Inlägg från: Lathundarna |Visa alla inlägg
  • Lathundarna

Analsäckarna

Kan bara tipsa om att tillsätta Standardt's benmjöl och morötter i middagen (smälts inte ner av magsyran och "bitarna" som blir när hunden tuggar dem i sig hjälper till att trycka på och trycka ut). Har själv slyngel med "sås i r*ven" ibland och det är (utöver gott om rörelse) det enda som funkat.

• Lathundarna
    gookie skrev 2010-03-12 08:41:00 följande:
    Tack för ditt tips det ska jag prova Men blir ändå en tur igen till vet idag men dock inte samma denna gång. Jag hoppas ju att om dom behandlar att det räcker lokalt. Undrar om det blir lugnande igen. I så fall blir det hennes fjärde lugnande under nästan en månad pga röntgentagning mm i samband med hälta. Så denna gång hoppas jag man får bukt med dom stinkande onödiga körtlarna i hennes bak. Så hon slipper denna skit. Plågsamt när dom krånglar
    Inget kul att ha "klippkort" hos veterinären, håller tummarna för att det reder till sig.
  • Lathundarna
    gookie skrev 2010-03-12 12:39:10 följande:
    Nä jag har varit hos vet hur mycket som helst nu! Men vad skönt det var ingen fara de var inte stora och de hade inte fyllts på på nytt sa han Han sa att det e troligtvis för att dom nyligen varit där och rört som hon akt lite kana och det kommit ut lite men det har ju varit väldigt lite. Så nu e jag rätt glad. Benet börjar rätta till sig med rehab och att det var bra idag känns strålande. Då får man hopp igen! Ska ge henne morötter idag. Hoppas hon äter dom
    Härligt Jadå, även hundar som inte gillar morötter annat än att fnasa ner dem till beståndsdelar på favoritmattan brukar få i sig en bit eller två, så det går säkert bra
  • Lathundarna
    Callina skrev 2010-03-14 14:10:43 följande:
    Det låter ju som att tex morötter vore en bra idé att ge även i förebyggande syfte eller? Har en liten plutt, bichon havanaise, kanske skulle ge lite småbitar i maten på kvällen. Hur stora bitar kan man ge egentligen, morötter känns ju så hårda och som sagt löses inte upp. Skulle ni ge en större bit som hunden får tugga sönder?
    Jag ger oftast en hel morot så han får tugga sönder den själv. Tanken är ju just att det är bitar de ska få i sig, och många hundar som inte gillar morötter uppskattar ändå att få mala ner dem till beståndsdelar (några bitar brukar då kunna slinka ner). Skulle han vara riktigt 'off' låtsas jag att det är godis och tränar och busar lite med honom och belönar med bitarna. Vips så har de försvunnit ner
Svar på tråden Analsäckarna