-
Det börjar bli sjukt jobbigt att jobba. Känner mig stressad, tung och otymplig. Dessutom så möter jag ju så många som är gravida och som det inte går så bra för. Det är lite jobbigt nu eftersom det är så uppenbart att det går bra med min graviditet. Men men bara 8 veckor kvar att jobba nu.cizza skrev 2010-05-09 11:31:32 följande:Ja det ska bli kul med lite fika i morgon Kan förstå att det är skönt med 4 dagars vecka på jobbet Hur går det för dig på jobbet annars? Börjar det bli jobbigt nu under gravidteten annars?
-
Jadå 8 veckor är ju ingenting. Det är bara 37 arbetsdagar på de 8 veckorna också!
Hur har du det?
cizza skrev 2010-05-09 16:42:48 följande:Ja jag kan förstå det. Men 8 veckor går snabbt, speciellt nu när sommaren kommer -
Jag jobbar som barnmorska. Har inte så tung eftersom jag jobbar på Gynmottagnngen. Men jag känner mig stor och otymplig. Rör jag mig för fort så får jag sammandragningar. Benen är väldigt tunga också svårt att få dem med mig.Annahp skrev 2010-05-10 08:26:51 följande:Godmorgon!LillaJJ - Vad jobbar du med? Är det tungt och därför jobbigt? Eller foglossningen? :(Alva har hostat hela natten så jag är inte så värst pigg. Tror inte jag sovit en hel timme på hela natten, så får se om jag orkar pallra mig till fikan. Tar det som det kommer och hoppas på det bästa :)Kram på er!
Sitter jag en lngre stund så trycker det uppe i bröstkorgen på hö sida så jag håller på att bi tokig.
Hoppas du orkar fika med oss idag. Vore så kul att få träffa dig snart!
zbrusher: Åhhhh längtar så efter att få bebis jag också. Låter som att ni har det mysigt. Tror att du kan knyta sjalen först och sedan lägga i honom. Det står inte så på beskrivningen men det är så jag har sett det på youtube. Och då såg det inte alls svårt ut. Kanske är det övning som ger färdighet.
powerpill och cizza:inte alls kul att ha ont i ryggen.
Ser ju inte ut som att det blir mer än jag och tindratindra kvar för fika. Men vi kör på ändå eller? -
Två tjockisar kvar
Och vi har kommit överens om att ses ändå.
Hoppas ni andra kan komma nästa gång!
Bara att bestämma en tid. Kanske nästa vecka?
-
Har kommit hem från fikan. Det blev en del gravidprat och även en del hundprat eftersom vi båda har hundar. Mycket trevligt att komma ut även om det tar emot ibland.
Måndag nästa vecka passa för min del.
-
Jag fikar gärna ute. Förstår om du inte vill ta dig till ett Café med den lille.ZbrushEr skrev 2010-05-11 10:33:56 följande:Hej fint väder idag... Ja ska städa lite...vi får hembesök av bvc idag :). Den 17 maj ska det bli fint väder åxå... Kan ni tänka er att ta er till sjöbo för fika utomhus här någon stans? Skulle vara trevligt att träffa er Kram
cizza: Hur har det gått med testet idag?
powerpill: Usch vad tråkigt att du har så ont redan nu. Håller tummarna för att det blir bättre snart. -
Jag har inte hört att det görs på alla. Min bm har i alla fall inte sagt något och jag är i v.28+0 idag. Jag tror att det bara görs om man ligger i riskzonen.
Jag håller med dig om att det är verkligen inget att ta för givet att bli med barn. Är så lyckligt lottad att jag kommit så här långt i min första graviditet.
-
Jag har gått upp 13 kg ungefär. Ska till min bm den 20:e så då har det nog blivit mer. Jag försöker strunta i det och tänka att det är naturligt. Men det ligger nog i överkant. Skitsamma, det går inte göra mycket åt det nu i alla fall.
-
-
kl.16 passar mig! Ska bli kul att ses.
-
De senaste gångerna har det ju blivit några timmar. Beror kanske lite på väder och vind också.
Idag har jag vart hos min kompis och hämtat hem vagnen. Sn kom det en annan kompis med en hel kasse full med babykläder. Så nu har jag en hel massa babykläder. Nu ska jag bara tvätta vagnen och de kläder jag köpt på Ullared m.m
-
Hej å hå!
Tråkigt att du inte sover så gott cizza. Och att ryggen inte mår bra.
Jag bakade lite banankaka igår så jag tar med mig den.
Vi blir inte så många tror jag men det brukar ju vara väldigt trevlig ändå.
-
ja tack för en jättetrevlig fika. Och lille Tim var verkligen så söt. Och snäll.
Tråkigt att du inte är bra annahp. Krya på dig.
Krya på dig också tindratindra.
-
Hallå på er!
peggys: Härligt med havandeskapspenning. Jag är avis.. Känner att det börjjar bli tungt att jobba.
Idag har ena armen strejkat helt och hållet. Tappade nästan duschslangen imorgse för att det gjorde så ont att bara hålla den. Frustrerande att veta att det beror på graviditeten och att det inte kommer att bli bättre med tiden utan snarare tvärtom.
-
MammaVeronika: Sknt att flytten gått bra. Ja vi pratade om dig igår på fikan så vi saknar dig lite. Men vi ser fram emot fika i din trädgård snart....blink....blink.
Jo det är jobbigt med händerna och armarna. Men det är en tröst att det inte varar för evigt. Dessutom så måste det vara så att man glömmer hur jobbigt det är. För det finns ju faktiskt dom som gör om detta och skaffar fler barn. Hade det då inte varit värt det så hade det ju bara funnits ett barn i varje familj. Bara att härda ut i 11 veckor till
-
Hej och Välkommen!bamse10 skrev 2010-05-20 16:19:20 följande:Ny i tråden. Jag har bf 10/10.
Är det ditt första barn? -
Ok har varit hos bm idag. Allt såg bra ut förutom blodsockret och att jag hade socker i urinen. Så nu blir det inga fler sötsaker för min del. Tur att det bara är 11 veckor kvar säger jag igen
-
Åh vad spännande. Jag väntar också mitt första barn. Är beräknad 2/8. Så jag står näst på tur i tråden att få träffa min bebis.
Hur mår du och magen? Bor du i Borås eller utanför?
-
Jadå här är alla Välkomna!Elin o Simons mamma skrev 2010-05-20 17:29:36 följande:Hej!Får man vara med i denna tråd ? Är en gravid tjej på 34 år som bor i Borås och som ska ha en liten i mitten av oktober.
Hur mår du och den lill*?Mmmm värmen är jättejobbig. Måste ut och handla en TUNN klänning känner jag.J K skrev 2010-05-20 17:31:54 följande:Kul att det kikat in två nya, välkomna säger jag till er! Hur har det gått för alla i värmen nu då? Jag lider! :-O