att jag hade äl!
    Får vänta o se om det dyker upp en sen äl denna månad kanske..
  • Ohana 84

Har ju testat hela veckan med äl-test och haft väldigt väldigt svaga test streck (aldrig haft så svaga tidigare) Varit så jäkla besviken o deppig och helt säkert att de va kört med äl denna månad.. men igår morse exakt på dag 21 (precis som förra månaden) fick ja ett starkt starkt test streck   Gissa om ja blev förvånad, hade ips gett upp eftersom testen varit så himmla svaga!!

Med PCO och uteblivna ägglossningar ser ja ta mej tusan AC som värsta mirakelmedlet nu!!  Ja tror verkligen på det här!!
    Så nu hoppas ja bara allt annat ska stämma denna gång!!

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar