• Anonym

Hur mycket kan man få till möbler från soc?

Nu har jag fått en lägenhet men har inga möbler sen tidigare då jag mest bott inneboende och fått låna allt.
    Så jag undrar om man kan få några pengar till möbler från soc och hur mycket isåfall..

Jag har inget sen tidigare så jag måste ha en säng osv osv osv.. Ja,allt man egentligen behöver för att kunna bo..

Om det är nån som vet så skulle jag bli tacksam för svar..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-14 01:39
    OBS:
    Jag kommer inte längre att svara på påhopp och kränkande inlägg från er som tror att ni känner mig och bara är ute efter att döma mig!
    Orkar du inte läsa hela tråden för att faktiskt få en uppfattning om hur det egentligen ligger till så är det inte mitt problem,klart ni inte behöver läsa hela tråden men då ska du kanske inte uttala dig om nåt du inte har en susning om!

Jag är alltså inte ute efter att utnytja systemet som många påstår. Och jag har absolut inget emot att köpa beg möbler eller ta emot det som folk ger bort,bara så att ni vet om det! Sen om jag får en viss summa av soc för att kunna köpa möbler så är det bara bra.

• Svar på tråden Hur mycket kan man få till möbler från soc?
  • Hallonmumsan
    Hugful80 skrev 2010-03-12 19:12:53 följande:
    Varför kan du inte jobba?Och varför väljer du att sätta en unge till världen när du inte ens har råd med en stol?
    löjligt att ens kommentera när tråden inte handlar om det.
  • Anonym (I HATE SOC)
    Vad Generösa era Soc  är. :/
     min hade lagt ut 50 kr till en klaffstol . . . .
    HÄR I STHLM ÄR SOC INTE NÅDIGA ,
    fI FAAANNN
  • Stinis Olsson
    Hallonmumsan skrev 2010-03-12 19:06:03 följande:
    det är ett bidrag och man får behålla möblerna
    Wow, det är verkligen generöst. Jag trodde faktiskt att man var tvungen att betala tillbaka de pengarna när man hade råd. Så fel man kan ha {#lang_emotions_money_mouth}
  • Isanje
    trollmamma76 skrev 2010-03-12 19:00:01 följande:
    Min kusin är gravid och ensamstående hon fick precis en lägenhet och då fick hon 9200 kr för att köpa möbler och sen 4500 för spädbarn utryssning då skulle hon handla säng,vagn ja allt ad en bebis behövde... men hon köpte möbler för alla pengarna.. bebis saker fick hon runt om sina vänner,vagn fick hon av mig då jag köpte en sitt vagn,, Beror väl på vart man bor..
    Oj jävla.... jag har två barn o jag hade bara en soffa sedan tidigare o jag fick ca 4000
  • Anonym
    Isanje skrev 2010-03-12 20:00:04 följande:
    Oj jävla.... jag har två barn o jag hade bara en soffa sedan tidigare o jag fick ca 4000
    Det borde vara förbjudet att ha så stora mellanskillnader eller vad man nu ska säga.. Och med 2 barn så borde du fått mer,tycker jag..

Undrar varför det är så stor skillnad beroende på vart man bor..
  • Isanje
    Anonym skrev 2010-03-12 20:02:57 följande:
    Det borde vara förbjudet att ha så stora mellanskillnader eller vad man nu ska säga.. Och med 2 barn så borde du fått mer,tycker jag.. Undrar varför det är så stor skillnad beroende på vart man bor..
    Det tycker jag med.... o de 4200 räckte inte långt alls utan jag har fått spara ihop själv till mycket...
  • Anonym
    Isanje skrev 2010-03-12 20:06:52 följande:
    Det tycker jag med.... o de 4200 räckte inte långt alls utan jag har fått spara ihop själv till mycket...
    Det är helt sjukt!  De säger bara att det SKA räcka till allt. Man börjar ju undra om de varit där ute och kollat hur mycket allt kostar egentligen.. Känns som att prata med maskiner ibland.
  • Anonym

Jag fick 3000kr till att köpa möbler och köksgrejer till lägenheten och när jag väntade barn fick jag 2000kr till vad allt ett barn innebär. :/ Detär inte direkt mycket pengar men det räcker till en hel del om man handlar tex på blocket.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-03-12 20:10:31 följande:
    Jag fick 3000kr till att köpa möbler och köksgrejer till lägenheten och när jag väntade barn fick jag 2000kr till vad allt ett barn innebär. :/ Detär inte direkt mycket pengar men det räcker till en hel del om man handlar tex på blocket.
    Visst kan man handla från blocket,men tydligen så betalar soc bara 1 körning om man inte har nån som kan köra hem grejerna eller kan köra själv..
    Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det där,måste ju nästan hitta en loppis som har soffa säng bord stolar osv så att det bara blir en körning..  Nää jag får höra med de och se vad de säger.  Många som säljer på blocket och liknande väljer väl hellre att sälja till nån som kan hämta prylarna,antar jag..
  • LyckligtSlut

Vet tyvärr inte svar, TS, men som du tidigare skrev så kan ju din sochandläggare din sits bra och borde väl kunna svara ordentligt. Att fråga här hjälper nog inte eftersom folk på FL är så fruktansvärt fientliga mot folk som behövt gå på soc, oavsett orsak eller så ska de alltid behöva förklara sig, när de frågar om något helt annat.

Soc kan säkert komma hem till dig och titta vad du har och vad som behövs akut för din situation.

Svar på tråden Hur mycket kan man få till möbler från soc?