• cizza

Bebisar i Borås hösten 2010

OK... måndagen 17 Maj kl ? utanför min gård:
    ZbrushEr
    Powerpill (Jane)
    cizza
  • cizza
    Lilla JJ skrev 2010-05-16 20:36:13 följande:
    De senaste gångerna har det ju blivit några timmar. Beror kanske lite på väder och vind också. Idag har jag vart hos min kompis och hämtat hem vagnen. Sn kom det en annan kompis med en hel kasse full med babykläder. Så nu har jag en hel massa babykläder. Nu ska jag bara tvätta vagnen och de kläder jag köpt på Ullared m.m
    Vad roligt och mysigt.  Och väldigt tacksamt med massa kläder
    Vi har själva röjt hela helgen här hemma och möblerat lite, Kollat vart skötbord och säng m.m ska stå.
  • cizza

hej alla. I natt har jag inte sovit så mycket ont i ryggen som vanligt. Får se om min kära dotter kommer protestera att gå idag eller inte
    Ska vi ta med oss något?

• cizza

vi får se om det blir någon fika här- Ni märker om vi kommer. Jag och lilltjejen ska vila en stund nu *försöka i vilket fall*
    Killen har åkt till jobbet för en stund sedan även fast han var risig, kanske har fått nått i från honom Ha så trevligt på fikan om vi inte dyker upp.

• cizza

Tack för fikat idag. Jätte trevligt Va söt lille tim var man längtar jätte mycket nu.

• cizza

Ja jag ska satsa på en sådan kudde nu efter samtalat med jane och tjejerna om det. Var som sagt skeptiskt till den innan men ni som har den är ju nöjda då borde jag också bli det

• cizza

Ja frukt låter bra Krya på er alla som är förkylda

• cizza
    Peggys skrev 2010-05-17 22:17:49 följande:
    Va kul att ni hade trevligt på fikat... jag har hund kurs på måndagar så kunde tyvärr inte vara med.. har också köpt gravidkudden på babyproffsen den är verkligen kanon.. idag är jag väldigt glad på försäkringskassan, fick beslutet om att jag får havandeskapspenning och beslutet tog bara en och en halv vecka för dem att fatta.. känns så skönt att det är klart.. kramar
    Va härligt och helt otroligt att försäkringskassan var så snabba

Själv sitter jag och väntar på 2 arbetsgivarintyg från mina 2 senaste arbetsgivare men det är tydligen väldigt svårt att skicka hem det till mig. Men hoppas verkligen nu i veckan på det så dom på försäkringskassan får in mina papper och får räkna ut vad jag ska ha i föräldrapeng sen.
  • cizza
    Annahp skrev 2010-05-18 07:26:28 följande:
    Godmorgon!Hostat hela natten och stannar hemma idag....  Var ute runt kvarteret med Alva en sväng igår och här är typ alla sjuka och hostar, och i tråden är vi ju också endel... Måste vara något som går. :(Ska bädda ner mig i soffan, kolla på film och dricka massor av te! Undersöka den där gravidkudden också!!! :)Krya på er ni som också är kassa och ni andra får ha en GO dag! :)Kram på er!
    detsamma till dig! kramar
  • cizza
    Lilla JJ skrev 2010-05-18 16:28:43 följande:
    Hallå på er! peggys: Härligt med havandeskapspenning. Jag är avis.. Känner att det börjjar bli tungt att jobba. Idag har ena armen strejkat helt och hållet. Tappade nästan duschslangen imorgse för att det gjorde så ont att bara hålla den. Frustrerande att veta att det beror på graviditeten och att det inte kommer att bli bättre med tiden utan snarare tvärtom.
    Det låter inte alls kul med dina händer & armar tycker synd om dig
  • cizza
    MammaVeronika skrev 2010-05-18 16:46:52 följande:
    Heej!Hoppas ni inte glömt av mig!Förlåt min frånvaro men får helt skylla på flytten samt allt plugg. Har helt enkelt inte hunnit med alls!Men nu börjar jag se ljuset i tunneln och börjar bli lite social igen hihi.Hur är det med er alla?Här är det bara bra, och bebis verkar också må bra för h*n kickar runt i magen hela dagarna nästan nu... Ska till BM imorgon med för en ny koll, ska bli roligt. Blev ju inget hjärt-ul för min del heller då läkaren som sagt var sjuk så ska bli mysigt att i alla fall få se om man får höra hjärtljuden.
    Hoppas allt känns bra i huset nu och nej vi har inte glömt dig
    Det är kick off i min mage också näst till hela tiden

Hoppas som sagt flytten gått bra och ni alla mår bra
  • cizza
    Lilla JJ skrev 2010-05-18 21:17:56 följande:
    MammaVeronika: Sknt att flytten gått bra. Ja vi pratade om dig igår på fikan så vi saknar dig lite. Men vi ser fram emot fika i din trädgård snart....blink....blink. Jo det är jobbigt med händerna och armarna. Men det är en tröst att det inte varar för evigt. Dessutom så måste det vara så att man glömmer hur jobbigt det är. För det finns ju faktiskt dom som gör om detta och skaffar fler barn. Hade det då inte varit värt det så hade det ju bara funnits ett barn i varje familj. Bara att härda ut i 11 veckor till
    Precis håll ut
  • cizza

Oj vad roligt och välkomna för er nya och STORT Grattis

lillaJJ: tur som sagt att det inte är så många veckor kvar då som du säger men tråkigt ändå

Är lite smått trött idag så orkar inte skriva så mycket

Tänkte bara kollat med er om vi ska bestämma en dag i veckan med tid som vi ALLTID träffas? Lilla JJ tog upp det förra fikat och vi tyckte det var en bra deal

FÖRSLAG!!!!!!!!!

• cizza
    bamse10 skrev 2010-05-21 09:21:22 följande:
    Jag har aldrig varit med och träffats, hoppas det är okej om jag joinar ändå Går ni på något fik eller har man med fika eller hur brukar ni styra upp det? Jag är arbetslös så jag kan i alla fall när som helst.
    Absolut det räknade vi med Jag är också arbetslös så jag är mer än glad att göra saker hela tiden då det blir rastlöst på dagarna

Vart bor du i borås nånstans?
  • cizza
    J K skrev 2010-05-20 18:02:13 följande:
    Ja, jag köpte en klänning/tunika idag som var rätt tunn, annars får det väl duga med linne och kjol i sommar. Ja, det är klart. Men jag upplever att jag är jättevarm nu under grav. även om det inte alls är särskilt varmt ute, så denna dagen har varit olidlig. Har haft 27 grader INNE i lägenheten, även om jag hade fönstren öppna, haha. Ja, det var skönt att åskan kom, nu är det lite svalare igen.
    Vad blev det för tunika då?inköpt? Måste verkligen försöka köpa något tunnare i klädesväg jag med annars får jag väl ta ett dubbel lakan och linda in mig med
  • cizza
    ALLA JAG TÄNKTE GÖRA EN TRÅD TILL HÄR PÅ FAMILJELIV DÅ DET BÖRJAR BLI VÄLDIGT MÅNGA INLÄGG OCH SVÅRT FÖR EN OCH HÄNGA MED VAD ALLA SKRIVIT. ALLTSÅ EN FORSÄTTNING AV TRÅDEN. JHOPPAS DETTA GÅR BRA FÖR ALLA?

HÄR ÄR LÄNKEN TILL DEN FORTSÄTTNINGEN PÅ DENNA TRÅDEN JAG TAGIT MIG FRIHETEN ATT GÖRA!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m52652004.html
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010