Inlägg från: Lilla JJ |Visa alla inlägg
  • Lilla JJ

Bebisar i Borås hösten 2010

veronika: Åh vad härligt med bara två veckor kvar tills ni är inne i huset. Perfekt att flytta in innan sommaren och bebisens ankomst.

cizza: Det är ju helt normalt att inte känna av bebisen ännu, men du borde kuna få komma och göra en koll på hjärtljuden. Inte kul med sammandragningar. Jag har själv en hel del såna. Speciellt om jag rör mig eller går på toa. Kommer även när jag sitter still som nu.

evve: Jo boa snydromet har jag drabbats av lite smått. Vill ha klart allt nu. Vill köpa säng och det andra som är kvar till bebben. Vill städa ur garderoberna och göra plats för grejerna till lill*n.

• Lilla JJ

smurfis: Låter inte alls kul att du har varit och besökt mitt jobb. Hoppas att allt är bättre nu och att det inte var så allvarligt.

cizza: Jobbigt att ha så mycket oro och att inte kunna resonera bort det. Jag hade också en period när jag kände mycket mindre. Även om jag fortfarande kände av att den rörde sig så var det en jättestor skillnad. Det var väl runt där du är nu har jag för mig. Men har man väl börjat oroa sig är det svårt att släppa.

zbrusher: Härligt att ha grabbarna hemma.

Min helg har varit lugn. Har umgåtts med kompisar och varit i skogen med hunden. Passat på att röja lite i skåp och lådor så nu har jag lite plats åt bebisen.

Är det nån mer än jag som har mycket sammandragningar? Har det flera gånger om dagen. De gör inte ont som tur är, men det är inte kul att de kommer så ofta.

Vad gäller fika denna veckan så är jag fullbokad fram till helgen. Men om ni kanske ville boka nått i helgen är jag på. Bio, ut å äta eller fika?

• Lilla JJ

Mmmmm jag boar hela tiden. Bakar, städar, röjer. Det blir bara värre och värre.
    Jag har inte kollat vad som går på bio i helgen. Känner bara för att göra något. Sen lär jag ju bli hemma ett tag.

• Lilla JJ
    Annahp skrev 2010-04-19 14:11:37 följande:
    Fika nästa måndag eller tisdag funkar perfekt för mig! De dagar som passar bäst faktiskt. :) Vid 17-18 snåret?Några mer som kan då? :)
    Måndag fungerar för mig också om vi inte skulle ses i helgen. Käns som att det är många förslag på g nu.
  • Lilla JJ
    Fika Måndag kl 17:00 på Bakgården

Annahp
    Ev. jag Evve
    Powerpill (Jane)
    Tindratindra (caroline)
    Cizza

LillaJJ

Måndag passar mig jättebra. Tisdagar kommer jag att vara upptagen i 8 veckor framöver. Ska börja hundkurs.

Härligt cizza att oron har lagt sig. Det är jobbigt att börja oroa sig för något och sen inte kunna bli av med det på flera dagar.

Min mage är stoooooor. Har tillcohmed vuxit ur mina gravidbyxor. Hur det nu kan gå till. Dom sitter väldigt tajt och går nog inte att ha mer än denna veckan också.
    Jag tycker att magen äär öm till och från hela tiden. Resonerar som så att så länge det inte är bara i samband med sammandragningarna eller att det kommer en blödning så måste det vara ok. Och dessutom så rör sig bebis som en tok hela dagarna så det kan inte vara nån fara.

Imorgon ska jag till barnmorskan igen. Spännande att få mäta magen och höra hjärtljuden.
  • Lilla JJ
    Peggys skrev 2010-04-21 14:12:28 följande:
    Nu har vi sett vår skrutt.. helt underbart  = ) blev så lycklig att jag nästan brast ut i gråt..
    Åh vad mysigt! Visst är det rörande att få se den lill* sprattla omkring där inne?

Jag har varit hos bm idag. Allt såg bra ut. Skönt. Nu bokade hon ala tider för resten av graviditeten så det känns som att jag fick en ände på detta i alla fall.
  • Lilla JJ

Ja som det ser ut så kommer jag på nästa fika. Vore nbra om du tog med babyskyddet då Veronika så ska jag ta med betalning.

Peggys och Cizza. Lider med er som har foglossningar och måste vara hemma och dessutom inte kan göra så mycket. Vi får boka in fler fikor så att ni har något att göra.

• Lilla JJ

God morgon alla!

Vill bara påminna om fikan imorgon kl.17 på Bakgården! Ska bli så kul att träffa alla igen.

Idag har jag gått ner på tvåsiffrigt 99 dagar kvar till Bf

Det är massa liv i magen från morgon till kväll. Och för övrigt mår jag ganska bra och det är skönt.
    Ni som tänkt köpa en bärsjal tänkte tipsa om Minimundus som man kan köpa på nätet kostar inte mer än 510 kr och skall enligt utsago vara bra och ganska tunn i tyget.

Hoppas ni alla mår bra och att ni haft en trevlig helg!

• Lilla JJ
    ZbrushEr skrev 2010-04-25 15:24:52 följande:
    Hej! Har du haft en bra dag? Visst e de gott att det närmar sig :) Jag har varit sysselsatt med att göra iordning balkongen.. Blev ju fint med nya trädgårdsmöbler och fejk gräsmatta. :). 
    Jag har haft en toppendag! Ja äntligen börjar slutspurten känns det som.
    Härligt att ordna på balkongen. Det kommer säkert att bli många mysiga stunder där.

Nu ska jag sitta och mysa med magen en stund sen blir det natti eftersom det är jobb imorgon igen.
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010