• gookie

Analsäckarna

I tisdags så var jag inne hos vet för hundens analsäckar läcker. Dom var rätt stora och inflammerade. Han tömde och spolade med koksalt inget annat skulle sättas in sa han eftersom det inte var en infektion utan inflammation. Om det återkommer ska jag se över foderstaten sa han(hon barfas)Jag har svårt att tro att det skulle vara fodret för hon har väldigt fin avföring den e riktigt fast och hon e sällan lös. Jag vill INTE byta foder heller eftersom hennes utslag e borta och hennes hud nästan har läkt helt och inga öroninflammationer längre

Någon annan som haft samma problem? Hon har som sagt börjat läcka igen och hon kanar lite. Hur smärtsamt e det att operera bort dom? Vill inte hålla på att masa med detta det e ju jobbigt för alla speciellt för henne. Tror hon haft lite problem innan då hon tuggat en del på svansen men inte som nu.
    Tacksam för råd! Ska jag ha is i magen och vända mig till annan vet som kanske väljer annan behandling eller höra mig för om operation?
  • Svar på tråden Analsäckarna
  • Lathundarna

Kan bara tipsa om att tillsätta Standardt's benmjöl och morötter i middagen (smälts inte ner av magsyran och "bitarna" som blir när hunden tuggar dem i sig hjälper till att trycka på och trycka ut). Har själv slyngel med "sås i r*ven" ibland och det är (utöver gott om rörelse) det enda som funkat.

• gookie

Tack för ditt tips det ska jag prova Men blir ändå en tur igen till vet idag men dock inte samma denna gång. Jag hoppas ju att om dom behandlar att det räcker lokalt. Undrar om det blir lugnande igen. I så fall blir det hennes fjärde lugnande under nästan en månad pga röntgentagning mm i samband med hälta. Så denna gång hoppas jag man får bukt med dom stinkande onödiga körtlarna i hennes bak. Så hon slipper denna skit. Plågsamt när dom krånglar

• Lathundarna
    gookie skrev 2010-03-12 08:41:00 följande:
    Tack för ditt tips det ska jag prova Men blir ändå en tur igen till vet idag men dock inte samma denna gång. Jag hoppas ju att om dom behandlar att det räcker lokalt. Undrar om det blir lugnande igen. I så fall blir det hennes fjärde lugnande under nästan en månad pga röntgentagning mm i samband med hälta. Så denna gång hoppas jag man får bukt med dom stinkande onödiga körtlarna i hennes bak. Så hon slipper denna skit. Plågsamt när dom krånglar
    Inget kul att ha "klippkort" hos veterinären, håller tummarna för att det reder till sig.
  • gookie
    Lathunden skrev 2010-03-12 11:09:13 följande:
    Inget kul att ha "klippkort" hos veterinären, håller tummarna för att det reder till sig.
    Nä jag har varit hos vet hur mycket som helst nu! Men vad skönt det var ingen fara de var inte stora och de hade inte fyllts på på nytt sa han Han sa att det e troligtvis för att dom nyligen varit där och rört som hon akt lite kana och det kommit ut lite men det har ju varit väldigt lite. Så nu e jag rätt glad. Benet börjar rätta till sig med rehab och att det var bra idag känns strålande. Då får man hopp igen! Ska ge henne morötter idag. Hoppas hon äter dom
  • Lathundarna
    gookie skrev 2010-03-12 12:39:10 följande:
    Nä jag har varit hos vet hur mycket som helst nu! Men vad skönt det var ingen fara de var inte stora och de hade inte fyllts på på nytt sa han Han sa att det e troligtvis för att dom nyligen varit där och rört som hon akt lite kana och det kommit ut lite men det har ju varit väldigt lite. Så nu e jag rätt glad. Benet börjar rätta till sig med rehab och att det var bra idag känns strålande. Då får man hopp igen! Ska ge henne morötter idag. Hoppas hon äter dom
    Härligt Jadå, även hundar som inte gillar morötter annat än att fnasa ner dem till beståndsdelar på favoritmattan brukar få i sig en bit eller två, så det går säkert bra
  • Rottis77

Du behöver inte byta foder, det har inte med det att göra, tyvärr är många vet väldigt negativa till BARF, vet då jag själv BARFar.

