Inlägg från: Lilla JJ |Visa alla inlägg
  • Lilla JJ

Bebisar i Borås hösten 2010

Jag är väl mest less och oengagerad över hela alltet idag. Inte bara de extra kilo som jag fått. Även om de är jobbiga så finns det ju inte mycket jag kan göra åt vikten förrän om ca 6 månader så det är bara att acceptera och föörsöka stå emot så gott det går. Lär bli många långpromenader med vovve och bebis i höst

Skönt i alla fall att nån skriver lite uppmuntrande ord.

• Lilla JJ

Jag hoppas att det inte är ärftligt för min mamma gick upp 30 kg när hon väntade mig och samma när hon väntade min syster.

sofia charlotta skrev 2010-03-18 21:00:48 följande:
    Jobbigt med sötsuget och kilona! JAg har mest frukt och salladssug.. Knäppt eftersom jag är en godisgris i vanliga fall.. har lyckats klara att bara öka 1 kg än så länge men jag tappade en del när jag mådde illa i 6 veckor, så nu är jag glad att det är borta iallafall!Nån mer som har ökat mycket i vikt? Jag gick upp 16 kg i förra grav och då kom han ändå i v 33.. tänk om jag hade gått tiden ut!!! Nu ska jag försöka hålla kilona nere för det va drygt att gå ner allt måste jag säga...
    Jag hade bara sug efter sallad och frukt fram till v.17-18 sen tog sötsuget över
  • Lilla JJ

God morgon alla gravidisarna!

I natt när jag låg och skule somna om efter att ha varit på toa så blev jag väckt av en livlig krabat som gjorde kullerbyttor i magen. Det känns så mysigt att h*n rör på sig så mycket nu.

Funderar också på att åka till Babyproffsen idag för att kolla in utbudet av sjalar. HAr läst på lite och det verkar som att man ska satsa på en trikåsjal ca 4,5-5meter för en nyföding.

sofia charlotta skrev 2010-03-19 08:35:07 följande:
    Skit oxå.. är i v 17 nu.. kanske går över för mig me ;)
    Hoppas på at det inte går över. För sötsuget är ganska illa
    Jag är inte nojjig över vikten i vanliga fall men nu börjar det ändå bli jobbigt.
  • Lilla JJ
    cizza skrev 2010-03-20 15:36:21 följande:
    Va mysigt att det rör sig så mycket =)  livlig krabat , kanske nästa zlatan ;) *hehe*Du får göra berätta priser på sjalarna där, har inte kollat på sjalar alls när jag var på baby proffsen , tänkte inte på det då. Hoppas du hittar något bra?
    Hann inte ta mig dit idag. Jag vet att det finns en i barnaffären jämte MVC och den kostar mellan 5-600kr. Jag ska ju till bm på onsdag så jag ska kolla närmare på den då. Sen har dom ju så fina kläder där också
  • Lilla JJ
    cizza skrev 2010-03-22 14:06:54 följande:
    Hoppas du får hänga med någon gång då Nej ni behöver inte ta med något, bara glatt humör
    Har packat det bästa humöret

God kväll tjejer!

Själv har jag haft ont i magen idag
    Ett tag gjorde det så ont att jag trodde att jag skulle behöva åka tillbaka till jobbet som patient. Som tur var så visade det sig att det inte var något med bebis. Utan det var annat som behövde ut. Har ärligt talat aldrig haft så ont i magen pg det innan.
  • Lilla JJ

Idag har jag fått en annan mening med frasen "en spark i skrevet". Har nån som sparkar inifrån

• Lilla JJ

Jadå bara dom senaste dagarna har den blivit mycket mer aktiv. Så det kommer garanterat. Sen är det väl väldigt olika hur tidigt man känner och hur mycket.
    JAg kände ju redan tidigt att det rörde på sig där inne.

Nu är det natti natti så jag kommer upp till jobbet imorgon igen.

• Lilla JJ

Härligt! Ska bli kul att ses igen. Tur att jag tittade in i tråden. Fick för mig att det var kl 17
    Hade inte varit kul att komma en timme för tidigt.

• Lilla JJ

Tack Cizza för fika och en trevlig kväll! Och tack ni andra som var där.

Nu hoppas vi att ni andra kan vara med nästa gång. Ni som inte varit med kan väl se ut ett datum som passar?

Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010