Inlägg från: MammaVeronika |Visa alla inlägg
  • MammaVeronika

Bebisar i Borås hösten 2010

Hej!

Nu har jag vart på min extrakoll hos barnmorskan och alla värden var toppen... mår jättebra nu efter jag börjat med järntabletterna.

Fick även lyssna efter hjärtljuden om jag ville, och självklart ville jag ju det! Det är en livlig krabat i magen som inte vill ligga still så det tog en liten stund men sen fick jag höra starka underbara hjärtljud! helt magiskt juh hjärtljuden låg på 145.

Hon passade även på att ge mig lite papper när jag ändå var där så nu har man bland annat fått moderskapsintyget så man kan börja bråka med försäkringskassan och sådant samt info om deras kurser som kan vara bra att gå på kul att se om några av oss ses på dem med...

hur är det med er alla andra då?

Home is where my heart is
  • MammaVeronika

Spännande med ul snart! jag ska ju på ul igen den 14:e april
    Men ring din barnmorska direkt efter ul så kanske hon kan skriva ut ett intyg innan nästa besök, alltid bra att vara ute i god tid med fsk då dem kan ta god tid på sig...

Hihi jo det där med rastlösheten känner jag allt igen idag ska jag oh soofuía hämta hennes sambos flyttlass och imorgon hennes lass ås blir fullt upp fram till påsk är över men är du rastlös någon dag och vill prommenixa så kan du alltid höra av dig för jag behöver med ut och röra på mig

kan tänka mig att felicia kommer bli såå söt

Ang fika så är nog inget bestämt, jag och sofia har inte jättebråttom iväg imorgon utan kan vara med om det blir fika, strular det med plats så kan vi alltid vara här

• MammaVeronika

haha undra vad som hände med min stavning på sofia haha

• MammaVeronika

Nej nu är jag  klar för att åka, men jag kikar in här sedan i kväll för att se hur det blir med fikan kramar!

• MammaVeronika

hej!

Cizza förlåt mina sega svar på sms men satt och körde släp på motorvägen från norrköping så kände mig som en trafikfara när jag försökte messa haha

Flytten idag gick bra, jag å soffe satt å tjöta å grabbarna bar sakerna, mycket fin fördelning tycker jag. Kom hem nyss... Soffe får nycklarna till nya lyan vid 12 imorgon så då ska vi lasta av lite saker innan nästa lass skall hämtas... hinner vi så dyker vi upp på tant grön men jag kan höra av mig ang det imorgon via mobilen.

• MammaVeronika
    Hej!

Tänkte bara höra om någon av er behöver ett babyskydd? Min väninna var på ullared idag och jag hade bett henne handla till mig om hon hittade något väldigt bra... Tyvärr har jag vart sjuk och sov när hon ringde

Hon hade iaf köpt babyskyddet därifrån (likadant som cizza köpt) då hon inte visste att vi har ett inbyggt babyskydd i vår bilbarnstol. Jättesynd...

Tänkte kolla om någon här behövde först... självklart lite billigare än nypris såklart... Det kostar ju ändå om man måste åka dit å lämna tillbaka med så bättre å gynna någon av er i så fall hihi...

Om det var 400 eller 500 hon sa den kostade, vet nog du cizza

ska försöka komma på tisdag, har ev ett me and i party den kvällen men får se hur jag gör, denna veckar har jag vart sjuk så inte haft mobilen på... därför jag missade ditt medd cizza... förlåt!
  • MammaVeronika

jo börjar bli bättre nu... tänkte me gått på mässan imorgon men efterson jag var lite sjuk så funderar jag på att vänta till söndagen så man verkligen orkar med... hoppas på lite mindre folk då med...

Du får berätta om det var nåt jag inte får missa på mässan sen då

ahh kan nog stämma... ska ringa å fråga men vill inte ringa vid denna tiden på kvällen då barnen säkert sover...

• MammaVeronika

Tindra tindra: Tycker också min mage har blivit liten, antingen  om den ändrat form eller om man kanske vant sig vid storleken hihi... skall ju på ul på onsdag så då får man se plutten igen iaf å veta om allt  fortfarande är okej hihi. läste förresten i Lennart Nilssons "ett barn blir till" att bebisen är ca 16-18 cm nu i vecka 20 och att den kommer vara ca 30 cm i vecka 24-25 så gissar och hoppas att magen kommer ta fart och växa mer regelbundet snart...

Vi beställde vagnen efter vårt rutin-ul. Iofs så blev vi ju tillbakaflyttade ca 3 veckor men vi hade iaf sett att den lilla levde och mådde bra så då vågade vi... beställde alltså vagnen 5 mars. Vi skulle ha en brio och dem stänger sin fabrik helt under juli månad så ville vi vara garanterade att ha vagnen till början av augusti (vi vill ta hem vagnen några veckor innan bf) så ville butiken att vagnen skulle vara levererad hos dem i mitten av juni så man har några veckor tillgodo om leveransen skulle strula. Brio har 12 veckors leveranstid. Vi beställde iaf en brio happy mixed med en riktig sittdel samt en riktig liggdel så man byter från liggdel till sittdel vid ca 6 månader. Går även att välja hård eller mjuklift att ha i sittdelen. Vi valde svart klädsel på båda delarna samt svart chassi så kan man mysa till det med lite färgglada filtar, leksaker mm ist.

• MammaVeronika

Lilla JJ: vill du ha babyskyddet så är det ditt Du vet ju hur det ser ut då du sett cizzas juh kan ju ta med det på nästa mammaträff om vi båda ska dit...

Skönt så slipper jag åka ner till ullared bara för det, hade tänkt att hålla mig från ullared tills vi börjat få¨ordning i huset å så så man vet vad man behöver... så blir en tur i sommar hihi...

tycker du 300:- är rimligt? hade ändå kostat mig 100:- att åka dit å lämna tillbaka det...

• MammaVeronika

lilla JJ: Jättebra då slipper jag tänka på det då =)

Jo jag inser att jag både kommer få magen och både hinna njuta och tröttna på den hihi... 

Cizza: är du hemma än? funderar på mässa imorgon så vill veta om det var värt inträdet hihi

Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010