På mitt jobb brukar vi alltid spola analsäckarna med antibiotika salva om dom är så stora och irriterade, och ev brukar man behöva sätta in en salva för att smörja runt analöppningen.
    Att din hund får problem är bara otur, behöver inte komma mer, men blir det så att hunden får mycket problem så kan man operera bort dom, har gjort det på min ena hund.
  • gookie
    Rottis77 skrev 2010-03-12 17:05:46 följande:
    Du behöver inte byta foder, det har inte med det att göra, tyvärr är många vet väldigt negativa till BARF, vet då jag själv BARFar. På mitt jobb brukar vi alltid spola analsäckarna med antibiotika salva om dom är så stora och irriterade, och ev brukar man behöva sätta in en salva för att smörja runt analöppningen. Att din hund får problem är bara otur, behöver inte komma mer, men blir det så att hunden får mycket problem så kan man operera bort dom, har gjort det på min ena hund.
    Jag fråga honom om det inte var en ide att behandla lokalt med antibiotika när jag var där men han sa att det e en inflammation hon har och inte en infektion därför skulle han bara spola med koksalt sa han. Dom var rätt inflammerade med kalkliknande bitar i ena säcken. Blir så trött på detta för nu var jag hos en annan vet igår. Visserligen så tycker inte jag att han har den största kompetensen har förut sagt att jag inte vill ha honom men nu glömde jag av det och han borde ju kunna uttala sig i detta tycker man. Jag tror inte att dom e bra. Hon har läckt lite mer idag då hon bajsade och det ska väl knappast läcka nu? Var ju flera dagar sedan jag var där. Nåja jag får väl ha lite is i magen då. Hade egentligen bara velat operera bort dom men det e ju onödigt om det bara e en engångföreteelse. Jag e så jäkla trött på åka veterinären nu så jag hoppas att jag inte behöver åka igen men tror nog fasiken att det blir en vända till
  • gookie
    Rottis77 skrev 2010-03-12 17:05:46 följande:
    Du behöver inte byta foder, det har inte med det att göra, tyvärr är många vet väldigt negativa till BARF, vet då jag själv BARFar. På mitt jobb brukar vi alltid spola analsäckarna med antibiotika salva om dom är så stora och irriterade, och ev brukar man behöva sätta in en salva för att smörja runt analöppningen. Att din hund får problem är bara otur, behöver inte komma mer, men blir det så att hunden får mycket problem så kan man operera bort dom, har gjort det på min ena hund.
    Ang fodret så vet jag inte om han e emot barf han e inte mycket för hills i alla fall. Bara hills z/d som han kan rekommendera. Jag fick 2 säckar J/D som min rottis äter(gratissäckar)dom hade legat där och skräpat länge och han tänkte slänga dom så jag vet inte vad han tycker om jag ska vara ärlig. Han e mycket för alternativa behandlingsmetoder med. Det vi däremot inte var överens om var att han anser att en hund ska ha 50%vegetabilier i sin kost. Där skiljs våra åsikter. Så kan ha varit det han reagerade på
    Vet du om det finns något jag själv kan göra? Förutom att tömma då ifall de skulle fylla sig igen? 
  • Rottis77
    gookie skrev 2010-03-13 08:36:32 följande:
    J/D gav jag min rottis också när hon levde, men vet inte om det gjorde så mycket för hennes leder direkt.
    Analsäckarna ska tömma sig själv när hunden bajsar så det är ju bra om det inte är så att dom är så pass inflammerade att dom fyller på sig jätte snabbt, för då behöver du nog åka in igen och få dom spolade med antibitokasalva. Hoppas du slipper. Tyvärr finns det inte så mycket du kan göra själv.
    Lycka till.
  • DalaPetra

Vår hund har fått antibiotika insprutat vid analsäcksinflammation, verkar vara en jäkla klant till veterinär måste jag säga som bara kör koksaltlösning då. Det slutade med att de fick opereras bort pga återkommande problem. Inga disskusioner om att vi hade fel mat eller liknande.

Hoppas det går bra för er

Svar på tråden Analsäckarna