• J K

Bebisar i Borås hösten 2010

Emmlan skrev 2010-04-11 09:54:35 följande:
    Powerpill: Vi ska dit i morgon klockan 8.15! :) När ska du på Ul? Ska du till sjukhuset eller stan?
    Okej, vi ska vara där 10.15, på sjukhuset. :) Hur lång tid tar ett UL förresten? Vet du det? Jag har ingen aning, haha.

ZbrushEr skrev 2010-04-11 10:49:12 följande:
    Är någon allergisk mot något? Eller kan jag baka vad som?
    Jag är inte heller allergisk mot någonting. :)
    BF 4 sept. 2010, längtar!
  • J K
    cizza skrev 2010-04-11 11:51:13 följande:
    Vad ska ni göra idag? Det är ju toppen väder ute Hur är det med er annars med magarna??
    Idag håller vi på att greja lite i gamla lägenheten. Ett par timmar efter UL imorgon är det besiktning på skicket, och vi har lite grejer kvar och vissa saker ligger lite slarvigt utspritt på golvet, haha. Inte så lätt att bedöma lägenhetens skick då. :P

Magen mår fint, väldigt stor. Men jag har ligamentsmärtor, och det är inte särskilt behagligt. :/

Vad ska du själv hitta på, och hur är det med bebismagen? :)
  • J K

ZbrushEr skrev 2010-04-11 15:36:00 följande:
    Urk... Flyttstädning mindre kul men nödvändigt ont.. Påminnner om att min älskling åxå ska fixa detta... Ska ni flytta till större?

Trevligt att träffas på tisdag...Kul och jämföra magarna och tjata.
    Ja, det är supertråkigt, usch! Vi flyttade i slutet av februari till större, fast vi har kvar den gamla lägenheten till 31 maj och har inspektion imorgon, känns inte så bra planerat av vår f.d hyresvärd, men ja. Skönt att få det avklarat.

Ja, det ska bli skoj. :) Hoppas det blir lika underbart väder som det har varit idag!
  • J K
    cizza skrev 2010-04-11 18:01:10 följande:
    Jo med mig är det bara bra. Magen är väldigt stor just nu och väldigt hård. Blir ju så hård när man städar eller grejar med annat. Dock ä det lite tråkigt att man inte får känna massa sparkar. Kändes dumt på UL när man såg h*n sparka och man inte kände att h*n gjorde det. Sparkar det mycket hos? eller känner ni någor ännu? Vet med felicia så kände jag sparkarna jätte sent. STORSTÄDNING IDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja, min mage är också sådär hård, särskilt när jag grejar. Känns nästan lite obehagligt när den "drar" ihop sig och blir till en boll sådär. :P
  • J K
    Peggys skrev 2010-04-12 13:14:29 följande:
    PowerPill.. har du fått nån att åka med imorn.. jag kan plocka upp dig vid stationen annars? 
     Jag får skjuts av Peter (min kille). :) Men tack så mycket ändå!
    Emmlan skrev 2010-04-12 14:33:16 följande:
    Tänk vilken lycka det är att få se sin lilla krabrat där inne.. Man borde ha en ultraljusmaskin hemma. Vilken känsla! Nu längtar jag bara ännu mer tills den lille kommer ut! kan det inte bli september nu?? :)
     Ja, visst var det häftigt! Så det gick bra för dig med? :) 
    ZbrushEr skrev 2010-04-12 13:01:21 följande:
    Oj vad konstigt det blev...när ja kopiera och klistra in dig Powerpill... Om det inte lösts sig , så du kan hitta till kypesjön,så säg till.... 
    Det har löst sig, tackar som frågar. :)
  • J K

Hej hej! Kom nyss hem. Var ju på ultraljud idag. :) Har gjort lite annat under dagen efter det.

Allt såg superfint ut, det var "bara" en, trots min stora mage (haha). Blev flyttad från 4:e september till 13 september, vilket var lite tråkigt. Hade hoppats på att bli flyttad åt andra hållet. ;)

Men wow, så häftigt det var! Hon sa att hon sett många spralliga bebisar vid ultraljud, men att min nog var bland de "värre", haha. En riktig linslus dessutom, som vinkade och gav oss en fin ansiktsbild. Hihi. Fick med oss fyra bilder hem.

Jag är SÅ glad nu!! Hur är det med era magar? Mår ni bra? :)

BF 13 sept. 2010, längtar!
  • J K
    Annahp skrev 2010-04-12 19:18:12 följande:
    Powerpill, Gud vad härligt det låter när du berättar! Kul med fina bilder. E fint att rama in och ha som minnen sen när dom blir större :)
    Haha, ja, jag riktigt bubblar av lycka och samtidigt är jag helt lugn just nu. Känns underbart att få se att allt är bra. :)
  • J K
    ZbrushEr skrev 2010-04-12 19:25:34 följande:
    Hej!
    Ja vi kan väl bestämma att vi kan träffas vid grillplatsen på samma sida som kiosken.
    Ser på en karta att det finns Norra och Södra Kypesjön, är det södra vi ska till? Ser man grillplatsen/kiosken från vägen när man kör vid sjön? Har ju aldrig varit där innan, inte karln heller, lite krångligt. Hehe.
  • J K
    Annahp skrev 2010-04-12 19:52:09 följande:
     Vet ni, jag har inte mått illa sen i fredags...... Håller tummarna att det gått över nu och inte får ett bakslag som tidigare... Men det känns klart bättre!!!! :) SKÖNT!  
    Men åh så härligt för dig! Håller tummarna jag också. :)
    ZbrushEr skrev 2010-04-12 19:56:06 följande:
    Powerpill Det är den södra kypesjön...Den norra är i djurparken. När ni kör ned och är framme ser ni sjön på höger sida och en parkering på vänster sida. Du ser själva stugan från parkeringen. Bakom stugan eller när du gått förbi den, ser du grillplatsen som är belägen vid sjön.. Det är lätt att hitta när ni väl kommer ned... 
    Ahaa, okej. Tack för förklaringen! Ja, djurparken har jag ju varit i många gånger, men hade ingen aning om att det var den sjön som var Norra Kypesjön, haha. Då ses vi imorgon, då! :)
  • J K
    Peggys skrev 2010-04-13 11:56:28 följande:
    nån annan än jag som tycker det är lite kallt för picknick idag?
    Jag verkar inte kunna följa med på fikan nu i alla fall. Det har kört ihop sig lite. Har fortfarande inte kunnat skaffa busskort, och måste tjata på Peter att han kör mig, och nu precis kom jag på att jag ska till sjukgymnastgrejen på BMM 13.00. Peter måste köra från jobbet och skjutsa mig, och han jobbar i Borås. Krångel, krångel, krångel. Dags för mig att köpa ett busskort, minsann!
Svar på tråden Bebisar i Borås hösten 2010